تکرار ادعاهای واهی درباره جزایر سه گانه ایرانی


تکرار ادعاهای واهی درباره جزایر سه گانه ایرانی

اقتصادنیوز: بیانیه پایانی اجلاس کشورهای عربی ادعاهای واهی درباره جزایر سه گانه ایرانی را تکرار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شرکت کنندگان در سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب امروز پنجشنبه در بیانیه ای پایانی، ادعای واهی اماراتی بودن جزایر سه گانه ایرانی را تکرار کردند.

خبر مرتبط
درخواست مهم اجلاس سران عرب از شورای امنیت درباره غزه

اقتصادنیوز: اجلاس سران کشورهای عربی در بحرین از شورای امنیت سازمان ملل خواستار شد تا قطعنامه‌های آتش بس خود در غزه را اجرا کند.

این شرکت کنندگان بدون توجه به اسناد و حقایق تاریخی که مالکیت ایران بر جزایر سه گانه را اثبات می کند و استفاده از نامی جعلی برای «خلیج همیشه فارس» در بیانیه خود، از ایران خواستند که به ایده امارات برای یافتن راه حل مسالمت آمیز برای این موضوع از طریق مذاکرات مستقیم یا رجوع به دیوان بین المللی دادگستری براساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد پاسخ دهد تا به زعم آنها، این امر به تقویت امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس منجر شود.

به نوشته این روزنامه، شرکت کنندگان در بند دیگری از بیانیه خود بار دیگر خواستار خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی شدند و از حق کشورها در برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته ای حمایت کردند و کشورها را به عمل به تعهدات و همکاری کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی و عدم عبور از سطح غنی سازی اورانیومِ مورد نیاز برای کاربردهای صلح آمیز ترغیب کردند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس/ سر و وضع کتایون ریاحی را در خانه اش دیده اید!