نگاهی به قیمت چری تیگو 7 در بازار آزاد + جدول اردیبهشت 1403


نگاهی به قیمت چری تیگو 7 در بازار آزاد + جدول اردیبهشت 1403

چری تیگو 7 را می‌توان نخستین خودرو چینی بازار ایران دانست که موفق شد تا خودروهای وارداتی کره‌ای را به چالش بکشد. پس از ورود تیگو 7 به بازار، سایر خودروسازان خصوصی نیز دست به کار شدند و خودروهای چینی میان‌رده و لوکس را به بازار آوردند. قیمت...

چری تیگو 7 را می‌توان نخستین خودرو چینی بازار ایران دانست که موفق شد تا خودروهای وارداتی کره‌ای را به چالش بکشد. پس از ورود تیگو 7 به بازار، سایر خودروسازان خصوصی نیز دست به کار شدند و خودروهای چینی میان‌رده و لوکس را به بازار آوردند. قیمت چری تیگو 7 نسل اول هم‌اکنون در محدوده 1.5 میلیارد تومان و کمتر قرار دارد، از این رو گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که تصمیم به خرید خودرو در یک مرحله دارند.
تولید چری تیگو 7 در مدیران خودرو از سال 1396 آغاز شد و تا سال 1402 ادامه یافت. این خودرو طی این دوره در قالب دو تیپ اکسلنت و IE به دست مشتریان رسید. برخی نسخه‌های این کراس‌اوور نیز با رکاب جانبی و به صورت محدود وارد بازار شدند. البته مدیران خودرو تصمیم ندارد این کراس‌اوور را کنار بگذارد، بلکه نسخه فیس‌لیفت آن را با نام ام‌وی‌ام X77 به زودی روانه بازار خواهد کرد.
جدول قیمت چری تیگو 7 در بازار آزاد، اردیبهشت 1403:
نگاهی به قیمت چری تیگو ۷ در بازار آزاد + جدول اردیبهشت ۱۴۰۳
چری تیگو 7 براساس زبان طراحی پیشین محصولات چری توسعه یافته است. بنابراین این خودرو شباهتی به خودروهای فعلی این شرکت همچون تیگو 7 پرو یا تیگو 8 پرو ندارد. با این حال در بخش فنی، بسیاری از تجهیزات آن با مدل‌های جدیدتر مشترک هستند. تنها بخش متفاوت چری تیگو 7 و نسل جدید آن یعنی فونیکس تیگو 7 پرو، گیربکس آن است. چری تیگو 7 به گیربکس شش سرعته دوکلاچه خشک مجهز است که در نخستین نمونه‌های فیدلیتی پرایم نیز مورد استفاده قرار گرفت. این گیربکس نقطه ضعف اصلی تیگو 7 نسل اول به شمار می‌آید.
گیربکس دوکلاچه خشک چری تیگو 7 هنگام رانندگی معمول عملکرد مناسبی دارد اما به هیچ عنوان مناسب رانندگی در شهرهای بزرگ نیست. اگر با چری تیگو 7 وارد ترافیک شهرهایی همچون تهران، اصفهان، مشهد یا تبریز شوید، به سرعت با خطای داغ شدن گیربکس و قفل شدن دنده‌ها مواجه خواهید شد. از این رو می‌توان گفت که این خودرو با ظاهر شبه کوپه و گیربکس دوکلاچه خشک، مناسب سلیقه‌های خاص است. اگر به دنبال خرید خودرویی هستید که از راندن آن لذت ببرید و در عین حال بودجه لازم برای خرید خودروهای وارداتی گران‌تر همچون کیا اپتیما را ندارید، می‌توانید با پرداخت قیمت چری تیگو 7 از مالکیت آن لذت ببرید. با این حال به یاد داشته باشید که این خودرو برای استفاده روزمره در شهرهای بزرگ، به هیچ عنوان گزینه مناسبی نخواهد بود.
لینک کوتاه کپی لینک


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانشمندان توانستند از ضایعات اکسیژن استخراج کنند