آماده باش برای جاری شدن سیل در این 7 استان


آماده باش برای جاری شدن سیل در این 7 استان

رئیس سازمان امداد و نجات، گفت: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۷ استان به حالت آماده باش قرار گرفتند.

بابک محمودی با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیل در ۷ استان شمالی و شمال شرقی کشور، از آماده باش امدادگران در این مناطق خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی در استان‌های شمالی، شمال شرقی و همچنین استان فارس، گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و احتمال سقوط سنگ در نواحی کوهستانی در ۷ استان اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی و مناطق مرکزی و شرقی استان فارس برای جمعه و شنبه نی وجود دارد.

محمودی ادامه داد: در این راستا، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر، به حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی، افزود: با توجه به اینکه هنگام بارندگی شدید و اعلام هشدار وقوع سیل، احتمال وقوع سیلاب شدید در جویبار‌های آرام، بسیار زیاد است و آب‌های در حال جریان به‌راحتی می‌توانند تعادل افراد را بر هم زند و باعث غرق شدن آن‌ها شود، نکات ایمنی زیر را رعایت کنند:

۱. از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و در صورت امکان از سکونت در تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه‌ها، اجتناب کنند؛ همچنین، عشایر در روز‌های هشدار، از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

۲. خطر سیل را جدی بگیرند و به‌دلیل خطر برخورد صاعقه، در ارتفاعات و مناطق باز قرار نگیرند.

گفتنی است، شماره تماس، ۱۱۲، صدای امداد، به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به هموطنان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)