این جنگنده‌ها اوکراین را نجات می‌دهند؟


این جنگنده‌ها اوکراین را نجات می‌دهند؟

اقتصادنیوز: یکی از افسران سابق اطلاعات نظامی آمریکا دلخوش کردن بیش از حد اوکراین به جنگنده های اف ۱۶ برای تغییر سرنوشت جنگ را زیر سئوال برد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، اسکات ریتر افسر سابق اطلاعات نظامی آمریکا اعلام کرد که اوکراین بیش از حد به تاثیر جنگنده های اف ۱۶ امیدوار شده است در حالی که به محض اینکه آنها در آسمان حاضر شوند از سوی روسها هدف قرار خواهند گرفت.

این کارشناس آمریکایی بیان کرد: تصور من بر این است که این جنگنده ها نقمت و لعنتی برای اوکراین خواهد بود.

وی افزود: تبلیغات زیادی درباره این جنگنده ها شده است به گونه ای که برخی باور کرده اند که با ظهور این جنگنده ها موازنه جنگ تغییر خواهد کرد و این جنگنده ها توان تغییر امور را دارند.

ریتر تاکید کرد: آنها بر این باورند که به محض ظهور جنگنده های اف ۱۶ در صحنه نبرد همه چیز به نفع اوکراین پیش خواهد رفت اما واقعیت اصلا این گونه نیست و اوضاع هرگز به این شکل نخواهد بود.

وی گفت: به محض اینکه این جنگنده در روز نخست بر آسمان منطقه نبرد ظاهر شود از سوی روسها هدف قرار گرفته و منهدم خواهد شد. آنگاه اوکراین خواهد فهمید که این جنگنده ها سلاح جادویی نیست که انرا نجات دهد.

این موضع گیری در حالی است که منابع غربی اعلام کردند که جنگنده های اف ۱۶ طی هفته های آتی در اوکراین وارد نبرد خواهند شد. منابع اوکراینی احتمال دادند که این جنگنده ها در ماه جولای آتی به اوکراین برسد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟