خسارت سنگین سیل به تأسیسات آب شرب خراسان رضوی


خسارت سنگین سیل به تأسیسات آب شرب خراسان رضوی

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل آبفا خراسان رضوی اعلام کرد: بارش شدید باران و وقوع سیل در ۲۶ اردیبهشت‌ماه خسارت‌های بسیاری به تأسیسات آب شرب شهر‌ها و روستا‌های این استان وارد کرد.

رضا یاقوتی نیا گفت: بارش شدید باران و وقوع سیل در ۲۶ اردیبهشت‌ماه جاری ۳۴۸ میلیارد ریال خسارت به تأسیسات آب شرب شهر‌ها و روستا‌های این استان وارد کرد.

وی اظهار کرد: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در بیشتر نقاط خراسان رضوی تأسیسات آب‌رسانی ۶ شهرستان دچار خسارت شد.

مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل آبفا خراسان رضوی با بیان اینکه ورود سیلاب و گل و لای به تأسیسات منجر به قطع آب روستا‌ها شد، اظهار کرد: آبفا خراسان رضوی با توجه به هشدار‌های هواشناسی تمامی امکانات خود را برای مقابله با حوادث احتمالی آماده کرده بود و نیرو‌های امدادگر نیز به حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گفته وی با اعلام گزارش امور‌های تابعه از وقوع سیل و آسیب دیدگی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، آب‌رسانی با تانکر سیار به روستا‌های آسیب دیده در دستور کار قرار گرفت و همزمان عملیات رفع اتفاق هم آغاز شد.

وی از آسیب دیدگی خطوط انتقال و تصفیه‌خانه، شبکه توزیع، جاده‌های دسترسی، دیوار ساحلی و حوضچه‌های شیرآلات در هفت مجتمع روستایی و ۱۳ روستا در شهرستان‌های فریمان، درگز، کلات، تربت‌جام، تایباد و سرخس خبر داد و گفت: شبکه فاضلاب در شهر نیشابور هم دچار پس‌زدگی شد.

یاقوتی نیا بیشترین خسارت را مربوط به شهرستان فریمان دانست و افزود: ترمیم خطوط انتقال و شبکه توزیع روستا‌ها و همچنین آب‌رسانی به روستا‌های آسیب دیده این شهرستان با استفاده از تانکر‌های آبفا و حتی بخش خصوصی همچنان ادامه دارد.

یاقوتی نیا خاطرنشان کرد: وقوع سیل در صبح جمعه نیز روند عملیات نیرو‌های اتفاقات آب را برای ساعاتی دچار وقفه کرد.

وی ادامه داد: مدیرعامل آبفای خراسان رضوی با حضور در فریمان روند عملیات را مدیریت و رصد کرد. بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی پرقدرت از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در استان فعال شد که تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری و تگرگ همراه با رعد و برق و صاعقه، وزش باد شدید و آب‌گرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...