اقدام به سوداگری در ملک، طلا و خودرو مشمول مالیات است


اقدام به سوداگری در ملک، طلا و خودرو مشمول مالیات است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح مالیات بر عایدی، گفت: اشخاصی که وارد سوداگری و دلالی در حوزه خودرو، ملک، طلا و ارز شوند مشمول مالیات هستند و بخشی از عایدی‌شان را باید مالیات بدهند تا سرمایه‌های سرگردان سمت این بازارها نروند.

اقدام به سوداگری در ملک، طلا و خودرو مشمول مالیات است

به گزارش راهبرد معاصر، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در جلسات اخیر در صحن مجلس رفع شد، گفت: طرح برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده که در صورت تایید طرح تبدیل به قانون شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از این قانون صرفا تنظیم‌گری است، افزود: تجربه بیش از 100 کشور در این زمینه وجود دارد لازم است ما هم آن را اجرایی کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره این طرح، بیان کرد: کسی که یک خودرو و خانه دارد حتی اگر هر روز آن‌ها را تعویض کند مشمول مالیات بر عایدی نمی‌شود.

طغیانی ادامه داد: اشخاصی که وارد سوداگری و دلالی در حوزه خودرو، ملک، طلا، ارز و ... شوند مشمول مالیات هستند و بخشی از عایدی‌شان را باید مالیات بدهند تا سرمایه‌های سرگردان سمت این بازارها نرود و به سمت بازارهای مولد برود.

وی با اشاره به جزئیات زمانبندی برای اخذ مالیات از عایدی سرمایه، گفت: این نوع مالیات‌ها در سال اول و سال‌های بعدی متفاوت است به این صورت که در سال اول 35 درصد و در سال‌های بعدی 25 درصد مالیات باید پرداخته شود.

وی اظهار با تاکید بر اینکه این نوع مالیات برای بیش از نیاز مصرفی در نظر گرفته شده است، گفت: شخصی که یک خودرو و خانه دارد حتی اگر هر روز این خودرو و خانه را تعویض کند مشمول مالیات بر عایدی نمی‌شود.

نماینده اصفهان در مجلس با تاکید بر اینکه اجرای این قانون سبب می‌شود که سرمایه مردم به سمت سوداگری و دلالی نرود و از قاچاق و پولشویی نیز می‌کاهد، گفت: در این قانون مقادیر مشخصی برای خرید و فروش در نظر گرفته شده که مشمول مالیات نمی‌شود.

طغیانی با تاکید بر اینکه ما ناگزیر به اجرای این قانون به‌منظور مهار سرمایه‌ها و تورم هستیم، گفت: اگر نتوانیم جریان‌های پولی را در اقتصاد کشور مدیریت کنیم، کاهش تورم و تک نرخی کردن آن امکان پذیر نیست./ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل قهرمانی پرسپولیس