واکنش بن گویر و نتانیاهو به شرط و شروط گانتس


واکنش بن گویر و نتانیاهو به شرط و شروط گانتس

اقتصادنیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و وزیر امنیت داخلی او به شرط و شروط بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم برای حضور در این کابینه واکنش نشان دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دفتر نتانیاهو شنبه شب طی بیانیه‌ای اعلام کرد اگر گانتس مصلحت داخلی را ترجیح می‌دهد و به دنبال بهانه برای فروپاشی کابینه نیست، پس باید به سه سوال زیر پاسخ دهد:

ـ آیا او آماده ادامه عملیات رفح برای نابودی گردان‌های حماس است و اگر چنین است چگونه است که در نیمه‌های این عملیات تهدید به فروپاشی کابینه جنگ می‌کند؟

ـ آیا او مخالف حاکمیت مدنی بر تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه حتی بدون عباس است؟

ـ آیا او در چارچوب عملیات عادی‌سازی روابط با عربستان، حاضر به پذیرش کشور فلسطین در غزه و کرانه باختری است؟

خبر مرتبط
سلاح جدید حزب الله لرزه بر اندام رسانه‌های عبری انداخت

اقتصادنیوز: رسانه‌های عبری زبان از احتمال ورود یک سلاح راهبردی جدید توسط حزب الله ابراز وحشت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ادامه کار کابینه جنگ برای تحقق تمامی اهداف جنگ از جمله استرداد اسرا مهم است و انتظار می‌رود که گانتس موضع خود در مورد این مسائل را برای اسرائیلی ها تشریح کند.

همزمان «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به اظهارات گانتس واکنش نشان داد و گفت: او رهبری کوچک و فریبکاری بزرگ است و از لحظه نخست پیوستن به دولت هدف اصلیش فروپاشی آن بود و سفرهایش به واشنگتن تنها بخش کوچکی از توطئه‌هایش بود.

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی هم به گانتس پیشنهاد استعفا داد و گفت: او می‌خواهد تشکیلات خودگردان را بر غزه حاکم کند.

وی تأکید کرد کابینه جنگ از مدت‌ها پیش به سمت چپ‌گرایی مایل شده و به وسیله‌ای برای تضعیف نخست وزیر و دولت راستگرا تبدیل شده است.

بنی گانتس عضو ارشد شورای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز شنبه در یک نشست خبری تهدید کرد اگر نتانیاهو خواسته‌های حزب متبوعش را برآورده نکند، هم‌حزبی‌هایش از این کابینه ائتلافی خارج خواهند شد.

«بنی گانتس» اعلام کرد تا دهم ژوئن به نتانیاهو مهلت خواهد داد تا استراتژی مشخصی در مورد جنگ و بعد از آن را اعلام کند.

وی افزود: اگر نتانیاهو خواسته های حزب من را برآورده نکند، از این کابینه ائتلافی خارج خواهیم شد.

بنی گانتس تأکید کرد جنگ بزرگی که «اسرائیل» وارد آن شده، دردهایی را که اسرائیلی‌ها از آن رنج می‌برند، آشکار کرد.

خبر مرتبط
کاخ سفید و وزارت دادگستری باید فوراً از من عذرخواهی کند

اقتصادنیوز: رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا در رسانه اجتماعی خود (تروث سوشیال) نوشت که کاخ سفید به خاطر پرونده حق السکوت باید از او عذرخواهی کند.

عضو کابینه جنگ نتانیاهو خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی شد و گفت: انتخابات زودهنگام امری مهم است و امیدواریم بر سر موعد برگزاری انتخابات به توافق برسیم.

وی در ادامه به موضوع عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: باید بر سر عادی سازی روابط ریاض و تل آویو به توافق رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

13 کشته و مصدوم در برخورد هولناک پژو با چند موتورسیکلت