قابلیت جالب iOS18 برای جلوگیری از حالت تهوع در خودرو1


قابلیت جالب iOS18 برای جلوگیری از حالت تهوع در خودرو1

ایتنا - دستگاه های اپل به زودی مجهز به قابلیتی می شوند که از حالت تهوع هنگام حرکت وسیله نقلیه جلوگیری می کند.


اپل ویژگی جدیدی را به دستگاه هایش می افزاید که یکی از آنها برای افرادی که هنگام حرکت وسیله نقلیه دچار حالت تهوع می شوند، بسیار جالب خواهد بود. این ویژگی Vehicle Motion Cues نام دارد و برای جلوگیری از حالت تهوع هنگام نگاه کردن به آیفون یاد آی پد عرضه می شود.

به گزارش ایتنا از مهر، طبق بیانیه اپل تحقیقات نشان می دهد حالت تهوع افراد هنگام حرکت وسایل نقلیه در نتیجه تداخل حسی بین چیزی که فرد می بیند و آنچه که احساس می کند، به وجود می آید و ممکن است اجازه ندهد برخی کاربران آیفون یا آی پد از دستگاه هایشان به راحتی استفاده کنند.

Vehicle Motion Cuesبرای جلوگیری از تداخل حسی از عناصر بصری در نمایشگر استفاده می کند که نشان دهنده حرکت به طور واقعی هستند.

اپل در این باره می نویسد: با کمک ویژگی Vehicle Motion Cues نقاط متحرک روی لبه های نمایشگر تغییراتی در حرکات وسیله نقلیه را نشان می دهند که بدون ایجاد اختلال در محتوای اصلی به کاهش تداخل حسی کمک می کند. این ویژگی با کمک حسگرهایی که در آیفون و آی پد نصب شده حرکت وسیله نقلیه کاربر را شناسایی می کند و با توجه به آن عمل می کند. Vehicle Motion Cuesرا می توان طوری تنظیم کرد تا به طور خودکار روی آیفون نمایش داده شود یا می توان آن را در بخش Control Centter خاموش یا روشن کرد.

اپل علاوه بر این ویژگی قصد دارد قابلیت ردیابی چشمان را نیز عرضه کند که به کاربران اجازه می دهد فقط با چشمانشان آیفون یا آی پد را کنترل کنند. این قابلیت از Taptic Engine در آیفون استفاده می‌کند تا کاربران ناشنوا یا کم‌شنوا نیز بتوانند موسیقی را روی گوشی تلفنشان تجربه کنند.

پیش بینی می شود ویژگی های جدید در iOS۱۸ در سپتامبر عرضه شوند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویندوز 11 دسترسی به فایل‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده را سخت‌تر می‌کند