واکنش رسانه‌های عبری زبان به کاهش حملات اسرائیل


واکنش رسانه‌های عبری زبان به کاهش حملات اسرائیل

اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری درباره کاهش حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و در عین حال افزایش حملات دقیق حزب‌الله لبنان علیه شمال اراضی اشغالی صحبت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رسانه‌های عبری امروز جمعه اعلام کردند: اسرائیل در مقابل حملات حزب‌الله لبنان به شمال اراضی اشغالی ساکت نشسته است. آخرین حمله اسرائیل به جنوب لبنان ساعت یک ظهر روز پنجشنبه بود. موضوع مهم این است که کابینه و نهادهای امنیتی و نظامی در حال حاضر آنچه را که در شمال رخ می‌دهد، نمی‌بینند. هفت اکتبر اکنون در حال تکرار شدن است اما در شمال اسرائیل. حزب‌الله حملات خود را تشدید کرده است. طی روزهای اخیر توانست یک بالون را سرنگون کند و حملاتش را پایگاه‌ها و شهرک‌ها ادامه داد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حزب‌الله لبنان در طول هفته‌های اخیر حملات خود را افزایش داده و حملاتی دقیق‌تر، پیشرفته‌تر و با جرات‌تر انجام داده است. قدرت بازدارندگی اسرائیل علیه حزب‌الله لبنان عمل نکرده است. طی یک ماه اخیر تلفات اسرائیلی‌ها بیشتر از تلفات حزب‌الله لبنان بوده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز پنجشنبه نوشت، آواره شدن ده‌ها هزار شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی «نشان دهنده ناتوانی اسرائیل است و این یک مسئله شرم آور است. بازسازی خسارت‌هایی که به اقتصاد اسرائیل وارد شده و آسیب‌های ناشی از نابودی قدرت بازدارندگی و فروپاشی اعتماد بین دولت و شهرک‌نشینان سال‌ها زمان می‌طلبد.»

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: کابینه اسرائیل به یک جبهه اضافی توجه نمی‌کند و مسئولان سیاسی اسرائیلی واقعیت را نمی‌بینند. نخست وزیر و وزیر جنگ از شمال اسرائیل بازدید کردند و اظهاراتی توهمی را ایراد کردند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: حزب‌الله لبنان به دستاورد با ارزشی از طریق هدف قرار دادن سامانه‌های شناسایی نیروی هوایی دست یافته است و خسارت زیادی به یگان شناسایی هوایی در پایگاه مرون وارد کرده است.

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی نیز فاش کردند: وزارت داخلی هیچگونه سناریویی را برای حمایت از شهرک‌نشینان در صورت وقوع یک درگیری گسترده در شمال اجرا نکرده و هیچگونه منابعی را به آمادگی برای چنین سناریویی اختصاص نداده است.

همچنین خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: شلیک ده‌ها موشک به پایگاه مرون در شمال اسرائیل به یک امر روتین تبدیل شده است. حزب‌الله جرات زیادی را در مقابل اسرائیل نشان داده است و حملاتی دقیق‌تر به سمت اهدافی دورتر و با ابزارهای جنگی پیشرفته‌تر انجام می‌دهد.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: حزب‌الله برای ازکار انداختن بیشتر سامانه‌های دفاعی اسرائیل در شمال تلاش می‌کند. حزب‌الله امروز جمعه با پهپادهای خود صدها هزار نفر را مجبور کرد تا به پناهگاه‌ها بروند. آنچه در روزهای گذشته رخ داد نگران کننده است.

این رسانه‌ها به نقل از سایت اطلاعاتی اینتل تایمز گزارش دادند: حمله پهپادهای انتحاری حزب‌الله وحشت و حیرت را درباره موضوع جنگ سایبری ایجاد می‌کند. حزب‌الله توانسته از پهپادها و سلاح‌های دقیقی علیه اسرائیل استفاده کند بدون اینکه اسرائیل قدرت رهگیری آن را داشته باشد.

حزب‌الله لبنان طی پنجشنبه و امروز جمعه بیش از ۲۰۰ حمله موشکی و پهپادی علیه پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی انجام داد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟