تکذیب ارسال تسلیحات به روسیه توسط کره شمالی/ ادعای آمریکا رد شد


تکذیب  ارسال تسلیحات به روسیه توسط کره شمالی/ ادعای آمریکا رد شد

کره شمالی توافق تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی ارسال تسلیحات به روسیه را رد کرد و آن را «بیهوده‌ترین ادعا» از سوی غربی ها خواند. وی گزارش‌ها درباره توافق تسلیحاتی میان کره شمالی و روسیه را «فرضیه‌ای» مبتنی بر داستان‌سرایی خواند.

خبرگزاری مرکزی کره نوشت، خواهر رهبر کره شمالی اظهار کرد که این «بیهوده‌ترین فرضیه» است که ارزش بررسی و توجه ندارد. وی همچنین گزارش‌ها درباره ارسال سلاح از کره شمالی به روسیه را شایعه‌پراکنی دروغین نیروهای متخاصم خواند. کیم یو جونگ در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که هدف کره شمالی از توسعه تسلیحات، صادرات نیست بلکه دفاع در مقابل کره جنوبی است.

آمریکا و کره جنوبی، پیونگ یانگ را به انتقال سلاح به روسیه برای استفاده در مقابل اوکراین متهم کرده‌اند. کره شمالی و روسیه این اتهامات را رد کرده و در عین حال وعده داده‌اند که مناسبات نظامی دوجانبه را تقویت کنند.

اظهارت خواهر رهبر کره شمالی در حالی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا پنجشنبه اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) دو فرد روس و سه نهاد مستقر در روسیه را به دلیل تسهیل انتقال تسلیحات بین روسیه و کره شمالی تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: روسیه و کره شمالی همکاری‌های نظامی خود را در سال گذشته تقویت کرده‌اند و کره شمالی موشک‌ها و مهمات بالستیک را در اختیار روسیه قرار داده است. پیونگ یانگ در ازای حمایت از مسکو، به دنبال کمک نظامی از روسیه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...