اسرائیل علیه آفریقای جنوبی دست به کار شد/


اسرائیل علیه آفریقای جنوبی دست به کار شد/

اقتصادنیوز: وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا با درخواست آفریقای جنوبی درباره موضوع جنایت‌های این رژیم و نسل کشی مردم غزه مخالفت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در حالی که در حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون دست‌کم ۳۵ هزار تن از اهالی این منطقه که عموما زن و بچه بودند، به شهادت رسیده‌اند، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات هیات آفریقای جنوبی در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه درباره نسل کشی مردم غزه توسط این رژیم مدعی شد: آفریقای جنوبی همچنان به فعالیت خود به عنوان شاخه حقوقی حماس و برای از بین بردن حق اسرائیل برای حمایت از شهروندانش ادامه می‌دهد! اظهارات آفریقای جنوبی نقض توافق کشتار جمعی و منشور دیوان بین‌المللی دادگستری است. ما از این دیوان می‌خواهیم درخواست آفریقای جنوبی را رد کند!

طبق گزارش سما، نماینده آفریقای جنوبی پنجشنبه در جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: ما بار دیگر مجبور شدیم برای ممانعت از ارتکاب نسل کشی در غزه توسط اسرائیل به این دادگاه بیاییم. اسناد و مدارک فراوان و واضحی درباره قصد اسرائیل برای ارتکاب نسل کشی در غزه وجود دارد. دستورات قبلی دادگاه مانع ارتکاب نسل کشی توسط اسرائیل در غزه نشد.

این هیات تاکید کرد: آنچه اکنون در رفح اتفاق می‌افتد آخرین گام اسرائیل برای نابودی نوار غزه است. اسناد و مدارکی درباره ادامه بمباران مناطق به اصطلاح امن توسط اسرائیل وجود دارد. غیرنظامیان غزه از یک مکان به مکان دیگری رانده می‌شوند و دادگاه باید اکنون برخورد کند. هیچ چیزی نسل کشی را توجیه نمی‌کند حتی حق دفاع از خود. ما خواهان ورود فوری کمک‌های بشردوستانه و نجات جان مردم غزه هستیم.

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه روز پنجشنبه رسیدگی به درخواست آفریقای جنوبی برای صدور حکمی که رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف حملات به شهر رفح واقع در غزه می‌کند، آغاز کرد.

طبق اطلاعیه دیوان بین‌المللی دادگستری، جلسه دو روزه با تکیه بر کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت‌ نسل‌کشی در نوار غزه برگزار می‌شود و آفریقای جنوبی از این دیوان خواسته تا اقدامات موقت اضافی و اصلاح اقدامات موقت قبلی را در نظر داشته باشد تا رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود در رفح، واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه را متوقف کند.

نماینده آفریقای جنوبی به دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: «ما به دنبال تدابیر اضافی علیه اسرائیل به دلیل نابودی مداوم مردم فلسطین هستیم.»

این تازه‌ترین درخواست آفریقای جنوبی از عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل متحد در پرونده حقوقی‌ای است که در آن رژیم صهیونیستی به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم شده است. دیوان بین‌المللی دادگستری روز پنجشنبه رسیدگی به چهارمین درخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.

تازه‌ترین شکایت آفریقای جنوبی بر این اساس است که عملیات کنونی صهیونیست‌ها، زندگی در غزه را با توجه به وضعیت انسانی وخیم کنونی در این منطقه و اهمیت گذرگاه رفح در تأمین کمک‌های غزه مختل می‌کند و به این معنی است که حمله تمام‌عیار اسرائیل به رفح، نقض ماده‌ای از کنوانسیون نسل‌کشی است که تصریح می‌کند «تحمیل عمدی شرایط زندگی بر گروهی از مردم، به‌طوری که موجب تخریب فیزیکی کلی یا جزئی شود، ممنوع است.»

در این شکواییه به بسته بودن گذرگاه کرم ابوسالم اشاره شده است. موافقت فوری دیوان بین‌المللی دادگستری با استماع درخواست آفریقای جنوبی نشان می‌دهد که این دیوان ممکن است براساس دستورات قبلی خود در قبال درخواست‌های آفریقای جنوبی، دستورات تندی علیه رژیم صهیونیستی صادر کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...