فعلاً لپ‌تاپ ویندوزی نخرید


فعلاً لپ‌تاپ ویندوزی نخرید

ایتنا - انقلابی در راه است. تراشه‌های اسنپ‌دراگون X Elite کوالکام احتمالا به زودی به بازار عرضه خواهند شد و مانند بمبی در دنیای لپ‌تاپ‌های ویندوزی خواهند بود.


انقلابی در راه است. تراشه‌های اسنپ‌دراگون X Elite کوالکام احتمالا به زودی به بازار عرضه خواهند شد و مانند بمبی در دنیای لپ‌تاپ‌های ویندوزی خواهند بود.

به گزارش ایتنا، هرچند که ممکن است در نگاه اول اغراق آمیز به نظر برسد اما کوالکام نه تنها ادعا می‌کند که تراشه‌های جدیدش در حلقه‌های جدیدترین تراشه‌های Core Ultra اینتل قرار خواهند گرفت، بلکه حتی آن‌ها را در مقابل M3 اپل قرار می‌دهد. درست است. حتی جهش قابل توجهی در عملکرد هوش مصنوعی از طریق واحد پردازش عصبی تراشه (NPU) وجود دارد.

اگر تراشه‌های اسنپدراگون ایکس الیت واقعا به همان خوبی هستند که کوالکام می‌گوید، این امر می‌تواند به اندازه M1 برای مک بوک ایر سکوی پرتاب بزرگی باشد.

این بدان معناست که به زودی می‌توانیم لپ‌تاپ‌های ویندوزی را ببینیم که به اندازه مک‌بوک‌های اپل کارآمد، قدرتمند و بادوام هستند. در حال حاضر، حتی بهترین گزینه‌های جایگزین ویندوز، برای همگام شدن با چیزی مانند مک‌بوک ایر M3 تلاش می‌کنند. نه تنها عملکردشان کمتر از M3 است، بلکه تقریباً کارآمد هم نیستند. آنها همچنین گرمای بسیار بیشتری تولید می‌کنند و عمر باتری را کاهش می‌دهند. این نقطه ضعف بزرگی به حساب می‌آید.



در حال حاضر، مک بوک ایر با وجود قیمتی نزدیک، دو برابر بیشتر از رقبای ویندوزی خود در بازار محبوب است. مک بوک ایر همچنین کاملاً بدون فن است. اگر این لپ‌تاپ‌های تراشه اسنپ دراگون Elite X واقعاً به همان خوبی که شنیده‌ایم باشند، ارتقای بزرگی نسبت به محصول فعلی، حتی بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی خواهند بود.

به نظر می‌رسد که گزینه‌های زیادی نیز وجود خواهد داشت. همه تولیدکنندگان بزرگ لپ تاپ از جمله Dell، HP، Lenovo، Asus، Microsoft و غیره برای آن اقدام کرده‌اند. شایعات می‌گویند سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ تاپ 6 جدید به طور انحصاری از تراشه‌های جدید استفاده خواهند کرد.زمان عرضه دستگاه‌های دیگر اعلام نشده است، اما می‌دانیم که حداقل دستگاه‌های سرفیس احتمالاً در 20 می، یک روز قبل از ساخت مایکروسافت معرفی خواهند شد.

البته اینطور نیست که این سری از لپ‌تاپ‌های Snapdragon X Elite لزوما ارزش خرید را نسبت به همتایان اینتل خود دارند. جزئیات زیادی وجود دارد که از آنها بی‌خبریم، حتی فراتر از اینکه آیا آنها با ادعاهای عملکرد و عمر باتری مطابقت دارند یا خیر. به عنوان مثال، ویندوز سابقه طولانی در عدم پشتیبانی صحیح از تراشه‌های ARM دارد، و اگرچه همه چیز بهبود یافته است، باید منتظر بمانیم تا ببینیم توسعه‌دهندگان مایکروسافت و ویندوز واقعا چقدر متعهد هستند.


مورد مهم بعدی قیمت است. فعلا مشخص نیست که سازندگان، لپ‌تاپ‌های جدید را چگونه قیمت‌گذاری خواهند کرد، به خصوص اگر به عنوان رقبای مک بوک به بازار عرضه شوند.

با این حال، اگر در حال حاضر به دنبال یک لپ‌تاپ ویندوزی ممتاز هستید، ارزش این را دارد که منتظر بمانید تا ببینید که نسل جدید چقدر انتظارات را برآورده می‌کنند. ممکن است در آستانه یک نقطه عطف بزرگ برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی باشیم – نقطه‌ای که می‌تواند شما را به سرعت از خرید لپ‌تاپ در حال حاضر پشیمان کند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برنامه اپل برای کار با آیفون بدون استفاده از دست