خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر 15 ماه یک زایمان کند؟ ما 3 سوال داریم


خانم نماینده! هر زن ایرانی، هر 15 ماه یک زایمان کند؟ ما 3 سوال داریم

«اگر واقعاً نگران آینده ایران هستید، در‌های سیاست خارجی را باز کنید و در‌های سیاست داخلی را به روی نخبگان و در‌های کسب و کار آزاد را به روی مردم خودمان بگشایید، آن وقت پنجره‌های زیادی از جمله همین پنجره جمعیتی در کشور باز خواهند شد؛ مشکل ما، در‌ها هستند، نه پنجره ها! خانم نماینده! پنج سال و سه تا پنج بار زایمان؟ متوسطش یعنی ۴ بار را هم در نظر بگیریم، باید هر زن متاهل ایرانی در هر ۱۵ ماه یک بار زایمان کند؟! خدا را شکر هم پزشک هستید و هم خانم!»

عصرایران در یادداشتی نوشت: خانم فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی گفته است: پنجره جمعیتی در کشور در حال بسته شدن است. اگر در این پنج سال هر خانواده حداقل بین سه تا پنج فرزند به دنیا نیاورد، ما داخل سیاه چاله جمعیتی فرو خواهیم رفت که تبعات زیادی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد.

ضمن تشکر از دغدغه خانم نماینده ۳ سوال از ایشان داریم:

سوال اول: چرا بسیاری از جوانان در سن ازدواج اعم از دختر و پسر، نمی‌توانند ازدواج کنند؟

اگر به همین یک سوال پاسخ عملی داده شود و با اصلاح سیاست‌های کشور، اقتصاد سر و سامانی بگیرد، حتی نیازی به فراکسیون جمعیت در مجلس نخواهد بود که شما رئیس اش باشید.

اگر واقعاً نگران آینده ایران هستید، در‌های سیاست خارجی را باز کنید و در‌های سیاست داخلی را به روی نخبگان و در‌های کسب و کار آزاد را به روی مردم خودمان بگشایید، آن وقت پنجره‌های زیادی از جمله همین پنجره جمعیتی در کشور باز خواهند شد؛ مشکل ما، در‌ها هستند، نه پنجره ها!

سوال دوم: خانم نماینده! پنج سال و سه تا پنج بار زایمان؟ متوسطش یعنی ۴ بار را هم در نظر بگیریم، باید هر زن متاهل ایرانی در هر ۱۵ ماه یک بار زایمان کند؟! خدا را شکر هم پزشک هستید و هم خانم!

سوال سوم: ایران بیش از ۲۶ میلیون خانوار دارد که طبق محاسبه شما اگر در ۵ سال آینده، به طور متوسط ۴ بچه جدید به دنیا نیاورند، پنجره جمعیتی بسته می‌شود و اگر به دنیا بیاورند به عدد نجومی ۱۰۴ میلیون نوزاد می‌رسیم!

چطور محاسبه کرده و به این نتیجه رسیده اید که بسته نشدن پنجره جمعیتی ایران نیازمند افزوده شدن ۱۰۴ میلیون کودک به جمعیت ۹۰ میلیون نفری کنونی است؟ واقعا اگر تا سال ۱۴۰۹ جمعیت ایران ۱۹۴ میلیون نفر نشود، پنجره جمعیتی بسته می‌شود؟!

حتی اگر نصف خانوار‌ها را هم مشمول این تولید مثل سریع بدانیم، باز هم می‌شود ۵۲ میلیون نوزاد در ۵ سال که ایران، نه نیاز و نه اساساً ظرفیت اش را دارد.

انصافاً این عدد و رقم‌ها را از کجا می‌آورید؟


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟