طالع‌بینی مصری | دنیای مصر باستان چطور آینده‌ی شما را پیشگویی می‌کند؟


این طالع‌بینی در گذشت قرن‌ها، آزمون خود را به خوبی داده و برای درک بهتر خود، شخصیت، نقاط قوت، چالش‌ها و مهارت‌هایتان می‌توانید از این طالع‌بینی استفاده کنید.

مردم زمین از روزهای باستان مجذوب آسمان بالای سر خود بوده‌اند و گذشتگان در آسمان شب به جستجوی معانی می‌پرداختند و موقعیت و حرکت ستارگان و سیارات را برای پیش‌بینی رویدادها مطالعه می‌کردند و جالب اینجاست که به طرز شگفت‌انگیزی این پیش‌بینی‌ها اغلب به حقیقت می‌‌پیوستند. طالع بینی چه یک علم باشد و چه کمی جادو در آن پنهان باشد، در هزاره دوم قبل از میلاد مسیح ظاهر شد و هنوز هم ما را مجذوب رازهای خود می‌کند.

در میان توسعه‌یافته‌ترین فرهنگ‌های باستانی، طالع بینی بر هر سیستم دانش دیگری تسلط داشت و در فرهنگ‌های هندو، چینی، مایا و عرب، مصر باستان، یونان و روم شکوفا شد. طالع‌بینی مصری یکی از جالب‌ترین طالع‌بینی‌هاست که شباهت‌های واضحی با طالع بینی مدرن دارد.

در طالع‌بینی مصری، کاهنان معبد به دقت حرکت ستارگان و سیارات را زیر نظر گرفته و سعی می‌کردند تأثیر آنها را بر تغییرات محیطی زمین درک کنند و می‌توانستند قحطی و سیل را بر اساس حرکات خورشیدی پیش‌بینی کنند. سقف‌های قوسی معابد مصر باستان به تقلید از بهشت طراحی شده بود و تمام مراسمات بر اساس فعالیت سیاره‌ای برنامه ریزی شده بود. در طول سلسله بطلمیوس، آخرین سلسله مصر باستان، مصریان سیستم تعیین زودیاک یونانی را به عاریت گرفته و خدایان مصری را به هر علامت زودیاک اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل طالع بینی ازدواج با حروف ابجد + مثال

طالع‌بینی مصری

طالع‌بینی مصری

مانند زودیاک غربی، زودیاک مصری از ۱۲ علامت تشکیل شده است. با این حال، طالع‌بینی مصری روزهای خاصی از ماه را به هر علامت اختصاص می‌دهد. همانطور که قبلا گفتیم، مصریان باستان علائم زودیاک خود را به نام خدایان و الهه‌های خود، به جز نیل که از نام رود نیل گرفته شده، نام گذاری می‌کردند و اعتقاد بر این بود که شخصیت آن خدا یا الهه تعیین‌کننده شخصیت فردی است که تحت علامت خاصی متولد شده است.

در اصل مصریان به جای اینکه نشانه‌های نجومی خود را بر اساس ۱۲ صورت فلکی مورد استفاده در طالع‌بینی یونانی قرار دهند، ۳۶ گروه کوچک از صورت‌های فلکی به نام “دِکان” را در نظر گرفتند که بر دوره‌های تاریخی تعیین شده برای هر علامت تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل، علائم مصری چندین دوره کوتاه را در بر می گیرد که در طول سال می‌افتند.

کنجکاو هستید که بدانید تاریخ تولد شما تحت کدام نشانه طالع‌بینی مصری است؟ خب! کافیست ادامه همین مطلب را بخوانید.

نیل (Nile)

تاریخ میلادی: ۱ تا ۷ ژانویه، ۱۹ تا ۲۸ ژوئن، ۱ تا ۷ سپتامبر، ۱۸ تا ۲۶ نوامبر

تاریخ شمسی: ۱۱ تا ۱۷ دی ماه، ۲۹ خرداد تا ۷ تیر، ۱۰ تا ۱۶ شهریور، ۲۷ آبان تا ۵ آذر

مصریان باستان اولین علامت زودیاک خود را پس از رود نیل، رگ حیات خود، نامگذاری کردند. علامت نیل تنها نشانه‌ای است که معرف هیچ خدا و الهه‌هایی نیست. مصریان اولیه بر این باور بودند که متولدین این علامت منطقی، صلح‌طلب، حامی حیوانات و افرادی عمل‌گرا هستند. متولدین علامت نیل مشاجره را دوست ندارند و برای حفظ آرامش در اطراف خود دست به هر کاری می‌زنند. اگرچه آن‌ها گاهی تحت‌تأثیر احساسات خود قرار می‌گیرند، اما همچنان به همان اندازه که پرشور هستند، عاقل هستند. آنها قدرت مشاهده خوبی دارند و از حس ششم و شهودی خوبی برخوردارند. این افراد به عنوان “معلم” بهترین عملکرد را دارند.

سیارات حاکم: ماه و اورانوس

سازگار با: آمون رَع، ست

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

آمون رَع (Amun-Ra)

تاریخ میلادی: ۸ تا ۲۱ ژانویه، ۱ تا ۱۱ فوریه

تاریخ شمسی: ۱۸ دی ماه تا ۱ بهمن، ۱۲ تا ۲۲ بهمن

بر اساس طالع بینی مصر باستان، آمون رع، پادشاه خدایان، یکی از قدرتمندترین نمادهای طالع‌بینی مصر است. کسانی که تحت این علامت به دنیا آمده‌اند، دارای اعتماد به نفس بوده و مودب و خوش‌بین هستند. آن‌ها رهبران کارآمدی هستند و در کنترل همه چیز و همچنین تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه مهارت دارند. این افراد صبور بوده و فکر می‌کنند و عجله نمی‌کنند.

سیارات حاکم: خورشید و زحل

سازگار با: نیل، هوروس

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

موت (Mut)

تاریخ میلادی: ۲۲ تا ۳۱ ژانویه، ۸ تا ۲۲ سپتامبر

تاریخ شمسی: ۲ تا ۱۱ بهمن، ۱۷ تا ۳۱ شهریور

در طالع‌بینی مصری، سومین علامت زودیاک، موت، مادر جهان، خدای زن مسئول حفاظت از بشر است. کسانی که تحت این علامت به دنیا آمده‌اند، حساس، مهربان، وفادار و سخاوتمند هستند. این افراد معمولا بسیار متمرکز و هدفمند هستند و نسبت به سایرین بسیار محافظ بوده و روحیه حامی دارند. آن‌ها همچنین والدینی بسیار خوب خواهندبود.

سیارات حاکم: خورشید

سازگار با: آمون رَع، توث

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

گب (Geb)

تاریخ میلادی: ۱۲ تا ۲۹ فوریه، ۲۰ تا ۳۱ اوت

تاریخ شمسی: ۲۳ بهمن تا ۹ اسفند

چهارمین علامت در طالع‌بینی مصری، گب، خدای مصری زمین است. مصریان باستان معتقد بودند که خنده او باعث ایجاد زلزله می‌شود. افراد تحت علامت گب افرادی وفادار، گشوده رو و حساس هستند. گاهی اوقات آن‌ها بیش از حد احساساتی به نظر می‌رسند، با این حال، این ویژگی باعث جذب سایرین به آن‌ها می‌شود. آن‌ها دوستان بسیار قابل اعتمادی هستند و اگرچه خجالتی‌اند، اما در صورت لزوم می‌توانند بسیار پایدار باشند.

سیارات حاکم: زمین

سازگار با: هوروس، ست

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

طالع‌بینی مصری

اوزیریس (Osiris)

تاریخ میلادی: ۱ تا ۱۰ مارس، ۲۷ نوامبر – ۱۸ دسامبر

تاریخ شمسی: ۱۰ تا ۱۹ اسفند، ۶ آذر تا ۲۷ آذر

در طالع‌بینی مصری پنجمین علامت زودیاک اوزیریس است که به نام خدای عالم اموات و رستاخیز نامگذاری شده است. متولدین تحت این علامت قدرتمند قوی، باهوش، آسیب پذیر و مستقل بوده و معمولا رهبران قدرتمندی می‌شوند. موانع بسیار کمی وجود دارند که بتوانند مانع رسیدن افراد اوزیریس به اهدافشان شوند. گاهی اوقات ممکن است این افراد پرخاشگر و خودخواه باشند، با این حال، همیشه منظور خود را بیان می‌کنند.

سیارات حاکم: پلوتو و خورشید

سازگار با: ایزیس، توث

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

ایزیس (Isis)

تاریخ میلادی: ۱۱ تا ۳۱ مارس، ۱۸ تا ۲۹ اکتبر، ۱۹ تا ۳۱ دسامبر

تاریخ شمسی: ۲۰ اسفند تا ۱۱ فروردین، ۲۶ مهر تا ۷ آبان، ۲۸ آذر تا ۱۰ دی

ششمین علامت زودیاک مصر ایزیس است. ایزیس الهه طبیعت است. افرادی که تحت این علامت زودیاک متولد شده اند، صادق و رک و همچنین اجتماعی و رمانتیک هستند و حس شوخ‌طبعی عالی‌ای دارند. افراد ایزیس تمام ویژگی‌های شخصیتی لازم برای کار کردن در یک تیم را دارند.

سیارات حاکم: ماه، زمین اورانوس

سازگار با: توث، اوزیریس

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

توث (Thoth)

تاریخ میلادی: ۱ تا ۱۹ آوریل، ۸ تا ۱۷ نوامبر

تاریخ شمسی: ۱۲ فروردین تا ۳۰ فروردین، ۱۷ آبان تا ۲۶ آبان

توث هفتمین علامت طالع‌بینی مصری است که نام خود را از خدای دانش و خرد گرفته است. طبق طالع‌بینی مصری، متولدین تحت این علامت عاشق، عاقل، پرانرژی و شجاع بوده و در جستجوی مداوم راه هایی برای بهبود خود و شرایط زندگیشان هستند. مردم توث از یادگیری لذت می برند و بسیار مبتکر هستند.

سیارات حاکم: ماه و عطارد

سازگار با: باستت، ایزیس

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

هوروس (Horus)

تاریخ میلادی: ۲۰ آوریل – ۷ مه، ۱۲ تا ۱۹ اوت

تاریخ شمسی: ۳۱ فروردین تا ۱۷ اردیبهشت، ۲۱ تا ۲۸ مرداد

یکی از قدرتمندترین علائم زودیاک، هوروس، خدای آسمان است. افراد متولد علامت هوروس شجاع، جاه طلب و خوش بین هستند. آن‌ها رهبران عملی و خردمندی می‌شوند که انگیزه‌دهنده و الهام‌بخش هستند. متولدین علامت هوروس سخت کوش هستند و با دیگران رابطه خوبی دارند.

سیارات حاکم: ماه و خورشید

سازگار با: گب، باستت

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

طالع بینی مصری

آنوبیس (Anubis)

تاریخ میلادی: ۸ تا ۲۷ مه، ۲۹ ژوئن – ۱۳ ژوئیه

تاریخ شمسی: ۱۸ اردیبهشت تا ۶ خرداد، ۸ تا ۲۲ تیر

در طالع ‌ینی مصری، نهمین علامت متعلق به آنوبیس، خدای مومیایی سازی و نگهبان عالم اموات است. متولدین تحت این علامت زودیاک اعتماد به نفس بالایی دارند و افراد کنجکاوی هستند. مردم آنوبیس بسیار سخت کوش و خلاق هستند، با این حال، چون درون‌گرا هستند، زمانی که تنها باشند بهترین عملکرد خود را دارند. این افراد با نیمه تاریک خود به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند.

سیارات حاکم: عطارد

سازگار با: ایزیس، باستت

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

ست (Seth)

تاریخ میلادی: ۲۸ می – ۱۸ ژوئن، ۲۸ سپتامبر – ۲ اکتبر

تاریخ شمسی: ۷ تا ۲۸ خرداد، ۶ تا ۱۰ مهر

دهمین علامت زودیاک مصر ست است. ست خدای هرج و مرج و خشونت است. کسانی که ست را به عنوان علامت نجومی مصری خود دارند، افرادی به شدت کمال گرا و جسور هستند و زود نیز از کوره در می‌روند. آنها به دنبال چالش بوده، در برقراری ارتباط با مردم عالی هستند و همیشه دوست دارند در مرکز توجه باشند.

سیارات حاکم: مریخ

سازگار با: نیل، گب

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

باستِت (Bastet)

تاریخ میلادی: ۱۴ تا ۲۸ ژوئیه، ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر، ۳ تا ۱۷ اکتبر

تاریخ شمسی: ۲۳ تیر تا ۶ مرداد، ۱ تا ۵ مهر، ۱۱ تا ۲۵ مهر

یکی از علائم زودیاک زن، باستت، خدای گربه‌ها، باروری و لذت است. متولدین تحت علامت باستت همیشه به دنبال تعادل هستند و از درگیری اجتناب می‌کنند. این افراد شخصیت‌های جذاب، مهربان و حساسی هستند که همیشه می‌توانند به حس شهود خود تکیه کنند و عاشق چیزها و اسرار مرموز هستند. آن‌ها شرکای وفادار و قابل اعتمادی نیز هستند.

سیارات حاکم: ماه و خورشید

سازگار با: سخمت، هوروس

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

سِخمِت (Sekhmet)

تاریخ میلادی: ۲۹ ژوئیه – ۱۱ اوت، ۳۰ اکتبر – ۷ نوامبر

تاریخ شمسی: ۷ تا ۲۰ مرداد، ۸ تا ۱۶ آبان

سخمت الهه جنگ است. متولدین این علامت دو جنبه در شخصیت خود دارند: از یک طرف منضبط هستند، در حالی که از طرف دیگر آزاد و راحت هستند. این افراد کمال گرا هستند و به شدت طرفدار عدالت هستند. آن‌ها همچنین استانداردهای بالایی برای خود و دیگران دارند.

سیارات حاکم: خورشید

سازگار با: گب، باستت

.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖.☘︎ ݁˖

بیشتر بخوانید: آیا فال ورق تولد خود را می‌دانید؟ با یک کارت شخصیت شما را خواهیم گفت

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...