حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود


حداد عادل: سیاست‌های توسعه‌ دریامحور موجب آبادانی جنوب کشور می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور در دریا اقتدار نظامی در عرصه بین‌الملل به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: با اجرای سیاست‌های دریامحور، مناطق جنوبی کشور رشد و توسعه خواهد یافت.

به گزارش راهبرد معاصر؛ غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (پنجشنبه، 27 اردیبهشت) در آیین بزرگداشت سالروز بازگشت ناوگروه 86 نداجا که در نمایشگاه کتاب مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: سرزمینی که به دریا دسترسی داشته باشد می‌تواند به موفقیت و تمدن برسد، این را در مقیاس بزرگ تصور کنیم هیچ تمدنی الا در کنار دریاها و اقیانوس‌ها شکل نگرفته است.


وی افزود: ایران از شمال و جنوب به دریا دسترسی دارد، خزر بزگترین دریاچه جهان است و در جنوب هم خلیج همیشه فارس به اقیانوس هند وصل است و این باید مورد توجه ما باشد و یکی از تأکیدهای رهبری این است که کشور توسعه دریامحور داشته باشد.


حداد عادل ادامه داد: در مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات متعددی برای پیشرفت در دریا داشته‌ایم و مصوباتی را تعیین کرده‌ایم که در دهه‌های آینده آثار آن را شاهد خواهیم بود.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشوری که در دریا حضور دارد نه تنها اقتدار نظامی بین‌المللی بلکه در داخل هم آثار پیشرفت و توسعه دارد.


حداد عادل ادامه داد: با اجرای سیاست‌های دریامحور، مناطق جنوبی کشور رشد و توسعه خواهد یافت، در سال گذشته بنده توفیق سخن با دریادلان ناوگروه 86 به صورت تصویری را داشتم و در آن روز من احساس افتخار کردم که یک ایرانی هستم و در این سرزمین پر افتخار زندگی می‌کنم.


وی افزود: در عملیات ناوگروه 86 ایران نشان داد که کشوری که قبل از انقلاب، به آن سیم خاردار هم نمی‌دانند اما امروز و در دوران تحریم، زیردریایی می‌سازد و در تمام اقیانوس‌ها دریانوردی می‌کند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در انقلاب اسلامی شعار «ما می‌توانیم» تحقق پیدا کرد، گفت: همین که ملت ایران بدون هیچ وابستگی به قدرت‌های جهانی توانست انقلاب را به پیروزی برساند این یک توانستن بزرگ است.


حدادعادل در پایان اظهار کرد: انقلاب اسلامی در 45 سال توانسته است به رغم توطئه‌ها، جنگ تحمیلی و دشمنی‌ها سرپا بایستد و بماند و کشوری که یک فرمانده اجازه نداشت یک دستگاه ساده را بدون اجازه غربی‌ها باز کند اما در زمان انقلاب این کشور به جایی رسیده است که نیروی دریایی آن با ناوگروه خود سراسر جهان را می‌گردد و با افتخار به وطن باز می‌گردد. / فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت جهانی نفت امروز 12 خرداد 1403