بورل: اتحادیه اروپا تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد


بورل: اتحادیه اروپا تایوان را به رسمیت نمی‌شناسد

«موضع ثابت ما این است که کشور تایوان را به رسمیت نمی‌شناسیم و این کار را نخواهیم کرد» این‌ها تازه‌ترین اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص موضع این نهاد بین‌المللی درباره تنش‌های تایوان و چین است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرده که به هیچ عنوان تایوان بعنوان یک کشور مستقل و جدا از چین را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش فارس، «موضع ثابت ما این است که کشور تایوان را به رسمیت نمی‌شناسیم و این کار را نخواهیم کرد» این‌ها تازه‌ترین اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص موضع این نهاد بین‌المللی درباره تنش‌های تایوان و چین است.

بورل در گفتگو با نشریه «فارن پالیسی» در جریان سفر این هفته خود به کالیفرنیا برای دیدار با مدیران فناوری و مسئولان دولتی تصریح کرد «ما همچنان همین را می‌گوییم: ما معتقدیم که باید تنش‌ها را کاهش دهیم. ما باید به قانون جنگ احترام بگذاریم و هر گونه امکان راه حل نظامی برای مشکل را کنار بگذاریم».

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید قاطعانه تضمین کند که هرگونه درگیری نیز به جدایی تایوان از چین که این اتحادیه آن را بخشی از «چین واحد» تلقی می‌کند، نخواهد شد.

در پی روابط غیررسمی ایالات متحده آمریکا با دولت تایوان و ارسال تسلیحات به این جزیره، تنش‌ها در خصوص جزیره خودمختار تایوان که پکن آن را جزء جدایی‌ناپذیر چین می‌داند، تشدید شده است.

بورل همچنین تأکید کرد «ما بدون به رسمیت شناختن تایوان، با آن روابط فرهنگی و اقتصادی خواهیم داشت» و از تمامی کشور‌های اتحادیه اروپا خواست تا «درک کنند که هیچ راه‌حل نظامی برای این مشکل وجود ندارد».

ماه گذشته، ایالات متحده، بسته کمک خارجی چند میلیارد دلاری را به تصویب درآؤرد که بیش از ۸ میلیارد دلار از آن برای تایوان برای مقابله با چین در صورت هرگونه تنش درنظر گرفته شده بود.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس