اعتراف به شکست به شیوه اسرائیل/مصر روی نتانیاهو را سیاه کرد


اعتراف به شکست به شیوه اسرائیل/مصر روی نتانیاهو را سیاه کرد

اقتصادنیوز: دبیرکل کنگره ناسیونالیسم عربی و نامزد پیشین ریاست جمهوری مصر تصریح کرد: اسرائیل در این دور از جنگ شکست خورد و این که مقامات مختلف اسرائیل مسؤولیت این شکست را متقبل می‌شوند، خود نوعی اعتراف به شکست است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حمدین صباحی در گفت وگو با شبکه المیادین گفت: کنفرانس سران اتحادیه عرب در بحرین می‌توانست تصمیمی بگیرد که در آن کشورهای عربی به آفریقای جنوبی برای تنظیم شکایت از اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری بپیوندند.

وی تصریح کرد: بیانیه پایانی اتحادیه عرب در بحرین همچنین می‌توانست ۱۴۳ کشوری را مورد خطاب قرار دهد که با عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد موافقت کرده بودند و باید از آنها می‌خواست که فلسطین را به رسمیت بشناسند.

صباحی اضافه کرد: هزینه‌هایی که در دهه گذشته انجام شد تا دشمنی کشورهای عربی با اسرائیل به دشمنی با ایران تبدیل شود بسیار هنگفت بوده، اما طوفان الاقصی همه این اقدامات را خنثی کرد.

وی به مسائل مربوط به گذرگاه رفح و حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه از نوار غزه اشاره کرد و گفت: با ورود نیروهای اشغالگر اسرائیلی به محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر، اسرائیل توافقنامه کمپ دیوید را نقض کرده است.

این سیاستمدار چپ گرای مصری مدعی شد: نتانیاهو در تماس با مصر از قاهره خواسته، گذرگاه رفح را با هماهنگی تل آویو مدیریت کند، اما مصر این درخواست را رد کرده است.

صباحی اضافه کرد: اسرائیل در این دور از جنگ شکست خورد و این که مقامات مختلف اسرائیل مسؤولیت این شکست را متقبل می‌شوند، خود نوعی اعتراف به شکست است.

کاندیدای پیشین ریاست جمهوری مصر تأکید کرد: طوفان الاقصی آغازی برای آزادی فلسطین است و آرمان این ملت اکنون به یک مسأله کاملا انسانی تبدیل شده که باید آن را حفظ کرد.

شرکت کنندگان در سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب روز پنجشنبه در بیانیه ای به کار خود پایان دادند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...