بازی در لیگ برتر ایران پیش از جام جهانی ممنوع شد/ اختصاصی: بایدهای مربی ایرانی افغانستان برای جام جهانی!


بازی در لیگ برتر ایران پیش از جام جهانی ممنوع شد/ اختصاصی: بایدهای مربی ایرانی افغانستان برای جام جهانی!

کادرفنی تیم ملی فوتسال افغانستان برای شگفتی‌سازی در جام جهانی قوانینی یا پیشنهاداتی را برای ملی‌پوشان خود وضع کرده که باعث می‌شود آن‌ها شش هفته نخست لیگ برتر ایران را از دست بدهند.

به گزارش "ورزش سه"، آن‌ها می‌خواهند تاریخ‌سازی‌شان را پُر زرق‌وبرق‌تر کنند و برنامه ویژه‌ای را برای حضور در جام جهانی فوتسال ازبکستان درنظر گرفته‌اند. سیاهه‌ای بلند از قوانین و مقررات که تمامی بازیکنان موظفند از تک تک آن اطاعت کنند و فرمان‌ ببرند. برای چه؟ برای موفقیت در جام جهانی. مجید مرتضایی سرمربی ایرانی تیم ملی افغانستان با مشورت از همکارانش به ستاره‌های شکوفا شده‌اش اطلاع داده‌ که در بند‌های قرارداد با تیم‌های باشگاهی ایران ذکر کنند تا پیش جام جهانی قادر به همراهی آن‌ها نیستند و نباید اردوهای آماده‌سازی را از دست بدهند. به این معنا که عملا شش هفته نخست لیگ را غایب خواهند بود.

مرتضایی و دستیارانش در طول روز با یک‌دیگر در ارتباط هستند و سعی دارند از آنچه که در طی این ماه‌ها به ارمغان آورده‌اند و پس از صعود به جام ملت‌های آسیا که آن‌ها را به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهایشان یعنی راهیابی به جام جهانی بود را به بهترین شکل ممکن تداوم و تحقق ببخشند تا یکی از شگفتی‌سازهای آوردگاه جهانی لقب بگیرند.

در نگاه دیگر می‌توان چنین خواسته‌ای از سوی مربی تیم ملی افغانستان را پیشنهاد دانست و از زوایای مختلف به آن چشم دوخت. مربیان قصد دارند در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی با مربیان و نماینده‌های تیم‌های حاضر جلساتی را برگزار کنند و پیشنهاداتی برای دیدارهای تدارکاتی ارائه دهند. محض نمونه، اولویت نخست تیم‌ملی افغانستان شرکت در تورنمنت کافا است که می‌توانند با ایران، ازبکستان و تاجیکستان دوئلی داشته باشند و این را فرصت بزرگی قلمداد می‌کنند. زیرا هر سه تیم در جام جهانی حضور دارند. کافا، در اواخر تیر ماه آغاز می‌شود و تا هشت مرداد ادامه دارد و با توجه به برنامه‌ریزی سازمان لیگ فوتسال، هفته دوم لیگ برتر در چنین تاریخی تقویم خورده است. از طرفی دیگر قرار است پیش از جام جهانی تورنمنت‌هایی در تایلند و کراواسی پیگیری شود که افغانستان آن‌ها را ارزیابی می‌کند.

2023274

در فصول گذشته، بسیاری از ستاره‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در لیگ برتر فوتسال ایران به میدان رفته‌اند و نیروی بزرگی به تیم ملی این کشور تزریق کرده تا بازیکنان‌شان باتجربه‌تر و با تاکتیک مختلف روز دنیا زیر نظر مربیان ایرانی آشنا شده‌اند.

آنچه واضح است، مرتضایی بازی‌های دوستانه زیادی را برای تیم ملی افغانستان نشانه رفته، به حدی که باعث شده بازیکنانش کیفیت بازی در لیگ برتر ایران را از دست بدهند. بدون شک، بازیکنان با توجه به شروطی که برای باشگاه‌های ایرانی خواهند گذاشت، از لحاظ مالی متضرر می‌شوند. تیم‌های ملی که لیگ پویا و بزرگی را ندارند، شبیه به یک باشگاه مدیریت می‌شوند و نسبت به سایر تیم‌های ملی قوانین و از شرایط خاصی برخوردارند.

اگرچه مربیان تیم ملی افغانستان برای آن که ستاره‌های کشورشان آینده فوتسالی‌شان آسیب نبیند، در صورت دریافت پیشنهادات بزرگ، به بازیکنان فرصت بازی در تیم‌های مطرح را می‌دهند. همچنین شنیده می‌شود یکی از ملی‌پوشان افغانستان احتمال دارد به لیگا ناسیونال (لالیگا) ترانسفر شود.

به هر حال باید دید بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان چه واکنشی نسبت به این قوانین یا پیشنهاد خواهند داشت. سطح مسابقات در لیگ برتر فوتسال ایران بسیار بالاست، اما مربیان تیم ملی افغانستان تصمیم گرفته‌اند بازیکنانشان را در اردوها و بازی‌های دوستانه محک بزنند و از لیگ باشگاهی دور بمانند. این تصمیمی چالش برانگیز است که احتمالا در پایان حتی در صورت وارد شدن ضررهای مالی به بازیکنان ملی پوش افغانستان با اراده سرمربی ایرانی تیم پیش خواهد رفت و باید دید مرتضایی با این تصمیمات سخت‌گیرانه چه برنامه‌ای برای موفقیت کشور همسایه در اولین جام جهانی تاریخ خود خواهد داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


عکس پروفایل قهرمانی پرسپولیس