نمایشگاه کتاب امسال 425 میلیارد تومان فروش کرد


قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نظرسنجی‌ها مخاطبان در پاسخ به این...
قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نظرسنجی‌ها مخاطبان در پاسخ به این سوال که در طول سال کتاب‌های شأن را از چه راهی تأمین می‌کنند؟ اعلام کردند ۶۰ درصد از طریق حضوری و مجازی، ۴۶ درصد از کتابفروشی ها، ۴۲ درصد فروشگاه‌های مجازی کتاب‌های مد نظر خود را تأمین می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قائم مقام سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امروز ۴۴ نشست در سراهای هشت گانه شبستان اصلی مصلی برگزار شد که در آن ۱۰۰ ناشر، نویسنده و اهل قلم به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. در مجموع تا پایان نهمین روز ۳۴۰ نشست برای سنین و اقشار مختلف برگزار شد.

او افزود: در نظرسنجی‌ها مخاطبان در پاسخ به این سوال که در طول سال کتاب‌های شأن را از چه راهی تأمین می‌کنند؟ اعلام کردند ۶۰ درصد از طریق حضوری و مجازی، ۴۶ درصد از کتابفروشی ها، ۴۲ درصد فروشگاه‌های مجازی کتاب‌های مد نظر خود را تأمین می‌کنند.

به گفته او پایگاه‌های پست در ۱۰۰ نقطه از سراسر کشور مشغول جمع‌آوری بسته‌های ناشران و کتاب‌فروشان هستند، در تهران ۲۹۰ هزار بسته، قم ۷۵ هزار بسته و خراسان رضوی ۴۰ هزار کتاب از طریق عرضه کنندگان کتاب به سازمان پست تحویل داده شد. در استان تهران ۱۵۰ هزار، در اصفهان ۴۰ هزار، در خراسان ۳۹ هزار مرسوله و در مجموع ۴۹۵ هزار مرسوله پستی ثبت سفارش شده که بیش از ۵۵۰ هزار جلد کتاب است؛ از این تعداد ۳۸۰ هزار بسته تحویل و ۱۷۰ هزار بسته ارسال شده است.

منبع : اقتصاد آنلاین
به اشتراک گذاری
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید