درخواست مایکروسافت از کارمندان مستقر در چین خود


درخواست مایکروسافت از کارمندان مستقر در چین خود

اکثر این کارمندان چینی در بخش‌های یادگیری ماشینی و سرویس‌های ابری مایکروسافت کار می‌کنند.​

به گزارش تجارت‌نیوز، تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین همچنان در حال افزایش است و حالا مایکروسافت به صدها کارمند چینی خود که در بخش‌های یادگیری ماشینی و سرویس‌های ابری کار می‌کنند، اعلام کرده که مهاجرت به خارج از چین را در نظر بگیرند.

ایالات متحده از مدت‌ها قبل در تلاش بوده تا دسترسی چین به فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کلیدی خود مانند نیمه هادی‌های پیشرفته و هوش مصنوعی را محدود کند. تاکنون دولت بایدن محدودیت‌های تجاری مختلفی ایجاد کرده است که معاملات بسیاری از شرکت‌های ایالات متحده با شرکت‌های چینی را محدود می‌کند، زیرا نمی‌خواهد چین در زمینه فناوری پیشتاز باشد که در این صورت، به‌طور بالقوه می‌تواند علیه منافع ایالات متحده از قدرت خود استفاده کند.

حالا براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، کاخ سفید ممکن است قوانین جدیدی را در نظر بگیرد که به‌موجب آن، شرکت‌های آمریکایی قبل از ارائه محصولات خود در چین به مشتریان، باید مجوز دریافت کنند. با این وجود، مایکروسافت و سایر شرکت‌ها، از جمله آمازون و گوگل، باید تغییرات قابل توجهی را در نحوه عملکرد بخش‌های پیشرفته خود در چین، به ویژه در بخش‌های ابری و هوش مصنوعی اعمال کنند.

به‌دنبال این موضوع، مایکروسافت از حدود 700 تا 800 کارمند خود که بیشتر آن‌ها ملیت چینی دارند، خواسته است که از چین به کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده، ایرلند، استرالیا و نیوزلند نقل‌مکان کنند. به گفته وال‌استریت ژورنال، این کارمندان عمدتاً در بخش یادگیری ماشینی و رایانش ابری کار می‌کنند.

مایکروسافت حدود 7000 کارمند در مراکز تحقیق‌وتوسعه آسیا-اقیانوسیه خود دارد که اکثریت آن‌ها در چین مستقر هستند. با این وجود، یکی از سخنگویان مایکروسافت به WSJ اعلام کرده که این شرکت به منطقه متعهد است و فعالیت خود در چین را ادامه خواهد داد.

منبع : دیجیاتو
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سردار وحید حقانیان کیست ؟ + زندگینامه