بهترین شاسی‌بلندهای لوکس میان‌سایز؛ از کاین و X5 تا رنجرور و GLE


بهترین شاسی‌بلندهای لوکس میان‌سایز؛ از کاین و X5 تا رنجرور و GLE

در مقاله پیش رو بهترین شاسی بلندهای لوکس میان سایز سال ۲۰۲۴ را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. آنچه در این مطلب می‌خوانید: بهترین شاسی بلندهای لوکس میان سایزبهترین گزینه در مجموع پورشه کاینبهترین ارزش پرداختی آکورا MDXبهترین سواری آئودی Q8بهترین...

در مقاله پیش رو بهترین شاسی بلندهای لوکس میان سایز سال ۲۰۲۴ را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

شاسی بلندها همچنان بازار را در اختیار دارند و دلیل آن نیز واضح است. این خودروها ترکیبی از استایل شیک، تکنولوژی مدرن، کابین راحت و جادار و همچنین پرفورمنس فراتر از حد انتظار هستند. زمانی که کلاس شاسی بلندهای لوکس میان سایز را بررسی کنید این موضوع بیشتر به چشم خواهد آمد چراکه خودروهای موردبحث را می‌توان منعطف‌ترین کلاس خودرویی دانست. شاسی بلندهایی همچون پورشه کاین، بی ام و X5 و رنجرور اسپرت تنها چند نمونه از خودروهای سطح بالایی هستند که در بازارهای جهانی عرضه می‌شوند. در ادامه با بهترین شاسی بلندهای لوکس میان سایز سال ۲۰۲۴ آشنا می‌شوید.

بهترین شاسی بلندهای لوکس میان سایز

بهترین گزینه در مجموع: پورشه کاین

شاید شاسی بلندها برای خانواده‌ها ساخته شده باشند اما دلیلی برای هیجان‌انگیز نبودنشان وجود ندارد. فقط کافی است به پورشه کاین نگاه کنید. به خاطر جایگاه پورشه در دنیای خودرو، کاین با انتقادات شدید طرفداران روبرو شد اما دو دهه بعد این خودرو جزو پرفروش‌ترین‌های تاریخ این برند است. همچنین کاین به خاطر پرفورمنس، کابین راحت و فضای بار زیاد خود شناخته می‌شود. گل سرسبد این خانواده توربو E-Hybrid نام دارد که به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۷۲۸ اسب بخار قدرت مجهز است و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای دارد.

بهترین ارزش پرداختی: آکورا MDX

مدتی زمان برد تا آکورا در این کلاس جا افتاد اما چهارمین نسل MDX شاید بهترین آن‌ها باشد. طراحی این خودرو شاید به اندازه رقبای دیگر لوکس بودن خود را نشان ندهد اما ظاهری زیبا و مدرن دارد هرچند کابین می‌توانست بهتر باشد. نسخه تایپ S آکورا MDX از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با ۳۵۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و به‌صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. این مدل در عرض ۵.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

بهترین سواری: آئودی Q8

قطعاً این شاسی‌بلند سه ردیفه ظاهری اسپرت تر نسبت به Q7 دارد اما چیزی که ارائه می‌کند یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های رانندگی کلاس خود است. یکی از دلایل اصلی سواری جذاب Q8 به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توربوی نصب شده در مدل پرچم‌دار RS Q8 مربوط می‌شود. این نیروگاه ۵۹۱ اسب بخاری باعث می‌شود قدبلند ارباب حلقه‌ها در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. شاید نسخه برقی این خودرو ۳۵۵ اسب بخار قدرت داشته باشد اما از نظر پرفورمنس خریداران را راضی خواهد کرد.

بهترین جایگزین خودروهای اسپرت: بی ام و X5

X5 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای لیست بهترین شاسی بلندهای لوکس میان سایز است. البته این به معنی قدیمی بودن X5 فعلی نیست حتی اگر حدود ۵ سال از رونمایی آن گذشته باشد. طراحی X5 همچنان تیز است و کابین نیز حس لوکس بودن را القا می‌کند؛ اما داستان مهم X5 به پرفورمنس آن مربوط می‌شود. پرچم‌دار این خانواده مدل X5 M کامپتیشن با پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربویی است که بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و اگرچه همانند یک خودروی اسپرت عمل نمی‌کند اما نزدیک‌ترین چیز به سوپر اسپرت‌ها در این کلاس است.

بهترین گزینه آمریکایی: کادیلاک XT6

شاید اسکالید مشهورترین محصول فعلی کادیلاک باشد اما همه مردم به دنبال یک شاسی‌بلند بزرگ نیستند. افرادی که می‌خواهند یک شاسی‌بلند لوکس میان سایز آمریکایی را بخرند کادیلاک XT6 گزینه مناسبی خواهد بود. کادیلاک از طراحی متمایزی برای این خودرو استفاده کرده که شاید تصمیمی اشتباه باشد. البته کابین XT6 طراحی مطلوب و راحتی زیادی دارد. نسخه پرچم‌دار این خانواده با پسوند اسپرت شناخته می‌شود و پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری آن ۳۱۰ اسب بخار قدرت دارد.

بهترین شاسی‌بلند راحت: جنسیس GV80

اگرچه سابقه و اعتبار جنسیس در این کلاس به رقبای دیگر نمی‌رسد اما مکرراً خودش را به ‌عنوان یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها اثبات کرده است. GV80 نیز به خاطر طراحی ظاهری و حس گران‌تر بودن در مقایسه با چیزی که هست شناخته شده است. این خودرو از طراحی اسپرت و سطح بالا سود برده و کابین آن نیز لوکس و ظریف به نظر می‌رسد. به سختی می‌توان آپشن خاصی را در کابین GV80 به عنوان گزینه اول انتخاب کرد اما شاید نمایشگر ۲۷ اینچی جنسیس جزو خاص‌ترین آن‌ها باشد.

بهترین دگرگونی ظاهری: اینفینیتی QX60

دومین نسل اینفینیتی QX60 که در سال ۲۰۲۲ معرفی شد چیزی فراتر از یک تغییر طراحی بود. جدیدترین شاسی‌بلند لوکس میان سایز این برند ژاپنی بسیار بهتر از نسل قبلی به نظر می‌رسد و شکلی نرم و هدفمند دارد. کابین خودرو نیز مدرن و رضایت‌بخش کار شده، چیزی که همیشه درباره محصولات اینفینیتی صدق نمی‌کند. البته علیرغم طراحی ظاهری و کابین مطلوب، پرفورمنس این خودرو خیلی جالب نیست که علتش به پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با ۲۹۵ اسب بخار قدرت مربوط می‌شود.

بهترین شاسی‌بلند سه ردیفه: لندرور دیسکاوری

لندرور با هفت دهه حضور در دنیای شاسی بلندها اعتبار زیادی دارد. افرادی که خواهان خرید خودرویی بین دیفندر آفرود و رنجرور لوکس هستند می‌توانند دیسکاوری میان سایز را انتخاب کنند. این شاسی‌بلند گاها فراموش می‌شود اما ظاهر و کابینی زیبا دارد و کابین سه ردیفه و هفت نفره آن نیز گزینه مطلوبی برای خانواده‌هاست. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری هیبریدی مدل SE قدرت ۳۵۵ اسب بخار را با سیستم چهار چرخ محرک همراه کرده و جذابیت آفرود زیادی دارد.

بهترین طراحی ظاهری: رنجرور اسپرت

رنجرور اسپرت خودرویی شیک و لوکس است. این خودرو با پسوند اسپرت خود پرفورمنس مناسبی نیز دارد. نسخه پرچم‌دار SV از پیشرانه توئین توربو با ۶۲۶ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ‌ها می‌رساند. رنجرور اسپرت صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای دارد و جزو سریع‌ترین محصولات تاریخ این برند به شمار می‌رود.

بهترین دگرگونی داخلی: لکسوس RX

بدنه و پیشرانه یک خودرو شاید توجهات زیادی را به خود جلب کنند اما کابین جایی است که راننده بیشترین وقت خود را در آن می‌گذراند. جدیدترین نسخه لکسوس RX یکی از بهترین کابین‌های کلاس را دارد. این بخش خودرو از طراحی زیبا و یکدستی سود می‌برد و از متریال لوکس و باکیفیت در آن استفاده شده است. اگرچه این خودرو توانایی حمل پنج نفر را دارد اما فضای بار زیادی پشت ردیف دوم صندلی‌ها وجود دارد. طراحی ظاهری خودرو نیز بهبود یافته و پیشرانه ۴ سیلندر توربوی آن با ۳۶۶ اسب بخار قدرت پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها خواهد بود.

بهترین شاسی‌بلند خانوادگی: مرسدس بنز GLE کلاس

GLE کلاس شاید توانایی‌های G کلاس را نداشته باشد اما جزو بهترین شاسی بلندهای لوکس میان سایز بازار است. طراحی نرم بدنه اگرچه کمی قدیمی شده اما همچنان رضایت‌بخش به نظر می‌رسد. کابین مدرن و لوکس نیز فضای کافی برای حمل اعضای خانواده را دارد. درصورتی‌که مدل AMG GLE 63 S را انتخاب کنید از نظر پرفورمنس هیچ کمبودی نخواهید داشت. این مدل به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی هیبریدی با ۶۲۷ اسب بخار قدرت مجهز است.

بهترین شاسی‌بلند منعطف: ولوو XC90

مدت‌زمان زیادی از معرفی نسل دوم XC90 گذشته اما به راحتی می‌توان دلیل عدم عجله سوئدی‌ها در جایگزینی این خودرو با نسل جدید را مشاهده کرد. شاسی‌بلند موردبحث تمامی چیزهای لازم برای خرید یک شاسی‌بلند خوب را دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی تیز، کابین راحت و فضای بار زیاد اشاره کرد. XC90 با سه نوع پیشرانه در دسترس است که قوی‌ترین آن‌ها از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری پلاگین هیبریدی با ۴۵۵ اسب بخار قدرت است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نگاهی به کابین هوشمند و لوکس اکستریم VX