مانور نظارت بر عرضه نهاده ها در فارس آغاز شد


مانور نظارت بر عرضه نهاده ها در فارس آغاز شد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز مانور سراسری نظارت بر عرضه کنندگان نهاده های تولیدات گیاهی در این استان خبر داد و گفت: این مانور با تشکیل 7 اکیپ در مرکز استان و 37 اکیپ در شهرستان ها با هدف حفظ سلامت محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی جامعه اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مجیدرضا پاکاری روز سه شنبه 25 اردیبهشت ماه در حاشیه آغاز مانور مذکور تصریح کرد: این مانور با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، تعزیرات حکومتی، اتحادیه تخصصی بذر، سموم و گل و گیاهان زینتی، اتاق اصناف فارس و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این استان برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این عملیات، داروخانه های گیاهپزشکی از لحاظ پروانه فعالیت و حضور مسئول فنی و عرضه سموم مجاز مورد بازرسی قرار می گیرند، افزود: ثبت اطلاعات سموم در سامانه مانیتورینگ و فروش سموم براساس نسخه الکترونیک گیاهپزشکی و عرضه کود ها ی مجاز و استاندارد از دیگر مواردی است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از فروشگاه ها و داروخانه های گیاهپزشکی، اصالت نهاده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: نگهداری و توزیع نهاده های غیر مجاز(تاریخ منقضی، قاچاق و تقلبی) از مصادیق تخلف است و در صورت مشاهده منجر به ضبط کالا و پلمب فروشگاه خواهد شد. و متخلفین به مراجع قضایی معرفی می گردنند

پاکاری تصریح کرد: علاوه بر تولید کافی و دسترسی مطلوب به غذا، سلامت محصول نیز از رسالت های جهاد کشاورزی است و یکی از مولفه های اثرگذار در سلامت غذا رصد و پایش نهاده هایی هست که در تولید غذای مردم استفاده می شود.

او خاطر نشان کرد: نهاده ها علاوه بر اینکه به افزایش تولید محصول کمک می کنند، اگر اصول صحیح مصرف شان رعایت نشود یا اینکه خود نهاده ها به لحاظ ماهیتی دارای معایبی باشند یا فاقد استانداردهای لازم باشند، می توانند اثرات نامطلوبی را بر روی محصول و نهایتاً بر سلامت غذا بگذارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...