کتاب را دوست دارم اما آبنبات هم خوشمزه است


متولد شهر بابل، مهمان نواز، لبخند بر لب و اهل مصاحبه که به محض سلام خبرنگار ایرنا، آبنبات خود را از دهانش بیرون آورد و تعارف کرد و اجازه نشستن در بغل پدر خود را خواهان شد. بعد از نشستن، به او گفتم کتاب را دوست داری که جواب داد: کتاب را دوست دارم اما آبنبات هم خوشمزس.

به گزارش ایران اکونومیست، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی دهمین روز از عمر ۱۱ روزه خود را سپری می کند که بیش از روزهای دیگر، پذیرای علاقه مندان کتاب به خصوص کودکان و حتی سالمندان زن و مردی است که به لحاظ گستردگی فضای نمایشگاه، در هر جایی که امکان نشستن و استراحت باشد، می‌نشینند و رفع‌خستگی می کنند.

وی‌هان متولی کودک خردسالی است که در گوشه ای از نمایشگاه، در کنار پدر، مادر، برادر و مادربزرگ به استراحت نشسته و مشغول خوردن آبنبات است. پدرش می گوید به رغم اینکه ۵ سال بیشتر سن ندارد اما علاقه خاصی به کتاب دارد.

کتاب را دوست دارم اما آبنبات هم خوشمزه است

در ادامه وی‌هان نیز با کسب اجازه از پدر و مادرش به خبرنگار ایران اکونومیست گفت: کتاب را دوست دارم و امروز با بابام و مامان جونم و داداشم آمده ام به نمایشگاه تا کتاب بخرم.

کودک خردسال شیرین‌زبان ادامه داد: کتاب داستان را خیلی دوست دارم و بابا و مامان جونم البته بیشتر مامان جونم برام کتاب می خوانند.

وی‌هان که در حال گفت‌وگو، لحضه‌ای از خوردن آبنبات خودش نیز گذشت نمی کرد، ادامه داد: مهد کودک میرم و خیلی خوشحالم که در مهد درس می خوانم، اما هم کتاب و هم آبنبات را دوست دارم.

امروز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به اندازه‌ای شلوغ است که طی مسیر، برای خرید کتاب در راهرو اصلی شبستان و گوشه‌وکنار مصلی به سختی صورت می‌گیرد و همین امر سبب افزایش دمای هوا در داخل شبستان شده است.

ناشران و غرفه‌داران به دلیل اذحام مردم و میزان مراجعه بالا به غرفه‌هایشان، کمتر می توانند پاسخگوی سوالات آنها باشند یا اینکه به صورت خیلی خلاصه پاسخ می دهند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...