تامین مالی ناشران بورسی و غیر بورسی از مسیر بازار سهام


تامین مالی ناشران بورسی و غیر بورسی از مسیر بازار سهام

مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی با بیان این که هم‌اکنون صندوق توسعه ملی به طور مستقیم در بحث سرمایه‌گذاری و مشارکت در بازار سهام ورود کرده، گفت: این صندوق با پشتوانه ارزی که دارد می‌تواند زمینه را برای سرمایه‌گذاری ارزی در بازار سرمایه فراهم کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نقش و اهمیت حوزه‌های پولی و مالی در ایفای نقش تجهیز منابع مالی و هدایت و مدیریت آن به سمت بخش‌های مولد از اهمیت مضاعفی برخوردار است. در همین زمینه تأمین منابع مالی در کشور به صورت سنتی و در شبکه بانک‌های تجاری و تخصصی انجام می‌شود، اما در سال‌های اخیر حرکتی نوین به سمت فعال‌سازی ظرفیت‌های نهفته در بازار سرمایه برای تأمین مالی شرکت‌ها و طرح‌ها آغاز شده است.

از سویی دیگر، روش‌ها و ابزار‌های مختلفی برای تامین مالی به منظور تامین تجهیزات، سرمایه در گردش و... برای پروژه‌های «صنعتی، معدنی، ساختمانی» و... در بازار سرمایه وجود دارد که از آن جمله می‌توان به ابزار‌های مبتنی بر بدهی (اوراق بهادار اسلامی یا همان صکوک، اوراق مشارکت، گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری، اوراق رهنی و...) و ابزار‌های مبتنی بر سرمایه (افزایش سرمایه، شرکت‌های سهامی عام، صندوق‌های زمین و ساختمان برای تأمین مالی بخش مسکن و صندوق‌های پروژه محور) اشاره کرد.

در همین ارتباط، مجید شکرالهی، مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی با اشاره به تامین مالی ناشران بورسی و غیر بورسی از مسیر بازار سهام، گفت: با توجه به توسعه فناوری و پیشرفت ارائه خدمات متنوع کسب‌وکار‌ها ابزار‌های تامین مالی و سودآوری نیز باید متناسب با میزان سطح ریسک‌پذیری طراحی شوند، بر اساس بررسی‌ها و آمار‌های منتشره جهانی بستر بیشتر این ابزار‌ها در بازار سرمایه مهیا است.

وی افزود: صندوق توسعه ملی پیشنهاد‌های متعددی را به منظور توسعه ابزار‌ها به شرکت‌های تامین سرمایه ارائه داده است، این امر در صورت تحقق و مدیریت مناسب می‌تواند اطمینان خاطر را میان سرمایه‌گذاران حاصل کند.

مدیر ارزیابی و سرمایه‌گذاری داخلی صندوق توسعه ملی در پایان تصریح کرد: هم‌اکنون صندوق توسعه ملی به طور مستقیم در بحث سرمایه‌گذاری و مشارکت در بازار سهام ورود کرده است، این صندوق با توجه به پشتوانه ارزی که دارد می‌تواند زمینه را برای سرمایه‌گذاری ارزی نیز در بازار سرمایه فراهم آورد.

منبع : سنانیوز
به اشتراک گذاری

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معامله 17.7 میلیون مگاوات ساعت برق در بورس انرژی