ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند


ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که کاخ سفید باید به خاطر پرونده‌ای حق السکوت، از او عذرخواهی کند و این پرونده باید کنار گذاشته شود.

ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند

به گزارش راهبرد معاصر؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و رقیب جدی او در انتخابات ۵ نوامبر ۲۰۲۴ در حساب رسانه اجتماعی خود به نام تروث سوشیال نوشت: «همه می‌دانند که پرونده ساختگی آلوین براگ علیه من، یک محاکمه ساختگی است که مستقیماً از تالار‌های داخلی هدایا می‌شود و تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است، بنابراین کاخ سفید و وزارت دادگستری باید از من و سایرین عذرخواهی کنند و این پرونده کنار گذاشته شود. لین اقدامات خوب نیست.»

ترامپ در حال پایان یک هفته دیگر از محاکمه در نیویورک است، جایی که او به عنوان اولین رئیس جمهور یا رئیس جمهور سابق آمریکا تحت یک محاکمه جنایی قرار گرفته است.

او به جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن پرداخت پول به استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های مستحجن جهت سکوت در مورد رابطه ادعایی آنها قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم شده است.

ترامپ که قرار است تیر و شهریور ماه با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مناظره داشته باشد همچنین گفت که بایدن باید آزمایش مواد مخدر بدهد.

او در سخنانی در جمع جمهوری‌خواهان هم‌حزبی خود در «سنت پائول» در ایالت «مینه‌سوتا» گفت که بایدن باید قبل از هر دو مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری که هر دو نفر توافق کردند در آن شرکت کنند، آزمایش مواد مخدر بدهد.

بر اساس گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک پست» ترامپ به سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت وقتی که سخنرانی می‌کرد، تحت تأثیر مواد مخدر بود. «من می‌خواهم با این آقا مناظره کنم. می‌خواهم به هرحال درخواست آزمایش مواد مخدر هم بدهم».

ترامپ ادامه داد: «نمی‌خواهم مثل سخنرانی سالانه خود به مناظره بیاید. او تحت تأثیر مواد مخدر بود».

نیویورک پست نوشته است بایدن ۸۱ ساله باید در سخنرانی سالانه خود با صدای بلند و رسا و سرعت تقریباً سریع صحبت می‌کرد. این اولین بار نیست که ترامپ ۷۷ ساله، خواستار آزمایش مصرف مواد مخدر برای بایدن شده است.

پیش از این او عملکرد بایدن در جریان مناظره نامزد‌های دموکرات را نامناسب توصیف گفته بود خواستار آزمایش مخدر برای بایدن قبل از مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است.

اما قبل از مناظره‌های سال ۲۰۲۰ ترامپ و بایدن، هیچکدام آزمایش مصرف مواد مخدر ندادند.

بایدن و ترامپ این هفته توافق کردند در ۲۷ ژوئن (هفتم تیر ماه) در شبکه سی ان ان و ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور ماه) نیز در شبکه‌ای بی سی با یکدیگر مناظره کنند. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

واکنش سلبریتی‌ها به نهمین قهرمانی پرسپولیس