اولتیماتوم اتحادیه اروپا به مایکروسافت


اولتیماتوم اتحادیه اروپا به مایکروسافت

ایتنا - اتحادیه اروپا به مایکروسافت هشدار داد که ممکن است به دلیل از دست دادن اطلاعات GenAI میلیاردها دلار جریمه شود.


اتحادیه اروپا به مایکروسافت هشدار داده است که می‌تواند تا 1 درصد از گردش مالی سالانه جهانی خود را تحت قانون خدمات دیجیتال (DSA) جریمه کند، زیرا این شرکت به درخواست اطلاعات (RFI) بر ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود پاسخ نداده است.

به گزارش ایتنا، در ماه مارس، اتحادیه اروپا از مایکروسافت و تعدادی دیگر از غول‌های فناوری اطلاعاتی در مورد خطرات سیستمیک ناشی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد درخواست کرد. روز جمعه، کمیسیون اعلام کرد مایکروسافت در ارائه برخی از اسناد درخواستی خود کوتاهی کرده است. با این حال، نسخه به روز شده بیانیه مطبوعاتی کمیسیون عبارت استفاده شده را اصلاح کرد و ادعای قبلی مبنی بر عدم دریافت پاسخ اتحادیه اروپا از مایکروسافت را حذف کرد. نسخه اصلاح شده بیان می‌کند که اتحادیه اروپا اقدامات اجرایی را پس از درخواست اولیه برای اطلاعات افزایش می‌دهد.

این کمیسیون تا 27 می به مایکروسافت فرصت داده است تا داده‌های درخواستی را ارائه کند. جریمه‌های تحت DSA می تواند تا 6٪ از درآمد سالانه را شامل شود، اما اطلاعات نادرست، ناقص یا گمراه کننده ارائه شده می‌تواند منجر به جریمه مستقل 1٪ شود. این عدد می‌تواند در مورد مایکروسافت تا چند میلیارد دلار جریمه را شامل شود؛ شرکتی که درآمدی معادل 211.92 میلیارد دلار در سال مالی منتهی به 30 ژوئن 2023 گزارش کرده است. اگر شرکت تا آن زمان نتواند داده‌ها را تامین کند، کمیسیون همچنین ممکن است جریمه‌های دوره‌ای تا سقف 5٪ از میانگین درآمد روزانه یا گردش مالی سالانه را اعمال کند.



کمیسیون گفت که اطلاعات مربوط به خطرات ناشی از ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی بینگ را از دست داده است – به ویژه، تنظیم‌کننده دستیار هوش مصنوعی «Copilot in Bing» و ابزار تولید تصویر «خالق تصویر توسط طراح» را برجسته کرده است.

اتحادیه اروپا گفت که به ویژه نگران خطراتی است که این ابزار ممکن است برای گفتمان مدنی و فرآیندهای انتخاباتی ایجاد کند. بینگ در آوریل 2023 به عنوان یک موتور جستجوی آنلاین بسیار بزرگ (VLOSE) تحت DSA تعیین شد، به این معنی که مشمول یک لایه اضافی از تعهدات مربوط به کاهش خطرات سیستمیک مانند اطلاعات نادرست است.

درخواست اطلاعات بر اساس این ظن است که بینگ ممکن است DSA را برای خطرات مرتبط با هوش مصنوعی مولد، مانند توهمات، انتشار ویروسی دیپ فیک، و همچنین دستکاری خودکار خدماتی که می‌تواند گمراه کند، نقض کرده باشد
تعهد DSA در پلتفرم‌های بزرگتر برای کاهش اطلاعات نادرست، فناوری‌های مولد هوش مصنوعی را کاملاً در چارچوب قرار می‌دهد.

غول‌های فناوری با وجود نقص‌های آشکار مانند تمایل مدل‌های زبان بزرگ (LLM) به ساختن اطلاعات غیرواقعی در خط مقدم قرار دادن هوش مصنوعی مولد در پلتفرم‌های اصلی خود بوده‌اند. همچنین نشان داده شده است که ابزارهای تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی خروجی مغرضانه نژادی یا بالقوه مضر مانند دیپ‌فیک‌های گمراه‌کننده تولید می‌کنند.




سخنگوی مایکروسافت در پی اظهار نظر، بیانیه‌ای ارسال کرد که در آن ادعا می‌کند :« عمیقا متعهد به ایجاد تجربیات امن آنلاین و همکاری با قانون‌گذاران در مورد این موضوع مهم است. ما به عنوان بخشی از درخواست داوطلبانه برای اطلاعات، به طور کامل با کمیسیون اروپا همکاری کرده‌ایم و متعهد به پاسخ به سؤالات آن‌ها و به اشتراک گذاشتن بیشتر رویکردمان در مورد ایمنی دیجیتال و انطباق با DSA هستیم.

طیف متنوعی از خدمات آنلاین ما، اقداماتی را برای اندازه‌گیری و کاهش خطرات احتمالی را شامل می‌شود. ما همچنین به عنوان بخشی از توافقنامه فناوری برای مبارزه با استفاده فریبنده از هوش مصنوعی در انتخابات 2024 به همکاری با همتایان خود در صنعت ادامه خواهیم داد.»

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آیا ChatGPT از انسان خلاق‌تر است؟