مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟


مردان و زنان ایرانی سال گذشته در چند سالگی پدر و مادر شدند؟

بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال کشور در سال ۱۴۰۲ تعداد یک میلیون و ۵۷ هزار و ۹۴۸ ولادت و ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت در کشور به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال کشور، از ولادت های به ثبت رسیده در سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان ولادت ها مربوط به استان تهران با تعداد ۱۳۱ هزار و ۱۷۶ نوزاد و کمترین آن مربوط به استان سمنان با تعداد ۶ هزار و ۹۰۷ نوزاد بوده است.

همچنین بر اساس آمارهای مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال در سال ۱۴۰۲ از تعداد نوزادان متولد شده ۵۱.۸ درصد نوزادان پسر و۴۸.۲ درصد آنها دختر بوده است.

بر اساس آمار ثبت احوال کشور میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری در کل کشور در سال ۱۴۰۲ برابر با ۳۲.۱ سال بوده است که میانگین سن پدر، برای نقاط شهری برابر با ۳۲.۷ سال و نقاط روستایی برابر با ۲۹.۹ سال است. در سال ۱۴۰۲ در بین استان‌ها بیشترین میانگین سن پدر در اولین فرزندآوری مربوط به استان تهران با رقم ۳۴.۵ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۷.۱ سال است.

از سوی دیگر میانگین سن مادر نیز در اولین فرزندآوری در کل کشور در این مدت برابر با ۲۷.۳ سال بوده است که مقدار شاخص در نقاط شهری ۲۸.۱ سال و در نقاط روستایی ۲۴.۴ سال است. بیشترین میانگین سنی مادران در اولین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران با ۳۰.۸ سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲.۷ سال است.

همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵.۶ درصد افزایش داشته است. میانگین سنی فوت شدگان در کشور برابر با ۶۶.۲ سال بوده است که در بین استان‌ها بالاترین میانگین سن مربوط به استان گیلان با ۷۱.۳ سال و کمترین مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۵۰.۷ سال است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...