بریتانیا به‌ دنبال تقویت زنجیره‌ تامین باتری خودروهای برقی


وُلک‌لِک (Volklec) یک برند جدید تولیدی در بریتانیاست که باتری‌ خودروهای...
وُلک‌لِک (Volklec) یک برند جدید تولیدی در بریتانیاست که باتری‌ خودروهای الکتریکی را تولید می‌کند. این برند طی هفته گذشته رسما افتتاح شد تا بتواند سهم انگلستان را در تولید باتری خودروهای برقی افزایش دهد.

این شرکت مستقر در کاونتری در غرب میدلندز، قرار است باتری‎های پایداری را برای وسایل نقلیه سبک و سنگین تولید کند. وُلک‌لِک در یک همکاری فناوری نوآورانه در بریتانیا، با یوکِی‌بیک (UKBIC) مرکز صنعتی باتری بریتانیا و مرکز توسعه تولید ملی همکاری می‌کند. همچنین این شرکت قرار است نوآوری‌هایی را برای بخش رو به‌رشد باتری خودروهای برقی ارائه بدهد.

عمران خاتری، بنیانگذار وُلک‌لِک گفت: «وُلک‌لِک با هدف تقویت حرکت به‌سمت کربن‌زدایی در بریتانیا برای ساخت باتری خودروهای برقی سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام داده است. تمرکز اولیه ما بر صنعت‌خودرو است و دراین راستا، تامین امنیت عرضه باتری برای صنعت‌خودرو در اولویت اقدامات ما قرار دارد. سپس ما قصد داریم روی تامین باتری خودروهای برقی در بازارهای خارجی تمرکز کنیم.»

وُلک‌لِک با همکاری یوکِی‌بیک باتری‌هایی را برای برآورده کردن ویژگی‌های مورد نیاز بازار خودرو بریتانیا، به‌ویژه مجموعه متنوعی از تولیدکنندگان خودروهای کوچک و خاص توسعه خواهد داد.

توسعه محصول وُلک‌لِک و دستیابی به‌مسیری سریع برای افزایش مقیاس تولید، یک جزء حیاتی در نقشه راه تولید در مقیاس گیگا فراهم می‌کند.

این همکاری ضمن اشتغال‌زایی در وست میدلندز، مستقیما به‌بالا رفتن ظرفیت تحقیق و توسعه باتری در کلاس جهانی و تقویت فرآیند و تولید آن در بریتانیا کمک می‌کند.

شان گیلگون، مدیرعامل یوکِی‌بیک گفت: «ما از همکاری وُلک‌لِک با یوکِی‌بیک خوشحالیم؛ چراکه این موضوع سبب ایجاد ‌پایگاهی شده که در قلب صنعت‌خودرو بریتانیا قابل توجه است. تاسیسات ما به‌طور هدفمند در جایی بنا شده است که مشاغل می‌توانند فرآیندهای تولید باتری را در مقیاسی که برای حرکت به‌سمت تولید صنعتی نیاز دارند، توسعه دهند. این توافقنامه آغاز سفر وُلک‌لِک برای ایجاد باتری با پتانسیل افزایش حجم قابل توجه در سال‌های آینده است و ما مفتخریم از این کسب‌وکار در مرحله اولیه توسعه آن‌ها حمایت می‌کنیم. تولید سلول‌ها در مقیاس بالا برای اطمینان از رونق این صنعت در بریتانیا و همچنین حرکت به‌سمت کربن صفر، بسیار مهم و حیاتی است. این توافق بر ارزش منحصر به‌فرد یوکِی‌بیک برای اکوسیستم باتری تاکید می‌کند.»

طی سال‌های اخیر بریتانیا در حوزه طراحی و تولید باتری خودروهای برقی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای داشته است. بریتانیا در تلاش است یک زنجیره تامین کامل و یکپارچه را برای تولید انواع باتری‌ ایجاد کند. این شامل تامین مواداولیه، فرآوری مواد، تولید سلول‌های باتری و مونتاژ باتری می‌شود.

تاسیس گیگافکتوری‌های تولید باتری، مواداولیه و بازیافت بخشی از سیاست‌های این کشور برای کربن‌زدایی و توسعه خودروهای برقی است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته