اردوی یاران طارمی بهم ریخت؛/ شوک بزرگ به پورتو: محروم از اروپا!


اردوی یاران طارمی بهم ریخت؛/ شوک بزرگ به پورتو: محروم از اروپا!

باشگاه پورتو به دلیل تخلف مالی یک سال از حضور در تمام رقابت‌های اروپایی محروم و با جریمه سنگین مواجه شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را در اختیار دارد و امشب به دنبال کسب امتیاز در دیدار پایانی از هفته سی و چهارم لیگ برتر پرتغال مقابل براگا بود تا سهمیه مستقیم برای حضور در مرحله گروهی لیگ اروپا را به دست بیاورد، اکنون با خبر شوکه‌کننده‌ای مواجه شد.

در حالی که تمرکز شاگردان سرخیو کونسیسائو روی بازی امشب مقابل براگا و کسب موفقیت در این بازی خارج از خانه است، یوفا حکم قطعی به محرومیت یک ساله پورتو از حضور در تمام رقابت‌های اروپا داد و آنها را با جریمه یک و نیم میلیون یورویی مواجه کرد.

اکنون باشگاه پورتو فرصت دارد تا جریمه یک و نیم میلیون یورویی را تا تاریخ مشخص پرداخت کند و در غیر این‌ صورت، محرومیت آنها از رقابت‌های اروپایی طی یکی از سه فصل آینده اجرایی می‌شود.

مدیریت باشگاه پورتو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «کمیته کنترل مالی یوفا دیروز در بیانیه‌ای تایید کرد که باشگاه پورتو با جریمه 1.5 میلیون یورویی و یک سال محرومیت از مسابقات اروپایی در طول فصل‌های 2025/26، 2026/27 و 2027/28 مواجه است. همچنین دیروز تأیید شد که این تحریم قبلاً به طور رسمی در تاریخ 19 آوریل 2024 (مدیریت قبلی) به باشگاه اعلام شده بود.»

2000845

در ادامه این اطلاعیه آمده: «مدیریت باشگاه فوتبال پورتو بدین وسیله به هواداران خود توضیح می‌دهد که تحریم اکنون شده ناشی از اقدامات مدیریتیِ بی‌پروا و غیرموثر در دوره گذشته است. مسئولیت اعضای هیئت مدیره قبلی باشگاه و عوامل آنها مشخص است که منجر به عدم رعایت قوانین فیرپلی مالی یوفا شده؛ یعنی عدم رعایت کنترل‌های پرداختی مربوط به کارکنان، سازمان مالیاتی و باشگاه‌های فوتبال شده است. همچنین لازم به ذکر است که تحریم اعمال شده به دلیل عدم رعایت مکرر این قوانین و همچنین ارسال اطلاعات نادرست و ناقص به یوفا در محدوده رویه بسیار جدی است.»

باشگاه پورتو یادآور شده: «با توجه به موارد فوق، باید به اطلاع هواداران برسانیم که علی‌رغم مشکلات موجود، هیئت مدیره منتخب جدید تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا تمام قوانین و مقرراتی که باشگاه مشمول آن است، از جمله قوانین مربوط به فیرپلی مالی یوفا را انجام دهد و همیشه آن را رعایت می‌کند.»

در بخش آخر این بیانیه اشاره شده: «مدیریت، دلایلی را که باشگاه این تحریم را متحمل شده است، به طور داخلی و خارجی بررسی خواهد کرد و مسئولیت افراد درگیر را چه در عدم رعایت مکرر و چه در حذف حقایق تعیین خواهد کرد.»


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خوزستان دیگر مهد فوتبال ایران نیست!/ پورموسوی: نیم فصل دوم کولاک کردیم