رخنه کره‌شمالی به تعداد زیادی شرکت آمریکایی/ایالات متحده جایزه تعیین کرد


رخنه کره‌شمالی به تعداد زیادی شرکت آمریکایی/ایالات متحده جایزه تعیین کرد

اقتصادنیوز: وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که دولت کره‌شمالی با نفوذ به بیش از ۳۰۰ شرکت آمریکایی، حداقل ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار از منابع مالی آنها را از آن خود کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزای کیودوی ژاپن به نقل از وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که کارکنان بخش فناوری اطلاعات کره‌شمالی موفق شدند با استفاده از اسم مستعار به بیش از ۳۰۰ شرکت آمریکایی نفوذ کرده و حداقل ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار را برای دولت خود ذخیره کنند.

این وزارتخانه چندین نفر از جمله یک زن ساکن آریزونا را متهم کرده است که از طریق کمک به این اشخاص به دولت پیونگ‌یانگ کمک کردند تا از راه آی‌پی آمریکا و هویت شهروندان این کشور بتوانند به این شرکت‌های آمریکایی نفوذ کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا هم روز گذشته اعلام کرد که برای دستیبابی به اطلاعات مربوط به سه کارمند فناوری اطلاعات کره‌شمالی با نام مستعار جیهو هان، چونجی جین و هاوران ژو و همچنین مدیر آنها ژونگ‌هوا تا ۵ میلیون دلار جایزه تعیین می‌کند.

طبق ادعای این نهاد قضایی آمریکایی، این افراد با بخش صنعت مهمات سازی کره شمالی که بر توسعه موشک‌های بالستیک و تولید تسلیحات این کشور نظارت دارد، مرتبط هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟