افزایش محبوبیت حزب کارگر در انگلیس/ حزب حاکم عقب ماند


افزایش محبوبیت حزب کارگر در انگلیس/ حزب حاکم عقب ماند

اقتصادنیوز: نتایج یک نظرسنجی جدید در انگلیس نشان می‌دهد که محبوبیت حزب کارگر افزایش یافته و نسبت به حزب حاکم محافظه کار از برتری ۱۸ درصدی در میان رای‌دهندگان برخوردار است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این نظرسنجی توسط موسسه «اپینیوم ریسرچ» انجام شده و نتایج آن شنبه منتشر شد.

بر اساس نتایج آن، حزب کارگر در انتخابات سال جاری میلادی ۴۳ درصد آرا و حزب محافظه‌کار ۲۵ درصد آرا را به دست خواهند آورد که از برتری ۱۸ درصدی حزب کارگر حکایت دارد.

نظرسنجی پیشین این موسسه از فاصله ۱۶ حزب کارگر نسبت به محافظه‌کاران خبر می‌داد اما اکنون این فاصله افزایش یافته است.

بنا بر اعلام اپینیوم ریسرچ، این نظرسنجی از ۱۵ تا ۱۷ می (۲۶ تا ۲۸ اردیبهشت) انجام شد و دیدگاه‌ها ۲ هزار و ۲۹ رای‌دهنده انگلیسی به طور آنلاین پرسیده شد.

نتایج نظرسنجی یوگاو که برای روزنامه تایمز انجام و ۹ روز پیش منتشر شد، از برتری ۳۰ درصدی حزب کارگر نسبت به محافظه‌کاران حکایت داشت.

محافظه‌کاران از سال ۲۰۱۰ در قدرت حضور دارند و همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا و جنجال‌ها بر سر نحوه مدیریت همه‌گیری کرونا از مهم‌ترین شاخصه‌های دوره حاکمیت محافظه‌کاران تا به امروز است. انگلیس در این دوره پنج نخست وزیر داشته است.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس و «کی‌یر استارمر» رهبر حزب کارگر در مواضع سیاسی خود که معطوف به مبارزات انتخاباتی پارلمان این کشور است، مسائل اقتصادی را در اولویت قرار داده‌اند.

نتایج نظرسنجی اپینیوم ریسرچ نشان می‌دهد که سیاست‌های اقتصادی حزب کارگر خصوصا در مورد بهبود خدمات عمومی و نحوه مدیریت امور اقتصادی با اقبال رای‌دهندگان مواجه شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...