خسارت 300 میلیارد تومانی تگرگ و سیل به کشاورزی سملقان


خسارت 300 میلیارد تومانی تگرگ و سیل به کشاورزی سملقان

به گزارش رکنا، ایزدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سملقان با بیان اینکه طبق برآورد خسارت کارشناسان جهاد کشاورزی بیشترین خسارت به محصولات زراعی و باغی شهرستان سملقان وارد شده است، اظهار کرد: بعد...

به گزارش رکنا، ایزدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سملقان با بیان اینکه طبق برآورد خسارت کارشناسان جهاد کشاورزی بیشترین خسارت به محصولات زراعی و باغی شهرستان سملقان وارد شده است، اظهار کرد: بعد از گزارش‌ها و هشدارهای هواشناسی و اطلاع رسانی گسترده مدیریت جهاد کشاورزی از راه‌های مختلف نظیر فضای مجازی، ارتباط با دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و غیره از بروز خسارت بیشتر پیشگیری به عمل آمد.

ایزدی سطح خسارت وارده در روز گذشته را حدود ۲۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهمترین گزینه‌ها برای جبران بخشی از خسارت حوادث غیرمترقبه است که باید مورد توجه ویژه کشاورزان قرار گیرد.

ایزدی اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی، ریسک زیاد فعالیت‌های کشاورزی، افزایش هزینه‌های تولید، نهاد حمایتی دیگری به جز بیمه محصولات کشاورزی برای حمایت از خسارت دیدگان بخش کشاورزی در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سملقان خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی انجام شده کشاورزانی که دچار خسارت شده‌اند باغات و مزارع کشاورزی آنان تحت پوشش بیمه بوده‌اند و برای درخواست خسارت به صندوق بیمه مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: به تمامی بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه توصیه می‌شود از ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین ایجاد اراضی و باغات کشاورزی در مسیر رودخانه‌های فصلی برای جلوگیری از خسارت‌ها به طور جدی خودداری کنند.


خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی تگرگ و سیل به کشاورزی سملقان

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قرمزها بهترین خط دفاع نیستند و قهرمان می شوند / پرسپولیس در آستانه سنت شکنی در لیگ برتر!