اجرای فاز دوم طرح کنترل سارقان با پابندالکترونیک در 8 استان


اجرای فاز دوم طرح کنترل سارقان با پابندالکترونیک در 8 استان

رئیس پلیس آگاهی فراجا از عملیاتی شدن مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه دار با ابزار الکترونیکی در ۸ استان دارای بیشترین فراوانی جرم از نیمه اردیبهشت ماه خبر داد.

اجرای فاز دوم طرح کنترل سارقان با پابندالکترونیک در 8 استان

به گزارش راهبرد معاصر؛ سردار محمد قنبری در تشریح جزییات این خبر گفت: اجرای طرح هوشمند کنترل سارقان سابقه دار با ابزار الکترونیکی از اسفندماه سال گذشته در سه استان البرز، غرب تهران و تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد و مجرمانی که بیش از چهار فقره محکومیت کیفری دارند در گروه هدف قرار گرفته و به‌صورت هوشمند با پابند الکترونیکی تحت کنترل قرار گرفتند.

وی با اشاره به اثرات مثبت اجرای طرح پایش هوشمند الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار در کاهش و پیشگیری از وقوع سرقت‌ها، افزود: کنترل و نظارت مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و ناامن کردن محیط برای آنها با اجرای طرح پایش هوشمند و نصب پابند الکترونیکی از اولویت‌های کار پلیس آگاهی بوده که امکان اقدام پیشدستانه در کشف جرم و جلوگیری از تشکیل باند‌های سرقت توسط سارقان سابقه دار را برای پلیس فراهم می‌کند.

قنبری با اشاره به اجرای مرحله دوم این طرح در استان‌هایی که دارای فراوانی سرقت هستند خاطر نشان کرد: نصب پابند‌های الکترونیکی برای پایش مجرمین سابقه دار در مرحله دوم از نیمه اردیبهشت ماه در هشت استان جرم خیز اجرا و عملیاتی شده است.

رئیس پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: در ابتدای طرح هدف گذاری نصب ۵۰۰۰ پابند الکترونیکی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در دستورکار بوده که تمام تلاش این است که با سرعت بیشتری بتوانیم به اهداف اولیه در نصب پابند و پایش گروه‌های هدف یعنی افرادی که دارای چهار فقره محکومیت قبلی هستند دست یابیم. حتی افرادی که در زندان هستند و چهار فقره سرقت دارند نیز شامل این طرح بوده و با هماهنگی قضائی، قبل از رهایی فرد از زندان در این گروه هدف قرار می‌گیرند و مجهز به پابند الکترونیک می‌شوند.

قنبری در پایان گفت: اجرای طرح موفقیت آمیز بوده و کمک شایانی به کنترل جرم در جامعه داشته و از ابتدای راه اندازی سامانه کنترل هوشمند سارقان حرفه‌ای و سابقه دار پلیس توانسته چندین سارق که پابند الکترونیکی داشتند را در حین ارتکاب جرم در محل جغرافیایی اجرای طرح دستگیر کند. / ایسنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...