همزمان با برگزاری شصت و دومین سال جایزه البرز، از 62 دانشمند و فناور و طلبه تقدیر می‌شود


همزمان با برگزاری شصت و دومین سال جایزه البرز، از 62 دانشمند و فناور و طلبه تقدیر می‌شود

« حیدر ارشدی »، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، در گفتگوی اختصاصی با دیباچه با اشاره به جایزه البرز گفت: جایزه البرز به عنوان قدیمی ترین جایزه علمی کشور است که سالانه توسط بنیاد فرهنگی البرز به عنوان قدیمی ترین بنیادی که توسط زنده یاد...

« حیدر ارشدی »، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز، در گفتگوی اختصاصی با دیباچه با اشاره به جایزه البرز گفت: جایزه البرز به عنوان قدیمی ترین جایزه علمی کشور است که سالانه توسط بنیاد فرهنگی البرز به عنوان قدیمی ترین بنیادی که توسط زنده یاد حسین‌علی البرز که بیش از ۶۰ سال پیش تاسیس شده، اجرا می شود.
وی افزود: در طول سال در دو بخش مختلف این جایزه به برترین های علمی کشور اعطا می شود،یک بخش نخبگان و یک بخش هم جایزه دانش آموزشی است که در آبان ماه هر سال برای تشویق و تجلیل از برترین دانش آموزان کشور برگزار می شود.

همزمان با برگزاری شصت و دومین سال جایزه البرز، از ۶۲ دانشمند و فناور و طلبه تقدیر می‌شود
ارشدی با اشاره به جایزه البرز ۱۴۰۳،عنوان کرد: همزمان با شصت و دومین سال جایزه البرز، از ۶۲ دانشمند و فناور و طلبه با اعطای قریب به ۹ میلیارد تومان جایزه نقدی، تشویق و تجلیل به عمل می آید،امیدواریم این عزیزانی که مفتخر به کسب قدیمی ترین جایزه ایران که به نوبل ایرانی معروف بوده، بتوانند در راستای هر یک از علومی که هستند برای کشور موثر باشند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز ادامه داد: عزیزانی که مفتخر به کسب جایزه البرز می شوند در شاخه های علوم انسان، فنی و مهندسی علوم پایه و در تمامی مقاطع دانشگاهی ،سطوح مختلف حوزوی هستند.
در بخش فناوران هم شرکت های دانش بنیان و افرادی که دارای ایده ها و نمونه محصولات اولیه هم هستند به عنوان نفراتی هستند که مفتخر به کسب این جایزه می شوند.
ارشدی گفت: در خصوص جوایز نفرات برتر بر اساس تصمیمی که در هیئت امنای بنیاد فرهنگی البرز گرفته شده، برای هریک از دانشجویان و طلاب هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی، فناواران هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان و بخش دانشمندان جوان ۳۰۰ میلیون و دانشمندان برتر مفتخر به کسب جایزه البرز، نشان البرز و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان جایزه نقدی می شوند.
وی افزود: هر سال برای جایزه البرز فراخوان منتشر می شود،به دنبال این فراخوان افرادی که‌ واجد شرایط می شوند،مدارک و سوابق خود را ارسال می کنند و نفرات برتر با پایان فراخوان بعد از راستی آزمایی شناسایی می شوند.

انتهای پیام /

گفتگو از : نسرین هاشمی


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتشار نتایج عجیب یک نظرسنجی درباره خیانت