چگونه سود عملیاتی 322درصدی بیمه آسیا محقق شد؟


چگونه سود عملیاتی 322درصدی بیمه آسیا محقق شد؟

سود عملیاتی بیمه آسیا در سال 1402 بیش از 322 درصد رشد داشته و از یک زیان 936 میلیارد ریالی در سال 1401 به سود قابل توجه دو هزار و 170 میلیارد ریالی رسید البته سود ناخالص شرکت هم در همین دوره 570درصد صعود کرد.به گزارش بانکداری ایرانی، سود عملیاتی...

چگونه سود عملیاتی 322درصدی بیمه آسیا محقق شد؟

سود عملیاتی بیمه آسیا در سال 1402 بیش از 322 درصد رشد داشته و از یک زیان 936 میلیارد ریالی در سال 1401 به سود قابل توجه دو هزار و 170 میلیارد ریالی رسید البته سود ناخالص شرکت هم در همین دوره 570درصد صعود کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، سود عملیاتی بیمه آسیا یک سودآوری چندوجهی است که نشان از موفقیت های شرکت در حوزه های مختلف است چرا که سود عملیاتی مبلغی به دست آمده از فروش محصولات و خدمات اصلی یک شرکت است.

بنابراین، سود عملیاتی‌ معادل با درآمد خالص عملیاتی است که از فروش محصولات و خدمات به دست آمده است به عنوان مثال، درآمد فروش، کاهش هزینه‌های تولید و فروش و سایر درآمدهای عملیاتی‌ دیگر، بخشی از سود عملیاتی‌ هستند.

بر اساس همین تعریف داده‌های صورت‌های مالی بیمه آسیا قابل بررسی است.

درآمد حق بیمه ناخالص شرکت در سال 1402 نسبت به سال گذشته رشدی 57 درصدی داشته و از رقم 147 هزار میلیارد ریال به 212 هزار میلیارد ریال رسیده که در نهایت حق بیمه خالص شرکت با ثبت رقم 207هزار میلیارد ریالی رشدی 60درصدی داشت.

بررسی ها نشان می دهد؛ در این دوره درآمد بیمه‌ای شرکت به مبغ 238 هزار میلیارد ریال رسید که رشدی 50درصدی داشت که با وجود افزایش 36 درصدی برخی از هزینه های شرکت به دلیل تورم موجود در اقتصاد ایران، سود ناخالص فعالیت های بیمه‌گری با رشدی 569 درصدی از عدد دو هزار و 908 میلیارد ریالی به رقم قابل توجه 19 هزار و 464 میلیارد ریالی رسید .

هزنیه اداری و عمومی به حق بیمه صاده در سال 1402 رقم 6 درصدی بود . در حالی که از سال 1399 به بعد به صورت میانگین حدود 9درصدی بود که البته نوسان می کرد و هزینه کارمزد پرداختی به حق بیمه صادره هم در سال 1402 از عدد 9 درصد در سال‌های قبل به 8درصد کاهش یافت.این رویه در سال جاری هم ادامه خواهد داشت.

کارشناسان بیمه گری پیش بینی کرده اند که تا پایان سال 1403 بیمه آسیا بالغ بر 400هزار میلیارد ریال حق بیمه خواهد فروخت که رشدی نزدیک به 40درصدی در شرایط کنونی است. که البته پیش بینی محافظه کارانه ای است چرا که در سال های اخیر این شرکت رشد پایدار بالای 55 درصدی را سالانه تجربه کرده است.

به نظر می رسد که بیمه آسیا با مدیریت ریسک و تشکیل یک کمیته قوی در این توانسته حق بیمه با کیفیتی تولید کند. مهمترین وظیفه این کمیته عبارت بود از

- تهیه و پیشنهاد رویکردها، سیاستها و راهبردهای مدیریت ریسک شرکت برای تصویب در هیأت مدیره و تصویب
برنامه اجرائی مدیریت ریسک شرکت

- نظارت بر نحوه شناسایی کمی و کیفی و تجزیه و تحلیل ریسک های با اهمیت شرکت

- نظارت بر کارایی و اثربخشی سیستم مدیریت ریسک شرکت و ارائه پیشنهادهای رفع نقاط ضعف آن به هیأت مدیره

- بررسی وضعیت ریسک های شرکت بر حسب درجه ریسک پذیری و ریسک تعیین شده هیأت مدیره و در صورت لزوم مشاوره به مدیرعامل و یا واحد حسابرسی داخلی

- تحلیل مدیریت ریسک در سطح کلان هیأت مدیره

- شناسایی نارساییهای موجود در مدیریت ریسک جهت طرح در هیأت مدیره

- اعلام نظر درخصوص کفایت ذخایر فنی به تفکیک رشته های بیمه ای، کفایت میزان پوشش ها و نوع قراردادهای اتکائی و صالحیت بیمه گران اتکائی و نصاب های سرمایه گذار ی شرکت جهت تصویب در هیأت مدیره

علی سوری

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت آپارتمان در کرج/رقابت قیمت‌های عظیمیه با فرمانیه تهران!