سناریویی عجیب از همدستی دو زن در انتخابات 2024 آمریکا


سناریویی عجیب از همدستی دو زن در انتخابات 2024 آمریکا

هیچ بعید نیست جریان‌های فعال در حزب دموکرات و حامی بایدن روند پرونده استورمی دنیلز را به سمتی ببرند که در نهایت ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا محکوم شناخته شود و به کل از گردونه رقابت‌های انتخاباتی، کنار گذاشته شده و تضعیف شود. معادله‌ای که در نهایت موجب پیروزی مجدد بایدن در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود. با این حال، در صورت تحقق این سناریو، شاهد پاس گل غیرمستقیم استورمی دنیلز به یک زن دیگر خواهیم بود و آن کسی جز کامالا هریس نیست.

فرارو- جنگ‌های غزه و اوکراین و در عین حال تشدید منازعات در مناطق غرب و شرق آسیا، سبب شده اند که تمرکز تحلیلگران و مفسران عرصه روابط بین الملل تا حدی از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا منحرف شود. انتخاباتی که به زعم بسیاری، یکی از سرنوشت ساز‌ترین انتخابات‌ها در کل تاریخ آمریکا است و نتیجه نهایی آن می‌تواند روند‌های تازه‌ای را در عرصه سیاست آمریکا و حتی جهان ایجاد کند. نامزد‌های نهایی این انتخابات یعنی جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق و سیاستمدار جنجالی حزب جمهوری خواه، انگیزه‌های فراوانی برای حضور مجدد در کاخ سفید دارند.

به گزارش فرارو؛ با این حال، انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا، از برخی جهات، می‌تواند عنوان جنجالی‌ترین انتخابات در تاریخ سیاسی این کشور را نیز به خود اختصاص دهد. به تازگی دونالد ترامپ به صراحت اعلام کرده که شکست وی در انتخابات به سادگی رقم نخواهد خورد. او این انتخابات را با جنجال‌های خاص خودش همراه می‌کند. با این همه، جدا از مطرح شدن سناریو‌ها و تحلیل‌های متنوع با محوریت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، اینطور به نظر می‌رسد که این انتخابات می‌تواند صحنه همدستی غیرمستقیم دو زن نیز باشد.

ماجرا از این قرار است که به تازگی بار دیگر جنجال‌ها با محوریت پرونده قضایی مرتبط با رابطه نامشروع دونالد ترامپ با استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی و پرداخت حق السکوت از جانب ترامپ به وی برای افشا نکردن این ماجرا اوج گیری قابل توجهی را در آمریکا داشته است. دونالد ترامپ هرگونه رابطه با استورمی دنیلز را انکار کرده با این حال، دستیاران و برخی مشاوران سابق ترامپ تاکید دارند که این گزاره درست است.

شماری از کارشناسان قضایی به این مساله اشاره دارند که محکوم شدن قطعی ترامپ در پرونده استورمی دنیلز و پنهان کردن یک واقعیت بزرگ که حتی می‌توانست نتیجه نهایی انتخابات را تغییر دهد، می‌تواند منجر به صدور حکم حبس چهار ساله برای رئیس جمهور سابق آمریکا شود. همچنین او باید جریمه مالی سنگینی را نیز پرداخت کند.

در این رابطه، برخی از تحلیلگران اشاره دارند که هیچ بعید نیست جریان‌های فعال در حزب دموکرات و حامی بایدن روند پرونده استورمی دنیلز را به سمتی ببرند که در نهایت ترامپ در آستانه انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا محکوم شناخته شود و به کل از گردونه رقابت‌های انتخاباتی، کنار گذاشته شده و تضعیف شود. معادله‌ای که در نهایت موجب پیروزی مجدد بایدن در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود. با این حال، در صورت تحقق این سناریو، شاهد پاس گل غیرمستقیم استورمی دنیلز به یک زن دیگر خواهیم بود و آن کسی جز کامالا هریس نیست.

در این رابطه نیز برخی تاکید دارند که با توجه به شرایط نامساعد سلامت فیزیکی و روانی جو بایدن و کهولت سن قابل توجه او، کاملا محتمل است که وی در جریان دوره جدید ریاست جمهوری خود فوت کند و در نتیجه راه برای به دست گرفتن قدرت توسط معاون وی یعنی کامالا هریس فراهم شود. معادله‌ای که در صورت تحقق می‌تواند او را به نخستین رئیس جمهور زن در کل تاریخ سیاسی آمریکا تبدیل کند.

در این چهارچوب عملا کنشگری غیرمستقیم و قابل توجه دو زن با محوریت انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا رخ خواهد داد که در پسِ پرده رقابت دو مرد می‌توانند بسیاری از معادلات قدرت را تعیین کنند. سناریویی که در صورت تحقق تا حد زیادی می‌تواند یادآور ماهیت و مضمون فیلم جزیره شاتر ساخته مارتین اسکورسیزی باشد. فیلمی که در قالب آن تماشگر در دقایقی فکر می‌کند از کل ماجرای فیلم سر در آورده و در نهایت متوجه می‌شود که بازی خورده و هیچ نمی‌دانسته است و یا ماجرا چیز دیگری بوده است.

با توجه به شرایط خاص کنونی آمریکا و تشدید منازعات و درگیری‌های سیاسی و اقتصادی در قالب آن به هیچ عنوان بعید نیست که چنین معادله‌ای رنگ واقعیت به خود بگیرد. این مساله تاکنون مورد اشاره بسیاری از تحلیلگران آمریکایی نیز بوده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟