کم آب‌ترین استان کشور رکورددار رشد بارش‌ها شد


کم آب‌ترین استان کشور رکورددار رشد بارش‌ها شد

خشک‌ترین و کم‌آب‌ترین استان ایران، امسال رکورددار رشد بارش‌ها بوده است.

استان سیستان‌وبلوچستان به‌عنوان خشک‌ترین و کم‌آب‌ترین استان ایران، امسال رکورددار رشد بارش‌ها بوده است و دو سد این استان با پرشدگی ۱۰۰ درصدی و دو سد دیگر با پرشدگی نزدیک به ۱۰۰ درصدی شرایط خوبی را برای ورود به تابستان گرم ایجاد کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، پاییز و زمستان خشک ۱۴۰۲ نگرانی‌ها را از تکرار چهارمین سال خشک متوالی برای کشور تشدید کرده بود تا اینکه بارش‌های بهاری در فروردین و اردیبهشت‌ماه تا حدودی از شدت نگرانی‌ها کاست و پس از ۲۳۲ روز، میزان بارش‌های امسال به شرایط نرمال رسید.

اگرچه در ۹ استان با افت بیش از ۱۰ درصدی بارش‌ها مواجه هستیم، اما از سوی دیگر در ۱۳ استان دیگر بیش از ۱۰ درصد رشد بارش داریم و میزان رشد بارش‌های امسال در دو استان یزد و سیستان‌وبلوچستان به‌ترتیب با ۵۳ درصد و ۶۸ درصد رشد نسبت به شرایط نرمال، بیشترین میزان افزایش بارش‌ها را شاهد بوده‌ایم.

در واقع، خشک‌ترین و کم‌آب‌ترین استان ایران، امسال رکورددار رشد بارش‌ها بوده است.

کم آب‌ترین استان کشور رکورددار رشد بارش‌ها شد///

با رشد ۱۱۷ درصدی بارش‌های سیستان‌وبلوچستان نسبت به مدت زمان مشابه سال آبی گذشته و رشد ۶۸ درصدی بارش‌های این استان نسبت به آمار متوسط درازمدت، دو سد پیشین و خیرآباد در این استان در زمان حاضر پرشدگی ۱۰۰ درصدی دارند و مخازن آن‌ها لبالب پُر از آب است، همچنین سد‌های ماشکید علیا و زیردان نیز به‌ترتیب با ۹۹ درصد و ۹۷ درصد پرشدگی، شرایط بسیار خوبی را برای ورود به فصل گرم سال فراهم کرده‌اند.

وضعیت امروز سد‌های استان سیستان‌وبلوچستان در جدول زیر نشان داده شده است:

کم آب‌ترین استان کشور رکورددار رشد بارش‌ها شد///


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟