برگزاری گردهمایی مسئولین بسیج علمی و دانش و پژوهش سپاه‌های استانی


برگزاری گردهمایی مسئولین بسیج علمی و دانش و پژوهش سپاه‌های استانی

گردهمایی ملی مسئولین بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و دانش و پژوهش سپاه های استانی در دهه کرامت در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، سردار یداله بوعلی، فرمانده سپاه فجر استان فارس در این گردهمایی با تبریک دهه کرامت گفت: امروز جامعه پژوهشی سپاه در یک مکان جمع شده که این اقدام موثرتر از بازدیدهاست و این گردهمایی برای اولین بار در استان فارس رقم خورده است.

وی درخصوص علت انتخاب استان فارس به عنوان میزبان این گردهمایی بزرگ عنوان کرد: استان فارس جهت گیری خاص و ویژه ای در حوزه علم و فناوری داشته و به همین دلیل میزبان این عزیزان بوده ایم تا فرصتی برای آشنایی با ظرفیت ها و ایده های یکدیگر فراهم شود و زین پس بتوانند در استان های خود مورد استفاده قرار دهند.

فرمانده ارشدسپاه در استان فارس درمورد نقش و فلسفه سپاه و بسیج توضیح داد: فلسفه و نقش بسیج و سپاه این است که هیچ کاری در تقابل و موازات کسی و گروهی انجام ندهد و درعین حالیکه در قبال همه چیز در کشور مسئول هستیم اما نقش واسط و حلقه وصل را داشته و به دنبال کمک و هم افزایی به یکدیگر هستیم.

وی با بیان اینکه موضوعات علمی باید مردمی شوند، تصریح کرد: برای مردمی شدن علم و فناوری باید از ظرفیت های سپاه و بسیج بهره برد و تمام ظرفیت های علمی کف جامعه، سازمان ها و سپاه را هم افزا کنیم.

سردار بوعلی با تاکید بر اینکه باید توجه مسئولین و فرماندهان سپاه به موضوعات علمی بیشتر شود تا طبق تاکید رهبری توان رقابت با دنیا را داشته باشیم، به راه اندازی مجتمع علم و فناوری اسوه فارس توسط سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس اشاره کرد و گفت: مجتمع علم و فناوری اسوه فارس به عنوان یک کار شاخص توسط سازمان بسیج علمی استان فارس، توانسته امکانات و شرایط خوبی را برای عزیزان صاحب ایده فراهم آورد، کسانی که ایده داشتند اما امکان ارتباط و ارائه و جهت گیری و هدایت را نداشتند.

به گفته فرمانده سپاه فجر استان فارس، این فرصت برای همه عزیزانی که خلاق هستند و ایده ای دارند، فراهم شده تا در این مرکز از امکانات و شرایط بهره مند گردند و با کمک به آنها، طرح و ایده شان منتج به محصول و خدمت نهایی شود.

وی همچنین متذکر شد: همچنین امکان معرفی این عزیزان به سایر ارگان ها و ادارات وجود دارد تا بسیج علمی به عنوان یک حلقه واسط به نقش آفرینی بپردازد که البته در ابتدای راه است اما شروع خوبی را تاکنون داشته است.

هدف از راه انداری مجتمع علم و فناوری اسوه تسهیل نقش آفرینی مردم در موضوعات علمی است

دکتر روح الله رضوی نژاد، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور نیز در این گردهمایی گفت: رهبری و فرمانده کل سپاه تاکید ویژه ای بر موضوعات علمی دارند تا مسیر رسیدن به تمدن نوین اسلامی میسر شود.

وی با بیان اینکه علم و فناوری، قدرت می آورد, عنوان کرد: هرجا کار به مردم سپرده شد، شاهد موفقیت بوده ایم و هرجا در انحصارگروهی خاص قرار گرفت، به مشکل خورده ایم و لذا باید موضوعات علمی را نیز مردمی کنیم.

این مقام مسئول با ذکر اینکه برگزاری گردهمایی مسئولین بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و دانش و پژوهش سپاه های استانی در دهه کرامت در شیراز، در عمل بسترسازی برای نقش آفرینی مردم در حوزه علم وفناوری است، تصریح کرد: با این رویداد امیدواریم تاثیرات خوبی را داشته و تحولی مناسب را در برنامه سال شاهد باشیم.

وی درخصوص مجتمع علم و فناوری اسوه فارس نیز عنوان کرد: در مجتمع اسوه فارس، فضای خوبی برای شرکت های دانش بنیان و فناور و هسته های علمی فراهم آمده که هدف آن تسهیل نقش آفرینی مردم در موضوعات علمی است .

رضوی نژاد خاطر نشان کرد: در کشور در حوزه علوم نرم از جمله علوم اجتماعی و انسانی کم توجهی شده که این مرکز می تواند نقش آفرینی خوب و موثری داشته باشد، اتفاقی که تاکنون طی چندماه گذشته پیشرفت خوبی داشته و می تواند تاثیرات خوبی را در سطح استان داشته و حتی بعنوان الگو در کل کشور مورد استفاده قرار بگیرد.


اقدام جهادی و منخصربفرد بسیج علمی فارس در راه اندازی مجتمع علم و فناوری اسوه

دکتر محمد قربانی، رئیس حوزه علوم، تحقیقات و فناوری وزارت دفاع پس از بازدید از مجتمع علم و فناوری اسوه فارس اظهار داشت: یکی از رویکردهای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور، حمایت از شرکت های دانش بنیان و هسته های دانش محور و به تعبیر رهبری دانش بنیان شدن اقتصاد کشور است و رویکرد دوم نیز مردمی کردن اقتصاد می باشد.

وی با بیان اینکه فضاهایی نظیر مجتمع علم و فناوری اسوه فارس هر دو رویکرد را دنبال می کند، تصریح کرد: در بازدیدی که از این مجتمع داشتیم، تیم هایی با رویکرد علم و فناوری مستقر بودند و محصولات خود را توسعه دادند و همچنین تیم هایی که از درون بدنه نخبگانی مردم رشد کرده اند.

مجری طرح جهاد علمی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: راه اندازی مجتمع علم و فناوری اسوه فارس توسط بسیج علمی فارس اقدامی جهادی و منحصربفردی است که مجموعه و تیم های مستقر در آن در سطح بالایی قرار دارند که شاید کمتر نمونه آن را در کشور داشته باشیم.

وی در پایان سخنانش گفت: انتظار است مجموعه های مختلف توجه ویژه ای به این مجتمع و تیم های آن داشته و بتوانیم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن باشیم.

به دنبال تحولگرایی و مرز شکنی در حوزه علم و فناوری هستیم

مجید میکائیلی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس نیز گفت: گردهمایی ملی مسئولین بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و دانش و پژوهش سپاه استان های کشور در دهه کرامت در شیراز برگزار شد و همچنین این عزیزان از مجتمع علم و فناوری اسوه فارس و شرکت های مستقر در آن بازدید کردند.

وی ادامه داد: گفتگوهای خوبی میان مسئولین بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و دانش و پژوهش سپاه استان های کشور و شرکت های مستقر در مجتمع علم و فناوری اسوه فارس صورت گرفت و تبادل دانش و تجربه صورت گرفت.

دبیر قرارگاه جهاد علم و فناوری استان فارس با اشاره به وجود ظرفیت ها و زمینه های کاری خوبی که در حوزه های مختلف علمی، پژوهشی و فناوری در سراسر استان فارس، اذعان داشت: سازمان بسیج علمی و معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر فارس دست در دست یکدیگر تلاش داریم بتوانیم با هم آفرینی قدمهای مبارکی را در ایجاد جاذبه های علمی، کمک به پژوهشگران و رشد پژوهش و فناوری برداریم.

وی با ذکر اینکه باید نگاه تحولگرا و مرز شکن به حوزه علم و فناوری داشت، بیان کرد: ما اولین مرکز رشد و نوآوری علوم انسانی با نام صدرا را در اسفندماه سال گذشته در مجتمع علم و فناوری اسوه فارس افتتاح کردیم، موضوعی که رهبری تاکید خاصی بر آن دارند.

میکائیلی افزود: در حوزه های فناوری، مهندسی و علوم تجربی نیز برنامه ریزی داریم تا موثر واقع شده و بتوانیم از ظرفیت های استان بهره ببریم تا با ایجاد جاذبه های علمی، جوانان و مردم را به میدان بیاوریم.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی