باقری کنی: کار بر روی زیرساخت ها برای ارز مشترک بریکس به طور فعال در حال انجام است


باقری کنی: کار بر روی زیرساخت ها برای  ارز مشترک بریکس به طور فعال در حال انجام است

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد کشورهای بریکس فعالانه در راستای تشکیل زیرساخت برای ایجاد ارز مشترک کار می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه همایش "روسیه - جهان اسلام: کازان فوروم" این مطلب را به خبرنگاران اظهار داشت.
وی گفت: کشورهای دوست بریکس قصد دارند برای رهایی از وابستگی به دلار آمریکا ارز مشترکی را ایجاد کنند. وی افزود: "چنین گام جدی مستلزم وجود زیرساخت‌های بزرگی است که بر بسیاری از بخش‌های اقتصاد و تجارت تأثیر بگذارد، اکنون همه کشورها فعالانه روی این موضوع کار کرده و وضعیت را تحلیل نموده و به دنبال راه‌حل‌های راحت‌تر هستند".
همچنین علی باقری‌کنی در نشست روابط ایران و روسیه به میزبانی جمهوری تاتارستان روسیه گفت: مهمترین رسالت چندجانبه گرایی، ایجاد عدالت در مناسبات بین‌المللی است.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : ایران و روسیه این اراده را دارند و در عمل نشان داده‌اند که با همکاری در زمینه‌های مختلف قصد دارند مناسبات مبتنی بر عدالت بین کشورهای مستقل را بنا بگذارند.
وی افزود: تهران و مسکو امروز در چنین بستری گفت و گو می‌کنند و بر این اساس، یک رسالت بزرگ بر دوش کارگزاران بزرگ دو کشور به ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی و کارگزاران اقتصادی و تجاری دارای مسئولیت در حاکمیت دو کشور است.
معاون سیاسی وزیرامورخارجه با اشاره به ضرورت ایجاد بستر مشارکت برای دیگر کشورهای مستقل گفت: بر این اساس، مشارکت دادن دیگر کشورها از جمله برزیل، آفریقای جنوبی و هند در این رویکرد منطقی که ایران و روسیه آن را دنبال می‌کنند، می‌تواند زیربنای جهانی مبتنی بر همکاری مشترک و عدالت باشد.
باقری‌کنی، چشم‌انداز چنین رویکردی را صلح، آرامش و رفاه برای کشورهای جهان و ملت‌های دیگر دانست.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ورود مخبر به ماجرای پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی / 48 ساعت مهلت پرداخت!