چرا قبل از طراحی سایت، باید در جلسات مشاوره شرکت کنید؟


چرا قبل از طراحی سایت، باید در جلسات مشاوره شرکت کنید؟

کار جلسات مشاوره طراحی سایت، کاهش این ریسک و کمک به گرفتن بهترین نتیجه از راه‌اندازی سایت برای شماست. در متن زیر، نکات مهم و جزئیات این جلسات را می‌بینید.

---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


یکی از هزینه‌های پررنگ برای کسب‌وکارها طراحی سایت است. احتمالاً همین لحظه هم ریسک پرداختن این هزینه و نتیجه‌گرفتن از سایت شما را می‌ترساند. کار جلسات مشاوره طراحی سایت، کاهش این ریسک و کمک به گرفتن بهترین نتیجه از راه‌اندازی سایت برای شماست. در متن زیر، نکات مهم و جزئیات این جلسات را می‌بینید. اگر می‌خواهید این بار با ترس کمتری دست به طراحی سایت بزنید؛ تا انتهای این متن بخوانید.

تأثیر جلسه مشاوره سایت روی کیفیت طراحی


به نظر شما یک سایت خوب و کارآمد چه ویژگی‌های بارزی دارد؟ به احتمال زیاد این سایت از لحاظ بصری می‌تواند مخاطب را جذب کند. UI و UX سایت از هر نظر درست چیده شده‌اند. سرعت سایت بالاست و مخاطب ساعت‌ها در انتظار لودشدن نمی‌ماند. مسیر سفر مشتری برای مخاطب کاملاً واضح و مشخص است و در انتها او را به سبد خرید و پرداخت می‌رساند. مدیریت سئو به درستی انجام شده است و سایت از نظر سئو مشکلی ندارد. تمام این اتفاقات تنها در یک صورت رخ می‌دهد. آن هم زمانی است که شما قبل از طراحی سایت برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی کنید.
برنامه‌ریزی برای طراحی سایت نیازمند شناخت مخاطب، شناخت درست برند و کسب‌وکار شما، بررسی اهداف و چینش یک مسیر درست برای مشتری است. این موارد در جلسات مشاوره طراحی سایت بررسی می‌شوند. به همین دلیل این جلسات می‌توانند نقش مهمی در کاربردی‌بودن و کیفیت بالای سایت شما داشته باشند. البته به شرط اینکه به نکات ادامه‌ی متن توجه داشته باشید.

نکات مهم در مشاوره طراحی سایت


نکاتی که در زیر می‌بینید، برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه از مشاوره طراحی سایت ضروری هستند.
اهداف خود را مشخص کنید: بهتر است قبل از جلسه بدانید که دقیقاً از طراحی سایت چه می‌خواهید. برای مثال، ممکن است شما قصد راه‌اندازی یک سایت فروشگاه کفش را داشته باشید. مسیر طراحی سایت شما بسیار متفاوت‌تر از کسی است که می‌خواهد در یک سایت پزشکی فعالیت کند.
در کنار حوزه‌ی کسب‌وکار، هدف شما در طراحی سایت مهم است. برای مثال، ممکن است شما در لحظه‌ی راه‌اندازی سایت هیچ مشتری نداشته باشید و قصد شما تنها جذب مشتری برای کسب‌وکارتان باشد. در حالی‌که رقیب شما از طریق کانال‌های دیگر مشتری خودش را دارد و تنها سایت را محلی برای فروش می‌داند. در هر کدام از این دو حالت مسیر متفاوتی برای طراحی سایت چیده خواهد شد.

درباره‌ی تیم مشاوره طراحی سایت تحقیق کنید


یکی از مواردی که معمولاً باعث ضرر می‌شود؛ انتخاب تیم مشاوره غیرمتخصص است. قبل از ارتباط با تیم، سوابق آن‌ها و میزان تبحر در اجرا را هم در نظر بگیرید. برای مثال، مطمئن شوید که تیم مشاوره درباره‌ی مارکتینگ، جزئیات طراحی و تجربه‌ی کاربری، اطلاعات کافی دارند.
ممکن است خدمات تیم مشاوره تردید شما را در انتخاب تیم از بین ببرند. مثلاً برخی از تیم‌ها علاوه‌بر مشاوره و تدوین نقشه راه، در مسیر اجرا هم به شما کمک می‌کنند. می‌توانند افرادی برای طراحی سایت معرفی کنند یا ناظر مجری طراحی سایت باشند. پس حتماً درباره‌ی خدمات کنجکاو باشید.

در مورد بودجه سؤال کنید


تیم مشاوره با توجه به ساختارهای ارائه‌شده، بودجه موردنیاز برای اجرای سایت را برای شما تعیین می‌کنند.

مراحل جلسات مشاوره برای طراحی سایت


بسته به انتخاب تیم، ممکن است مراحل جلسه‌ی مشاوره کمی متفاوت باشد. اما به‌طور کلی باید همراه ما مشاور در مسیر زیر سفر کنید.

بررسی دقیق کسب‌وکار و اهداف


در اولین مرحله از مشاوره، تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ یا مشاوره تخصصی، اهداف شما را از ساختن یک سایت بررسی می‌کنند. در این مرحله شما باید بتواند درباره‌ی خواسته‌های خود از داشتن یک سایت با مشاوره به‌طور شفاف صحبت کنید.

تعیین ساختار برای سایت

سایت شما با توجه به مخاطب، هدف و نوع کسب‌وکارتان باید ساختار خاصی داشته باشد. در چینش این ساختار، پیشنهاداتی برای اجرای درست و کارآمد سایت دریافت می‌کنید.

تدوین نقشه راه


در جلسات مشاوره طراحی سایت، ارائه‌ی یک نقشه راه برای طراحی درست لازم است. مشاوران با توجه به تحقیقات باید به شما درباره‌ی بهترین مسیر جذب مخاطب و طراحی تجربه کاربری اصولی، پیشنهاداتی بدهند.

تعیین محدوده قیمت


با توجه به امکانات و تکنولوژی‌های به کار برده در سایت، برای شما بودجه‌ی معقول طراحی سایت تعیین خواهد شد.

انتخاب شخص متخصص برای اجرا


ین نکته را فراموش نکنید که تیم مشاوره در بسیاری از موارد وارد اجرا نخواهند شد؛ مگر اینکه شما بخواهید از این امکان بهره‌مند شوید. در این حالت، شما باید خودتان، شخص مناسب برای اجرای سایت را انتخاب کنید. به خواست شما، در بعضی از تیم‌های مشاوره، خدمتی برای کمک در انتخاب این شخص، ارائه خواهد شد. به بیان بهتر، تیم مشاوره در یافتن شخص متخصص به شما یاری خواهد رساند. حتی اگر خودتان دست به انتخاب شخص موردنظر زدید، حتماً نقشه راه مشاور را در اختیارش قرار دهید.

نظارت بر اجرا


اگر شما بخواهید تیم مشاوره می‌توانند روی کار مجری طراحی سایت، نظارت کامل داشته باشند. در این شرایط، اطمینان حاصل می‌کنید که تمام توصیه‌های مشاوران به درستی اجرا شده است.

انتخاب یک تیم حرفه‌ای برای مشاوره


در متن بالا درباره‌ی اهمیت طراحی سایت، نکات مهم در جلسات مشاوره و مراحل این کار خواندید. نکته‌ی آخر و جمع‌بندی این متن، انتخاب تیم مناسب برای مشاوره است. در انتخاب این تیم، تخصص را اولویت قرار دهید. تیم مشاوره باید بتواند یک مسیر درست و کارآمد برای شما بچیند. این مسیر، شما را به اهداف‌تان از طراحی سایت خواهد رساند.
تیم مشاوره طراحی سایت راژکس، با درنظرگرفتن اهداف و کسب‌وکار شما، بررسی پرسونا مخاطب و نقشه مشتری، در اجرای بهتر طراحی سایت به شما کمک می‌کنند. پس از چینش نقشه‌ی راه، در صورت درخواست شما تیم راژکس برای انتخاب یک مجری حرفه‌ای و نظارت به کار این مجری همراه شما هستند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونمایی اُپن‌ ای‌آی از «چت‌ جی‌پی‌تی» مخصوص دانشگاه‌ها