رئیس جمهور برزیل در کنفرانس سوئیس درباره مسئله اوکراین شرکت نمی کند


رئیس جمهور برزیل در کنفرانس سوئیس درباره مسئله اوکراین شرکت نمی کند

دفتر ریاست جمهوری برزیل اعلام کرد که لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل، در کنفرانس سوئیس درباره مسئله اوکراین در ماه ژوئن در شرکت نخواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "لولا داسیلوا در نشست درباره اوکراین حاضر نخواهد شد".
دفتر ریاست جمهوری برزیل افزود رئیس جمهور این کشور در عین حال به پیشنهاد شرکت در اجلاس گروه هفت که در ایتالیا برگزار می شود علاقه مند است و موضوع سفر وی برای شرکت در این رویداد در حال بررسی است.
سوئیس روزهای 15 و 16 ژوئن کنفرانسی درباره اوکراین را در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. ولادیمیر خوخلوف، سخنگوی سفارت روسیه در برن، پیش از این گفته بود که سوئیس برای روسیه دعوتنامه ای برای شرکت در نشست درباره اوکراین ارسال نکرده و مسکو در هر حال در آن شرکت نخواهد کرد. وی افزود که ایده کنفرانس صلح که به شدت توسط برگزارکنندگان ترویج شده ، برای روسیه غیرقابل قبول است، زیرا صحبت در مورد گزینه نوبتی برای پیشبرد "فرمول صلح" غیرقابل قبولی است که منافع روسیه را در نظر نمی گیرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، پیشتر گفته بود که روند مذاکرات اوکراین بدون مشارکت روسیه بی‌معنی است.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را در سطح قانونگذاری برای آنها وضع کرده است. غرب از روسیه برای مذاکره دعوت می کند، اما در عین حال امتناع دائمی کی یف از شرکت در گفتگو را نادیده می گیرد. پیش از این، کرملین اعلام کرده بود که اکنون هیچ پیش نیازی برای تغییر وضعیت در اوکراین برای انتقال آن به یک مسیر صلح آمیز وجود ندارد؛ اولویت مطلق روسیه دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه این کشور است و در حال حاضر این تنها از طریق ابزار نظامی امکان پذیر است. در کرملین اعلام کردند اوضاع در اوکراین می تواند به یک مسیر مسالمت آمیز پیش رود، مشروط بر اینکه وضعیت و واقعیت های جدید در نظر گرفته شده و همه خواسته های مسکو به خوبی معلوم هستند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نات بار رژیمی رو تو خونه برای خودت با 5 هزار تومن درست کن مخصوص ورزشکارای حرفه ای!