کاهش ادامه‌دار نرخ ارز در چهارراه استانبول/ دلار به 50 تومان برمی‌گردد؟


رئیس اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به روند نزولی نرخ ارز در بازار غیررسمی از احتمال بازگشت آن به عدد ۵۰ هزار تومان خبر داد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ بازار ارز طی یک هفته اخیر روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است. در طول این مدت قیمت تلگرامی با کاهشی ۴ هزار تومانی از ۶۱ هزار تومان در روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به نزدیکی 58 هزار تومان رسیده است.

کاهش ادامه‌دار نرخ ارز در چهارراه استانبول/ دلار به ۵۰ تومان برمی‌گردد؟
«یحیی آل اسحاق» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون علت کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی اظهار کرد: قیمتی که در طول چند ماه اخیر در این بازار تعیین می‌شد، مبنای درستی نداشت و عمدتاً تحت تاثیر انتظارات تورمی کاذبی قرار داشت که به دلیل ایجاد تنش‌های سیاسی و یا برخی اقدامات سوداگرانه به وجود آمده بود. اکنون شرایط اقتصاد کشور در وضعیت آرامی به سر می‌برد؛ لذا، تحقق چنین موضوعی چندان هم دور از انتظار نیست.


رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تصریح کرد: در حال حاضر میزان عرضه ارز از سوی بانک مرکزی در شرایط مطلوبی قرار دارد؛ لذا با توجه به این نکته و تقاضا‌های موجود در فضای اقتصادی کشور انتظار می‌رود که کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی همچنان به مانند چند روز اخیر ادامه داشته باشد؛ در صورت عدم وقوع یک اتفاق خاص، می‌توان این احتمال را هم در نظر گرفت که قیمت دلار در این بازار به رقم‌های ابتدایی کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگردد.


وی همچنین درباره تخصیص ارز مسافری به حجاج هم گفت: در حال حاضر بانک مرکزی با افزایش عرضه و همچنین با تکیه بر ظرفیت‌های مرکز مبادله ارز و طلای خود توانسته تقاضای ارزی این افراد را به خوبی مدیریت و پاسخ دهد.


پایان پیام//


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جملات تولدت مبارک پسرم (جملات زیبای تبریک تولد مادر به پسر)