امام جمعه سمنان: کوچکترین گروه‌های اجتماعی و کاری در دستگاه‌های حاکمیتی باید طرح نور را عملیاتی کنند


امام جمعه سمنان:  کوچکترین گروه‌های اجتماعی و کاری در دستگاه‌های حاکمیتی باید طرح نور را عملیاتی کنند

ایسنا: نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: هزینه‌ پیشگیری به مراتب کمتر از هزینه پیگیری‌ قضایی است. حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۲۷ اردیبهشت ماه در دیدار با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان، دادستان نظامی استان و کارکنان...

امام جمعه سمنان:  کوچکترین گروه‌های اجتماعی و کاری در دستگاه‌های حاکمیتی باید طرح نور را عملیاتی کنند
ایسنا: نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: هزینه‌ پیشگیری به مراتب کمتر از هزینه پیگیری‌ قضایی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۲۷ اردیبهشت ماه در دیدار با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان، دادستان نظامی استان و کارکنان قضایی و اداری سازمان نیروهای مسلح استان با تبریک «دهه کرامت» با اشاره به اهمیت توجه به پیشگیری از وقوع جرم در مباحث قضایی اظهار کرد: در بسیاری از موارد هزینه پیشگیری کمتر از درمان است که یکی از آنها بخش قضایی است.
وی با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط فراجا و با بیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید اجرای «طرح نور» را از خودشان شروع کنند گفت: کوچکترین گروه‌های اجتماعی و کاری در دستگاه‌های حاکمیتی باید طرح نور را عملیاتی کنند چراکه این افراد بخشی از یک جامعه محسوب می‌شوند.
مطیعی طرح نور را فرصتی تاریخی برای صیانت از جایگاه عفاف و حجاب در جامعه دانست و افزود: باید اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان را نسبت به طراحی‌های پشت صحنه دشمنان در این مساله آگاه کرد.
امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیت امر قضاوت گفت: قضاوت امری ظریف، خطیر و مهم است لذا قضات باید در صدور احکام، خداوند متعال و نیز وجدان خود را درنظر بگیرند.
وی ادامه داد: باید این شجاعت در میان قضات گرامی وجود داشته باشد که اگر حکمی به هر دلیل به اشتباه صادر شد آن‌را به نحوی جبران کنند و رای خود را پس بگیرند چراکه این کار یکی از مصادیق کامل تقوا، حرّیت و رعایت عدالت است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی خاطرنشان کرد: اگر همه افراد به وظیفه خود به درستی عمل کنند هم در آخرت از آن بهره‌مند خواهند شد و هم رضایت مردم را جلب خواهند کرد.
در ابتدای این دیدار «رحیم یونسی‌زرینی» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان و «علی اسماعیل پور» دادستان نظامی استان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های مجموعه‌های تحت مدیریت خود ارائه دادند.
لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انتقاد صریح عباس عبدی از اصلاح طلبان بخاطر شرط گذاشتن در انتخابات: در دنیای سیاست شرط ن...