تهدید کارمند بانک برای گرفتن وام میلیونی / فیلم های خصوصی داشت + جزییات


تهدید کارمند بانک برای گرفتن وام میلیونی / فیلم های خصوصی داشت + جزییات

به گزارش رکنا،سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری شاکی به هویت معلوم، مبنی بر تهدید و اخاذی از وی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار...

به گزارش رکنا،سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری شاکی به هویت معلوم، مبنی بر تهدید و اخاذی از وی در فضای مجازی، مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در بررسی و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، متهم به بهانه دریافت وام به بانک موصوف مراجعه کرد و جهت پیگیری وام خود شماره شخصی کارمند بانک را دریافت کرده و از طریق فضای مجازی با شاکی ارتباط و با چرب‌ زبانی پس از جلب اعتماد با دستیابی به فیلم و تصاویر شخصی او و تهدید به انتشار آن قصد اخاذی داشته اند.

وی ادامه داد : با اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش از هرگونه اقدامی، متهم به‌ هویت های معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا استان منتقل شد و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، بیان داشت : شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌ گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آنها به افراد غریبه نیست.

سرهنگ علی قهرمان طالع خاطر‌نشان کرد: شهروندان باید بدانند اعتماد بی جا در فضای مجازی بستر ایجاد مزاحمت، باج‌گیری و اخاذی مجرمین سایبری را فراهم می‌نماید؛ بنابراین کاربران فضای مجازی از انتشار اطلاعات خصوصی مانند عکس و فیلم‌ها شخصی خودداری کنند و در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام انتظامی گفت: وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع اطلاعات و آموزش‌های سایبری است و کاربران با مراجعه به آنها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز نیز گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌ روزی با همکاران ما در میان بگذارند.


تهدید کارمند بانک برای گرفتن وام میلیونی / فیلم های خصوصی داشت + جزییات

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟