چرا صدای خودروهای پورشه بسیار جذاب است؟


چرا صدای خودروهای پورشه بسیار جذاب است؟

تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا خودروهای پورشه صدای بسیار جذابی دارند؟ شاید با شنیدن پاسخ این سؤال متعجب شوید! آیا تاکنون درباره یک موجود بدون چهره که شما را تعقیب می‌کند کابوسی دیده‌اید؟ آیا پشت فرمان خودروهای پورشه تولید سال ۲۰۱۵ به بعد...

تاکنون به این فکر کرده‌اید که چرا خودروهای پورشه صدای بسیار جذابی دارند؟ شاید با شنیدن پاسخ این سؤال متعجب شوید!


آیا تاکنون درباره یک موجود بدون چهره که شما را تعقیب می‌کند کابوسی دیده‌اید؟ آیا پشت فرمان خودروهای پورشه تولید سال ۲۰۱۵ به بعد نشسته‌اید؟ اگر پاسخ هر دو سؤال مثبت است پس بهتر است ادامه مطلب را بخوانید چراکه می‌توانیم توضیحی برای سؤالات ارائه کنیم. با ماژول آکوستیک صدای پورشه آشنا شوید! این ماژول ظاهری شبیه انسان دارد و ژرمن‌ها نام سام SAM را نیز برای آن انتخاب کرده‌اند. این ماژول در سال ۲۰۱۵ خلق شد تا به پورشه در بررسی صدای داخل محصولات خود کمک کند چراکه با همه‌گیر شدن خودروهای برقی این فرایند مهم‌تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. تنظیمات جذاب صدای اگزوز یک موضوع مهم است اما زمانی که خبری از پیشرانه درون‌سوز در خودرو نباشد وجود صداهای دیگر اهمیت بیشتری خواهد داشت.

به همین منظور پورشه سام را تولید کرده است، ماژولی که دارای تمامی قطعات مرتبط با صدای خودروها در داخل سر خود است. البته این سیستم فاقد سوکت های چشم یا دماغ بوده اما گوش‌های آن کاملاً جلب‌توجه می‌کند. در هر گوش میکروفون مخصوص به خود برای ضبط صداها کار گذاشته شده و سام می‌تواند تا حداکثر ۱۳۰ دسی‌بل صدا را بشنود. به این ترتیب پورشه می‌تواند یک جفت گوش اضافی برای بررسی همه‌چیز، از صدای کلیک دکمه‌ها گرفته تا پیشرانه‌های ۶ سیلندر را داشته باشد. دیوید سادوفسکی مهندس صدای پورشه می‌گوید:

ما به‌صورت طبیعی دارای سیستم اندازه‌گیری صدا در دو گوش خود هستیم؛ اما سام به ما اجازه می‌دهد یک جفت گوش اضافی را برای تست همه‌چیز داشته باشیم و بتوانیم آن را در هر جای خودرو از جمله صندلی‌های عقب قرار دهیم

سام هم در آزمایشگاه و هم در جاده بکار می‌رود و در سال حدود ۱۹۰۰ کیلومتر را طی می‌کند. می‌توان تصور کرد که لحظات جالبی به خاطر برهم‌کنش بین مهندسان پورشه و عابران گوشه و کنار خیابان رخ می‌دهد. با این وجود کار سام و تیم پورشه اهمیت زیادی دارد چراکه باید تجربه شنیداری خوبی را به ویژه در عصر خودروهای برقی ارائه نمایند. سادوفسکی می‌افزاید:

موتور برقی یک صدای ناله ضعیف دارد و به همین خاطر است که به عنوان مثال در پورشه تایکان صدای بیشتری به‌صورت مصنوعی ارائه می‌شود. وظیفه ما اطمینان حاصل کردن از کیفیت صدای موجود دارد تا بتوانیم بهترین تجربه شنیداری را در خودروهای پورشه ارائه کنیم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟