فیلم| آخرین وضعیت سیل‌زدگان مشهدی


فیلم| آخرین وضعیت سیل‌زدگان مشهدی

بارش‌های رگباری و سیل‌آسای باران در شهر مشهد، عصر چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) منجر به مسدود شدن برخی تقاطع‌های این کلانشهر و معابر و گرفتار شدن برخی از خودروها در سیلاب شد؛ به مرور وضعیت به گونه‌ای شد که با گرفتار شدن خودروها در میانه سیل، چند نفر کشته شدند و سیلاب وارد خانه‌های مردم شد و سرانجام با کاهش شدت باران، نیروهای مردمی و نظامی عملیات لایروبی گل و لای از خانه‌ها را آغاز کردند.

شدت بارش سبب ایجاد سیلاب در معابر شهر و جابجایی ماشین‌های مردم شده است.

همچنین اداره کل مدیریت بحران استان خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای گفت: مردم از تردد غیرضروری در سطح شهر مشهد و شهرستان‌های درگیر بارندگی و آب‌گرفتگی اجتناب کنند.
مدیریت بحران استان خراسان رضوی در ادامه نیز مطرح کرد: مردم از رفتن به مناطق حاشیه‌ای رودخانه‌ها، نقاط پایین دست، مسیل‌ها، بوستان‌های شهر‌های دارای بارش باران و آب‌گرفتگی در سطح شهر مشهد و شهر‌های دارای بارندگی خودداری نمایند.

این اداره تاکید کرد: تا اطلاع ثانوی مناطق توریستی و گردشگری، بوستان‌ها و پارک‌های مشهد تعطیل است.

سرهنگ امیدوار رئیس پلیس راهور خراسان رضوی نیز گفت: با توجه به بارندگی اخیر و آبگرفتگی معابر رانندگان از تردد در مسیر‌های منتهی به میدان جهاد، میدان جمهوری و میدان آزادی خودداری کنند.

محسن داوری فرماندار مشهد نیز درباره وضعیت پس از بارش سیل آسا مطرح کرد: با توجه به بارندگی‌های زیاد اخیر مشهد به خصوص سمت ارتفاعات بلوار نماز که باعث ورود رسوبات سرافرازان و نماز شد، الان تمام عوامل شهرداری و دیگر نهاد‌ها در حال تخلیه اب منطقه نماز هستند که به دنبال آن گل و لای آن جمع آوری شود.

وی تاکید کرد: مردم به هیچ عنوان وارد شهر مشهد نشوند و ماشین‌های خود را بیرون نیاورند تا ما بتوانیم ترافیک داخل شهر را کنترل کنیم و همچنین گل و لای و رسوبات را جمع آوری کنیم.

کافی نیا ادامه داد: سقوط درخت و آب افتادگی منازل و معابر نیز از دیگر مواردی است که تا کنون به سازمان اعلام شده و آتش نشانان در حال عملیات هستند، اما آمار حوادث مرتبط با باران هنوز جمع بندی نشده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رئیس پلیس راهور: نرخ جریمه‌های رانندگی 5 یا 6 برابر افزایش می‌یابد