لیست کامل اسم بازیگران زن هندی + عکس همسر و فرزندان


در ادامه این مطلب با کامل ترین لیست اسامی برترین بازیگران زن هندی در ستاره همراه ما باشید.

اولین فیلم هندی سال ۱۹۱۳ در حالی اکران شد که حتی نقش‌های زنانه را هم مردان بازی می‌کردند. این رسم کهن فقط به هندوستان محدود نمی‌شد، اما همین هندوستان، کشور هم‌ریشه‌ی ما، طی صد سال گذشته در بالیوود هزاران بازیگر زن ستاره به خود دیده است. در سال های اخیرسینمای هند، نظر مخاطبان زیادی را به سوی خود جلب کرده است. سینمای هند تاریخچه بسیار قدیمی و طولانی دارد. یکی از دلایل رشد آن ، تنوع بسیار زیاد آن است.

زنان زیبایی هندی از هر نقطه ای از جهان مورد قدردانی قرار می گیرند. زیرا زیباترین زنان بالیوود در صنعت فیلم هندی ترکیبی از چهره های خیره کننده، سادگی و مهارت های باورنکردنی هستند. هرچند وقتی بسیاری از زنان این صنعت منحصر به فرد و جذاب هستند، تعیین زیباترین بازیگر زن آسان نیست. امروزه تعداد بازیگران زن مشهور و موفق هندی کم نیست. در این مطلب می‌خواهیم شما را با بیست بازیگر زن مشهور دنیای بالیوود بیشتر آشنا کنیم. با ستاره همراه باشید.

اسامی بازیگران زن هندی

۱. ویدیا بالان (Vidya Balan)

ویدیا بالان

ویدیا بالان بازیگر هندی متولد ۱ ژانویه ۱۹۷۹ است که از سال ۱۹۹۵ فعالیت خود را آغاز نمود. ویدیا بالان سابقه بازی در فیلم و سریال هایی همچون گردهمایی، شرنی، شاکونتالا دوی، عملیات مریخ، سه، متشکرم، هیچ کس جسیکا را نکشت، روزی روزگاری در بمبئی دوباره، روی دیگر ازدواج و عاشقی را در کارنامه هنری خود دارد.

ویدیا بالان هنرمندی است که در کارنامه خود آثار خوبی را دارد و همواره سعی کرده نقش های متناسب با توانایی های خود را انتخاب و اجرا کند و همین موضوع او را به شخصیتی دقیق تبدیل کرده است.

۲. کاجول دیوگن (Kajol Devgan)

کاجول دیوگن

بازیگر هندی محبوب کاجول موکرجی متولد ۱۹۷۴ یکی از موفق‌ترین زنان شناخته‌شده صنعت فیلم و سینمای هند است. کاجول تاکنون دریافت‌کننده برای ایفای ۱۱ نقش نامزد دریافت جایزه شده است و توانسته است برنده شش جایزه از فستیوال Filmfare شود. عمه کاجول، نوتان نیز تاکنون ۵ بار برنده این جایزه بوده است و در کنار یکدیگر رکورددار بیشترین برد در این جشنواره هستند.

مادرش تانوجا بازیگر و پدرش شومو موکرجی کارگردان و تهیه کننده فیلم بود، پدر او در سال ۲۰۰۸ در اثر ایست قلبی فوت کرد. او یک خواهر کوچکتر به نام تانیشا دارد. کاجول دختر عموی رانی موکرجی بازیگر بالیوودی می باشد.

از فیلم های او می توان به بازیگر در کنار شاهرخ خان، کاران آرجون در کنار شاهرخ خان و سلمان خان، همیشه در کنار آکشی کومار، داره یه اتفاقی میفته در کنار شاهرخ خان و سلمان خان، گاهی خوشی گاهی غم در کنار رانی موکرجی، شاهرخ خان، آمیتاب باچان و کارینا کاپور و هریتیک روشن اشاره کرد.

کاجول و همسرش آجی دیوگن

کاجول موکرجی در سال ۱۹۹۴ وقتی ۲۰ ساله بود با یک بازیگر و فیلمساز بنام آجی دیوگن وارد رابطه شد و در نهایت ۲۴ فوریه ۱۹۹۹ با یکدیگر ازدواج کردند.

۳. پریانکا چوپرا (Priyanka Chopra)

پریانکا چوپرا بازیگر زن هندی

رتبه اول در میان ده زن بازیگر هندی موفق و مشهور در دستان پریانکا چوپرا جوناس متولد ۱۹۸۲ بازیگر، خواننده و تهیه‌کننده فیلم‌های هندی است. پدرش آشوک چوپرا و مادرش مادو چوپرا هر دو پزشک ارتش هند هستند. او تربیت بسیار متنوعی داشت. تحصیلات خودش را در کالج دختران La Martinière به عنوان دانشجوی مقیم آغاز کرده است. او آرزوی تحصیل در رشته مهندس هوانوردی در سر داشت.

پریانکا چوپرا در سن هجده سالگی، برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در رشته های موسیقی کلاسیک غربی، آواز خوانی و رقص ماتاک به تحصیل پرداخت. وی در آمریکا در منزل ی عمه اش زندگی میکرد . پریانکا چوپرا بعد از سه سال به هند بازگشت و در سال ۲۰۰۰ در مسابقات زیباترین دوشیزه هند و جهان شرکت کرد و توانست بعنوان زیباترین دوشیزه جهان انتخاب شود.

او به عنوان نقش اصلی زن در فیلم انداز در سال ۲۰۰۳ و گیشه شعادی کاروگی در سال ۲۰۰۴ بازی کرد که توانست در باکس آفیس مورد تحسین منتقدان قرار بگیرد.

پریانکا چوپرا و همسرش نیک جوناس

پریانکا چوپرا و همسرش نیک جوناس خواننده مشهور انگلیسی در سال ۲۰۱۸ با برگزاری مراسمی باشکوه در هند و امریکا با هم ازدواج کردند و در ماه می ۲۰۲۲ از طریق اینستاگرام خود اعلام کردند که صاحب دختری به نام ماری شده اند.

۴. کارینا کاپور (Kareena Kapoor Khan)

کارینا کاپور

بازیگر هندی کارینا کاپور خان در سال ۱۹۸۰ متولد شد. این بازیگر هندی اغلب در فیلم‌های هندی بازی می‌کند. پدر او راندهیر کاپور و مادرش بابیتا از جمله بازیگران هندی هستند، هم‌چنین او خواهر کوچکتر بازیگر هندی کریشما کاپور است. این دو خواهر نوه ستاره سینمای هند راج کاپور و عموزاده ستاره جوان هند رانبیر کاپور هستند.

کارینا کاپور علاوه بر این به خاطر کلمات صریح و برنده اش نیز شهرت دارد کرینا کاپور گفته بود که هرگز نمی خواهد با سانجی لیلا بنسالی کار کند زیرا وقتی که نقش در نظر گرفته شده برای او را در دیوداس به آیشورایا رای داد، احساس کرد، این مرد بزرگترین خیانت را در حقش کرد است و بیشتر از این ناراحت بود که چرا در این باره او صحبتی نشده است.

اولین فیلم کارینا کاپور پناهنده می‌باشد که در آن در کنار آبیشک باچان که او هم اولین تجربه خود را کسب می‌کرد بازی کرده‌ است. بعد از آیشوریا رای باچان بیشترین دستمزد را در بین بازیگران زن هندی دریافت می‌کند.

کارینا کاپور و همسرش سیف علی خان

کارینا کاپور در سال ۲۰۱۲ با سیف علی خان ازدواج کرد و از آن پس از وی با نام کارینا کاپور خان نام برده می‌شود.

۵. رانی موکرجی (Rani Mukerji)

رانی موکرجی

بازیگر هندی رانی موکرجی متولد ۱۹۷۸ یکی از مطرح‌ترین بازیگران زن بالیوود است. وی تاکنون ۷ جایزه Filmfare را برای بازی در نقش‌های مختلف دریافت کرده است. نقش‌های وی در رسانه‌های هند به عنوان یک نقش قابل‌توجه و متمایز از نمایش زن در سینمای هند معرفی‌شده است. موکرجی در لیست محبوب‌ترین و پردرآمدترین بازیگران زن فیلم هندی در دهه ۲۰۰۰ شناخته‌شده است.

رانی موکرجی از جمله بازیگران هندی موفق و مطرح است که علاوه بر مورد توجه قرار گرفتن به خاطر استعداد بالا و بازی خوبش، بارها به عنوان دختر شایسته انتخاب شده و همچنین او لقب دار ملکه زیبایی هند هم شده است.

موکرجی در خانواده موکرجی- سامارث به دنیا آمده است، خانواده اهل سینما که در آن والدین و اقوام نزدیکش همگی در صنعت سینما و فیلم حضور دارند. او هرگز آرزو نمی‌کرد که به صورت حرفه‌ای وارد کار بازیگری شود. رانی موکرجی در دوران نوجوانی با بازی در فیلم باینگول به زبان بنگالی و ایفای نقش در درام اجتماعی «همراهان پادشاه خواهند رسید» کار بازیگری خود را شروع کرد.

۶. پریتی زینتا (Preity Zinta)

پریتی زینتا

پریتی زینتا متولد ۳۱ ژانویه ۱۹۷۵ در هند، بازیگر است. او فوق لیسانس رشته روانشناسی جنایی دارد و از ۲۳ سالگی بازیگری را آغاز کرد و با فیلم «چه بگوییم» (kya kehna) به شهرت رسید. پریتی زینتا روز ۱۱ بهمن ۱۳۵۳ در شهر شمله هند متولد شد، پدرش دورگاناند زینتا افسر ارتش، زمانی که پرینتا ۱۳ ساله بود بر اثر تصادف درگذشت. مادرش نیلپرابها نام دارد و دو برادر به نام های دیپانکار که یک سال از خودش بزرگتر بوده و مانیش که یک سال از خودش کوچکتر است، دارد.

سال ۱۹۹۸ در ۲۳ سالگی با بازی در فیلم هیجان انگیز «از اعماق دل» در کنار شاهرخ خان اولین بار بازیگری را آغاز کرد، سپس همان سال در فیلم «سرباز» شناخته شد.

پریتی زینتا و همسرش

پریتی زینتا در ۲۹ فوریه ۲۰۱۶ در ۴۱ سالگی با «جین گوداناف» (Gene Goodenough) با اصالت آمریکایی در یک مراسم خصوصی در لس آنجلس ازدواج کرد.

۷. آیشواریا رای باچان (Aishwarya Rai Bachchan)

آیشواریا رای باچانآیشواریا رای باچان

آیشواریا رای در یک خانواده سنتی در جنوب هند در سال ۱۹۷۳ چشم به جهان گشوده است. پدر او مهندس دریانوردی و مادرش نویسنده بود. نیاکان او از مردم بونت بنگلور بودند. خانواده او پیش از تولدش به بمبئی مهاجرت کردند. زبان مادری آیشواریا رای تولو (از خانواده زبان‌های دراویدی)است ولی او به زبان‌های هندی، انگلیسی، کانارا، ماراتی و تامیل نیز مسلط است. آیشواریا مدتی هم در رشته معماری تحصیل کرده است.

آیشواریا از همان سنین نوجوانی در حرفه مدلینگ آغاز به کار کرد. به دلیل زیبایی و چهره منحصربه‌فرد آیشواریا برای بازی در تبلیغات بسیاری از شرکت‌های معتبر انتخاب می‌شود، همین امر باعث شد او به کانون توجهات در هند تبدیل شود. او در مسابقات دختر شایسته هند مقام دوم را کسب کرد و در سال ۱۹۹۴ به عنوان دختر شایسته جهان انتخاب شد. رفته‌رفته وارد صنعت فیلم هند شد و با بازی‌های درخشان و واقعی خود توانست جایگاه خود را در بالیوود به ثبت برساند.

نامزدی نا فرجام و پر دردسرش با دو ستاره بالیوود یعنی سلمان خان و و ویوک اوبروی و جنجالی که سر همین مسئله آفرید می توانست موید این نکته باشد که او هنوز هم چون دوران کوردکی ، پسر ها را زیر یوغ خود قرار می دهد و افسارشان را به دست می گیرد.

آیشواریا رای باچان و همسرش آبیشک باچان

سرانجام آیشواریا رای با آبیشک باچان، هنرپیشه هندی ازدواج کرده و عروس هنرپیشه مشهور، آمیتاب باچان است. طی نظرسنجی که در سال ۲۰۰۸ در کشور هندوستان انجام شد مشخص شد که وی محبوبترین بازیگر زن هندوستان است.در این نظر سنجی بعد از نام وی اسامی از جمله کاترینا کایف و کرینا کاپور به چشم می‌خورد. در ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۱ میلادی آیشواریا رای فرزند دختری را به دنیا آورد. که نام او را آرادیا باچان انتخاب کردند.

۸. انوشکا شارما (Anushka Sharma)

انوشکا شارما

انوشکا شارما در ۱ می ۱۹۸۸ در آیودیا، اوتار پرادش، در خانواده سرهنگ آجی کومار شارما، افسر ارتش و آشیما شارما، یک خانه دار به دنیا آمد. او یک برادر بزرگتر به نام کارنش شارما دارد که قبلاً در نیروی دریایی بازرگانی خدمت می کرد و اکنون تهیه کننده فیلم است. انوشکا شارما در بنگلور بزرگ شد و قبل از دریافت مدرک هنر از کالج Mount Carmel در مدرسه ارتش تحصیل کرد. او ابتدا می‌خواست حرفه مدلینگ یا روزنامه‌نگاری را دنبال کند و پس از اتمام تحصیلات خود به بمبئی نقل مکان کرد تا به دنبال فرصت‌های مدلینگ باشد.

انوشکا ابتدا با بازیگر بالیوودی «رنویر سینگ» در رابطه بود، اما این رابطه دوام زیادی نداشت و بعدها به جدایی ختم شد.

انوشکا شارما و همسرش ویرات کوهلی

انوشکا در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷، در سن ۲۹ سالگی، انوشکا با «ویرات کوهلی»، بازیکن کریکت عضو تیم ملی هند، در ایتالیا ازدواج کرد. این زندگی مشترک آن‌ها در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ با تولد دختری به نام وامیکا به تداوم پیدا کرد.

۹. کالکی کوچلین (Kalki Koechlin)

کالکی کوچلین

کالکی کوچلین زاده ۱۰ ژانویه ۱۹۸۴، ازیگر و نویسنده بالیوود است. او از والدینی فرانسوی در پوندیچری هند زاده شد و اگرچه شهروند فرانسه است اما بیشتر زندگی خود را در هند گذرانده‌است. او برنده یک جایزه ملی فیلم و یک جایزه فیلم‌فیر شده‌است.

کوچلین در تحصیلات درام را در کالج گلداسمیت دانشگاه لندن گذراند و همراه با یک گروه محلی تئاتر تمرین می‌کرد. پس از بازگشت به هند، او برای اولین بار با فیلم دو.دی (۲۰۰۹) وارد عرصه سینما شد و برنده جایزه فیلم‌فیر بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. پس از آن کوچلین در دو فیلم پرفروش زندگی روز به روزه (۲۰۱۱) و جوانی و دیوانگی (۲۰۱۳) ظاهر شد و توانست برای هر دو فیلم نامزد جایزه فیلم‌فیر بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود.

کوچلین حرفه خود را با فیلم‌های تجاری مانند فیلم هیجانی روزی روزگاری جادوگری بود (۲۰۱۳) و درام موزیکال پسر خیابان (۲۰۱۹) ادامه داد. بازی او در نقش یک زن جوان فلج مغزی در فیلم مارگاریتا با نی (۲۰۱۵) تحسین منتقدان را برانگیخت و برنده جایزه ملی فیلم شد.

۱۰. کونکونا سن شارما (Konkona Sen Sharma)

کونکونا سن شارما

کونکونا سن شارما زادهٔ ۳ دسامبر ۱۹۷۹ یک هنرپیشه اهل هند است. وی از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به صفحه ۳ اشاره کرد. وی همچنین برنده جوایزی همچون جایزه فیلم‌فیر بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ شده‌است.

۱۱. مادهوری دیکشیت (Madhuri Dixit Nene)

مادهوری دیکشیت

مادهوری دیکشیت زاده ۱۹۶۷ یکی دیگر از زنان بازیگر هندی است که رتبه‌ی سوم را در لیست ما به خود اختصاص داده است. خانم بازیگر، تهیه‌کننده، مجری تلویزیون و هنرمند در زمینه موسیقی هند است. وی یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینمای هند است که تاکنون در بیش از ۷۰ فیلم سینمایی در بالیوود به ایفای نقش پرداخته است.

اولین بازی مادهوری در سال ۱۹۸۴ در درام بی‌گناه بوده است. پس از چندین بار تجربه تجاری شکست‌خورده، در سال ۱۹۸۸ با بازی در فیلم عاشقانه و اکشن اسید بار دیگر به نقطه اوج خود بازگشت. در ۱۹۹۰ هنگامی که فیلمبرداری فیلم ساجن ادامه داشت، مدوری با سانجی دات که آن زمان با ریچا شارما ازدواج کرده بود، رابطه داشت. علی‌رغم مخالفت پدرش رابطه اش را ادامه داد اما بعدها با دستگیری سانجی دات، دیکشیت رابطه را تمام کرد.

مادهوری دیکشیت و همسرش

دیکشیت در ۱۹۹۹ با دکتر سریرام مادهو نه نه، که در لوس آنجلس مشغول به کار بود، ازدواج کرد. او دو پسر به نام‌های آرین و رایان دارد. دیکشیت بعد از ازدواجش، نزدیک به ده سال در کلورادو زندگی کرد و در ۲۰۱۱ همراه با خانواده اش به هند بازگشت.

۱۲. دیپیکا پادوکونه (Deepika Padukone)

دیپیکا پادوکونه

دیپیکا پادوکونه متولد ۱۹۸۶ تهیه‌کننده و بازیگر هندی است که اغلب به ایفای نقش در فیلم‌های هندی می‌پردازد. او در دوران نوجوانی در مسابقات قهرمانی بدمینتون در سطح ملی بازی می‌کرد، اما با آغاز کار حرفه‌ای ورزش را رها کرد و به کاری مدلینگ در حوزه فشن مشغول شد. سپس برای بازی در نقش‌های مختلف سینمایی پیشنهاداتی دریافت کرد، در سال ۲۰۰۶ به عنوان شخصیت اصلی فیلم آیشواریا بازی کرد.

در سال ۲۰۱۲، بازی در کمدی رمانتیک کوکتل نقطه عطفی برای زندگی حرفه‌ای این بازیگر هندی شد، او با بازی در کمدی‌های رمانتیک جوانی و دیوانگی و مسابقه ۲، فیلم سال نو مبارک در سال ۲۰۱۴ توانست موفقیت‌های بیشتری کسب کند. پادوکونه برای بازی در نقش ژولیت در عاشقانه غم‌انگیز بهانسالی در سال ۲۰۱۳ و هم‌چنین بازی در درام کمدی رام لیلا مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست برنده دو جایزه فیلم‌فیر برای بهترین بازیگر زن شود.

دیپیکا پادوکونه پدرش پراکاش، یک بازیکن بدمینتون و مادرش اوجالا صاحب یک آژانس مسافرتی هستند. او یک خواهر کوچکتر به نام آنیشا دارد که گلف باز است،‌دیپیکا پادوکن از زمان کالج در زمینه مد و فشن مشغول به فعالیت شد و پس از مدتی به سینما راه پیدا کرد.

دیپیکا پادوکونه و همسرش رانویر سینگ

وی در سال ۲۰۱۸ شرکت شخصی خود با نام Ka Productions را تاسیس کرد. پادوکونه در سال ۲۰۱۸ با همبازی خود در فیلم رقص گلوله رانویر سینگ ازدواج کرد.

۱۳. کاترینا کایف (Katrina Kaif)

کاترینا کایف

بازیگر انگلیسی تبار کاترینا کایف تورگوت، زاده ۱۶ جولای ۱۹۸۳ است که در فیلم‌های هندی به ایفای نقش می‌پردازد. او نامی شناخته‌شده در دنیای بالیوود است و در زمره پردرآمدترین زنان بازیگر هندی قرار می‌گیرد. کاترینا کایف در هنگ‌کنگ از یک پدر کشمیری هندی و مادر انگلیسی متولد شده است.

وی در حرفه های متعددی نظیر مدلینگ و بازیگری فعالیت دارد. کاترینا تحصیلات خود را در مقطع دبیرستان رها کرده است و فعالیت هنری خود را با مدلینگی آغاز کرده است. این چهره به عنوان بازیگر دو رگه ی انگلیسی و هندی، پول ساز ترین زن بالیوود یا هندی به شمار می آید. نام کاترینا جزو برترین رقصنده های بالیوود قرار دارد.

کاترینا قبل از رفتن به لندن در چندین کشور مانند چین، ژاپن، فرانسه، سوئیس، آلمان و بلژیک زندگی کرده است و در نهایت در سرزمین مادری‌اش انگلستان ساکن شدند. او اولین بار به‌عنوان یک دختر جوان به کار نمایش مدلینگ مشغول شد و سپس به صورت حرفه‌ای وارد دنیای مد و فشن شد.

کاترینا کایف و همسرش

او از سال ۲۰۱۳ با رانبیر کاپور در رابطه بود و این دو به یکی از محبوب‌ترین زوج‌های بالیوود تبدیل شدند اما در سال ۲۰۱۶ از یکدیگر جدا شدند. کاترینا کایف در ۹ دسامبر ۲۰۲۱ با بازیگر ویکی کائوشال ازدواج کرده‌است

۱۴. سها علی‌ خان (Soha Ali Khan)

سها علی‌ خان

سها علی‌خان پاتائودی زن متولد اکتبر ۱۹۸۷ زن بازیگر هندی است که در انواع فیلم‌های هندی، بنگالی و انگلیسی ایفای نقش کرده است. وی دختر بازیگر هندی شارمیلا تاگور و بازیکن کریکت منصور علی‌ خان و خواهر کوچک‌تر سیف علی‌ خان بازیگر هندی و همسر کونال خمو است. وی کار بازیگری خود را در سال ۲۰۰۴ با بازی در فیلم کمدی-رمانتیک «Dil Maange More» آغاز کرده است و بیشتر معروفیت خود را مدیون بازی در فیلم درام رنگ «Rang De Basanti» است.

سها برای دریافت جایزه FilmFare در این فیلم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل شد.

سها علی‌ خان و همسرش کونال خمو

سها علی خان در جولای ۲۰۱۴ در پاریس با کونال خمو نامزد شد و در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۵ با وی در بمبئی ازدواج کرد. وی در سپتامبر ۲۰۱۷ دختر خود به نام اینایا نائومی خمو را به دنیا آورد.

۱۵. باگیاشری پاتوردان (Bhagyashree Patwardhan)

باگیاشری پاتوردان

باگیاشری پاتوردان بازیگر زن هندی مشهور سینما و تلویزیون است که اصالتاً به یک خانواده سلطنتی در هند تعلق دارد. او متولد ۲۳ فوریهٔ ۱۹۶۹ ‏است و در سینمای هندی، مراتی، تلوگو، تامیل و کانادا کار کرده است و توانسته است خودش را به عنوان یکی از زنان بازیگر هندی موفق نشان دهد.

باگیاشری با بازی در فیلم‌ سینمایی «منه پیار کیا» معروف شد که در کنار همسر سابق سلمان خان به عنوان بازیگر نقش اصلی زن ایفا نقش کرد. علاوه بر این باگیاشری در سال ۱۹۹۰ برای بهترین بازیگر زن نقش اول در فیلم منه پیار کیا برنده جایزه FilmFare شد، هم‌چنین برای چندین جایزه دیگر نیز نامزد شد.

باگیاشری و همسرش

باگیاشری در سال ۱۹۹۰ باگیاشری با هیمالیا داسانی ازدواج کرد. دو فرزند پسر و دختر حاصل این ازدواج است.

۱۶. آلیا بات (Alia Bhatt)

آلبا بات

عالیا بات زادهٔ ۱۵ مارس ۱۹۹۳و بازیگر بریتانیایی با تبار هندی است که غالباً در فیلم‌های هندی‌زبان کار می‌کند. او دریافت‌کنندهٔ جوایز گوناگونی از جمله یک جایزهٔ فیلم ملی و شش جایزهٔ فیلم‌فیر بوده‌است. او یکی از بازیگران زن هند با بیشترین دستمزد است و نامش از سال ۲۰۱۴ در فهرست ۱۰۰ ستارهٔ مجلهٔ فوربز هند آمده‌است. در سال ۲۰۲۲ جایزهٔ تایم۱۰۰ ایمپکت به او داده شد.

او که در خانوادهٔ بات به دنیا آمد، دختر فیلم‌ساز ماهش بات و بازیگر سونی رازدان است. او بازیگری را در سال ۱۹۹۹ با حضور در فیلم تریلر ستیز آغاز کرد و نخستین نقش اصلی او در فیلم نوجوانانهٔ دانش‌آموز سال (۲۰۱۲) ساختهٔ کاران جوهر بود. او برای بازی در نقش یک قربانی آدم‌ربایی در درام جاده‌ای بزرگراه (۲۰۱۴) برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن از منتقدان فیلم‌فیر شد. او همچنین با بازی در نقش اصلی چند فیلم عاشقانه به تولید استودیوی جوهر، یعنی دارما پروداکشنز، جایگاه خود را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران هند تثبیت کرد.

آلیا بات و همسرش رانبیر کاپور

آلیا بات و رانبیر کاپور ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ ازدواج کردند، ازدواجی که یکی از بزرگترین مراسم عروسی صنعت فیلمسازی هند لقب گرفته است. محل برگزاری عروسی واستو، بلوک آپارتمانی در مومبای بود که رانبیر و آلیا در آن زندگی می کردند.

۱۷. سونام کاپور (Sonam Kapoor)

سونام کاپور

سونام کاپور زادهٔ ۹ ژوئن ۱۹۸۵ و یک هنرپیشه، و بازیگر سینما اهل هند است. وی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او دختر بازیگر معروف و توانای سینمای هند آنیل کاپور و دخترعموی آرجون کاپور ستاره جوان بالیوود است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به از داستان‌های عاشقانه بیزارم، عشق من و متشکرم و فیلم پر فروش گنجینه‌ای به نام عشق پیدا کرد اشاره کرد.

۱۸. شرادها کاپور (Shraddha Kapoor)

شرادها کاپور

شرادها کاپور زادهٔ ۳ مارس ۱۹۸۷ و بازیگر هندی است که در فیلم‌های هندی‌زبان حضور دارد. نام او در رتبه‌بندی‌های محبوب‌ترین و پردرامدترین بازیگران زن هند قرار گرفته‌است. او از سال ۲۰۱۴ در فهرست فوربز هند از ۱۰۰ سلبریتی و در سال ۲۰۱۶ در فهرست فوربز آسیا از ۳۰ شخص زیر ۳۰ سال ظاهر شده‌است.

وی دختر بازیگر شاکتی کاپور، او حرفه بازیگری خود را با بازی کوتاهی در فیلم دزدی نوجوان پتی در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد و پس از آن اولین نقش اصلی خود را در درام نوجوانانه Luv Ka The End (2011) به نمایش گذاشت و دومین جایزه استارداستار بهترین بازیگر زن را برای او به ارمغان آورد. کاپور با بازی در نقش یک خواننده در موزیکال موفق تجاری عاشقی ۲ ، Aashiqui 2 (2013) به موفقیت دست یافت، که برای آن نامزد دریافت جایزه فیلم فیر Filmfare برای بهترین بازیگر زن شد.

اعضای خانواده کاپور شامل پدرش شاکتی کاپور و مادرش شیوانگی کاپور، برادر بزرگترش سیدهانت کاپور، دو خاله اش پادمینی کولهپور و تجاسوینی کولهپوره هستند که علاوه بر مادرش، همگی از بازیگران سینمای هند هستند. او خواهرزاده لاتا منگشکار، آشا بوسل، مینا خدیکار، اوشا منگشکار و هریداینات منگشکار است.

۱۹. سوناکشی سینها (Sonakshi Sinha)

سوناکشی سینها

سوناکشی سینها زاده ۲ ژوئن ۱۹۸۷و بازیگر، خواننده و مدلینگ هندی است.همچنین او فرزند بازیگر پیشکسوت شاتروگان سینها است. از جمله فیلم‌هایی که او در آن بازی کرده‌است می‌توان به بازی در پسر سردار، آکیرا، تعطیلات، راجکومار، نترس و عملیات مریخ اشاره کرد. سوناکشی سینها از یک خانواده هنری بوده و فعالیت خود را در سینما به عنوان یک طراح صحنه و لباس آغاز نمود.

او اولین نقش بازیگریش را سال ۲۰۱۰ در یک فیلم دراماتیک با نقش همسر سلمان خان اجرا کرد که با بازی در این فیلم توانست جایزه فلیم فیر سینمای هند را کسب نماید. او در زمینه های هنری دگر همچون خوانندگی و نقاشی نیز فعالیت می کند.

۲۰. کانگانا رانوت (Kangna Amardeep)

کانگانا رانوت

کانگانا رانوت زادهٔ ۲۳ مارس ۱۹۸۷ و یک هنرپیشه اهل هند است. وی از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به بازی اشاره کرد. وی همچنین برنده جوایزی همچون جوایز فیلم‌فیر شده‌است.

کانگانا رانوت تاکنون جوایز متعددی از جمله سه جایزه ملی و ۵ جایزه فیلم فیر دریافت کرده و ۶ با در لیست ۱۰۰ سلبریتی برتر مجله فوربز ایندیا نام او آمده است. در سال ۲۰۲۰ دولت هند، جایزه پرافتخار «پادما شری» که چهارمین جایزه متمدن و برتر هند است به او اعطا کرد. او یکی از جوان‌ترین بازیگران هندی است که در سن ۲۲ سالگی موفق شد جایزه ملی هند را دریافت کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فردوسی‌پور:گل قهرمانی پرسپولیس آفساید بود