ارتش روسیه روستای استاریتسا در استان خارکف را آزاد کرد


ارتش روسیه روستای استاریتسا در استان خارکف را آزاد کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه روستای استاریتسا در استان خارکف را آزاد کردند و به حملات خود ادامه می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره آمده است: "یگان‌های گروه شمال ارتش روسیه در نتیجه عملیات فعال، روستای استاریتسا در استان خارکف را آزاد کردند و به پیشروی خود تا عمق پدافند دشمن ادامه دادند".
سه روستا - ایزبیتسکویه، استاریتسا و بوگروواتکا- خط دفاعی مهمی را برای نیروهای مسلح اوکراین تشکیل می دهند. اگر نیروهای روسی موفق به نفوذ به اینجا شوند ، این امر شهر ولچانسک را منزوی می کند و پس از آن پادگان اوکراینی در شهر به خطر می افتد.
علاوه بر این، این گروه پرسنل و تجهیزات تیپ های دفاعی 106، 113، 129 را در مناطق روستاهای دامپزشکی، میروپلیه (استان خارکف) و لوکنیا (استان سومی) شکست داد. در طول روز، جنگنده ها چهار ضد حمله را با هواپیماهای تهاجمی 42 مکانیزه، 57 پیاده موتوری، تیپ 82 حمله هوایی نیروهای مسلح اوکراین و تیپ 125 پدافند هوایی در مناطق لیپتسف، تیخای و ولانسک دفع کردند.
همچنین خاطرنشان شده است: "تلفات نیروهای مسلح اوکراین بالغ بر 150 پرسنل نظامی، یک تانک، دو خودروی زرهی رزمی و دو خودرو دیگر بود."
نیروی های مسلح روسیه در حال عملیات شدید در استان خارکف هستند. پیشتر اعلام شده بود گروه "شمال" نیروهای مسلح روسیه شهرک های باریسووکا، بوگرواتکا، گاتیشه، گلوبوکویه، کراسنویه، لوکیانتسه، ماروخووتس، اوگورتسوو، اولینیکوو، پلتیونووکا ، پیلنایا و استرلچیا در استان خارکف را آزاد کرده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل قهرمانی پرسپولیس