لیستی از ویژگی های هوش مصنوعی که پاییز امسال برای آیفون عرضه می‌شود


لیستی از ویژگی های هوش مصنوعی که پاییز امسال برای آیفون عرضه می‌شود

ایتنا - اپل قصد دارد با انتشار iOS 18 که انتظار می‌رود امسال عرضه شود، قابلیت‌های هوش مصنوعی را روی دستگاه‌های جدید خود نصب کند.


اپل قصد دارد با انتشار iOS 18 که انتظار می‌رود امسال عرضه شود، قابلیت‌های هوش مصنوعی را روی دستگاه‌های جدید خود نصب کند.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل سرورهای داده هوش مصنوعی را از طریق یک تراشه داخلی در گوشی اجرا خواهد کرد که به پردازش وظایف هوش مصنوعی برای کاربران آیفون کمک می‌کند.

ابزارهای مورد نیاز برای رقابت


انتظار می‌رود اپل امسال ویژگی‌های خلاقانه هوش مصنوعی را در مقیاس وسیع به کاربران آیفون ارائه دهد و به آنها ابزارهای لازم برای رقابت با گوگل و اوپن ای‌آی را بدهد.

این غول فناوری بارها خاطرنشان کرده که حریم خصوصی کاربران در اولویت محصولاتش قرار دارد و حتی با وجود پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی، این بخش ضروری باقی خواهد ماند، که با استفاده از تراشه‌های داخلی "سری M" توسط اپل پشتیبانی می‌شود.

چیپ‌ست جدید سری A که در آیفون 16 نیز به کار رفته است، دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی روی دستگاه نیز خواهد بود.

بارزترین ویژگی‌های هوش مصنوعی


اپل در حال کار روی کاربرد فناوری‌های هوش مصنوعی داخلی است. اغلب آزمایش‌های آینده هوش مصنوعی به‌جای پردازش ابری، روی دستگاه (آیفون و آیپد) پردازش می‌شوند تا زمان دسترسی را کاهش داده و حریم خصوصی را افزایش دهند.

علیرغم اینکه این غول فناوری در حال حاضر تصمیمی برای ساخت چت‌ربات اختصاصی خود (مانند چت جی‌پی‌تی یا جمینای) ندارد، اما انتظار می‌رود تجربه ربات چت هوش مصنوعی در آیفون کاملاً مشابه راه حل های شخص ثالث موجود باشد.



ردپایی نیز از دیگر ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی در برنامه‌های آیفون مانند سیری، عکس‌ها، موسیقی اپل، یادداشت‌ها و موارد دیگر خواهد بود.

گفته می‌شود که این شرکت مدل خود را برای این کارها توسعه داده است که انتظار می‌رود در مقایسه با مدل‌های در دسترس، کارآمدتر و دقیق‌تر باشد.

به عنوان مثال، برنامه Notes احتمالاً قابلیت پیشنهاد و ویرایش کلی را دریافت می کند، بنابراین می تواند املا و دستور زبان را تصحیح کند و همچنین تغییرات خاصی را برای بهتر جلوه دادن آن پیشنهاد دهد.

این خدمات احتمالاً توسط مدل زبان بزرگ روی ماشین (LLM) هدایت می شوند.

برنامه Photos همچنین احتمالاً قابلیت‌هایی شبیه به Galaxy AI را دریافت می‌کند، زیرا کاربران می‌توانند پس‌زمینه را با استفاده از هوش مصنوعی مولد حذف و اضافه کنند.

اپل همچنین می‌تواند ویژگی‌های ویرایش ویدیویی مبتنی بر هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی iOS 18 معرفی کند.

همچنین گفته می شود سیری اصلاحات اساسی در هوش مصنوعی دریافت کرده است که باعث می شود قابلیت بیشتری داشته باشد. Apple Music همچنین می‌تواند خدماتی مانند لیست‌های پخش خودکار و غیره را ارائه دهد.

فقط برای آیفون پرو؟


همچنین این احتمال وجود دارد که اپل ویژگی‌ها را محدود به سری آیفون پرو کند، زیرا آنها چیپ‌ست‌های قدرتمندتری دارند که می‌توانند حجم کاری هوش مصنوعی را به شیوه‌ای کارآمدتر در مقایسه با مدل‌های پایه مدیریت کنند.

به همین ترتیب، برای آی‌پد و مک، اپل احتمالاً قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند صفحات، اعداد و کلیدی‌ها را به مجموعه بهره‌وری خود اضافه خواهد کرد.

اپل این ویژگی ها را به طور رسمی در تاریخ 10 ژوئن در WWDC 2024 به نمایش می گذارد و در ماه سپتامبر در آیفون های جدید در دسترس خواهد بود.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...