معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا


معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا، با فرهنگ متنوع و وجود فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوان، یکی از مقصد‌های محبوب برای کار و تحصیل ایرانیان است. رشته‌هایی مانند طراحی گرافیک، پزشکی، مهندسی کامپیوتر، اقتصاد و پرستاری از جمله بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به کانادا هستند.

کشور کانادا، با فرهنگ متنوع و وجود فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوان، یکی از مقصد‌های محبوب برای کار و تحصیل ایرانیان است. رشته‌هایی مانند طراحی گرافیک، پزشکی، مهندسی کامپیوتر، اقتصاد و پرستاری از جمله بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به کانادا هستند. در این مقاله، به معرفی این رشته‌ها و اهمیتشان برای مهاجران علاقه‌مند به تحصیل و کار در کانادا می‌پردازیم. اگر شما هم به فکر مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید، مطالعه اطلاعات مطلب پیش‌رو به شما برای پیدا کردن بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا کمک بسیاری خواهد کرد.

طراحی گرافیک؛ بهترین ‌رشته‌ برای ‌علاقه‌مندان به دیزاین

دامنه کار طراحی گرافیک در کانادا بسیار گسترده است، زیرا بسیاری از صنایع برای بازاریابی بصری، طراحی وب‌سایت‌ها، بسته‌بندی محصولات و موارد دیگر به طراحان گرافیک ماهر متکی هستند. فارغ التحصیلان برنامه‌های طراحی گرافیک در شرکت‌های طراحی، آژانس‌های تبلیغاتی، بخش‌های بازاریابی مشغول به کار خواهند شد. دوره‌های طراحی گرافیک از مقطع دیپلم تا کارشناسی و کارشناسی ارشد متغیر است و معمولاً شامل ترکیبی از کار طراحی و دوره‌های نظری می‌شود.

اگر قصد تحصیل طراحی گرافیک در کشور کانادا را دارید، تحصیل در دانشگاه یورک یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این دانشگاه رنک ۵۳۱ جهان و ۱۸ کانادا را دارد. طبق آمار اعلام‌شده توسط این دانشگاه، بیش از ۹۴ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه یورک کمتر از دو سال از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار می‌شوند. میانگین درآمد سالانه یک طراح گرافیک در کانادا بین ۳۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ دلار کانادا در سال (۲۰۲۴) بسته به سطح ارشدیت، موقعیت شغلی، شرکت و محل کار متفاوت است.

معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

پزشکی؛ از رشته‌های تحصیلی پردرآمد در کانادا

کانادا به داشتن یکی از بهترین سیستم‌های پزشکی جهان و قرار گرفتن چندین موسسه پزشکی پیشرو در جهان در آن معروف است. این موسسات به دلیل برگزاری دوره‌های پیشرفته بین موسسات آموزش پزشکی در جهان متمایز و دارای جایگاه بالایی هستند. اگر سوال شما این است که برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟ ، یکی از پاسخ‌های آن تحصیل در رشته پزشکی است.

اخذ مدرک پزشکی یا دندانپزشکی در کانادا، داشتن شغلی مطلوب و با جایگاه اجتماعی بالا پس از فارغ‌التحصیلی را تضمین می‌کند و شغل پزشکی از این نظر در لیست بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرد. پزشکان و دندانپزشکان پس از فارغ‌التحصیلی به‌طور‌متوسط ​​حدود ۵۰۰۰۰ دلار در سال (۲۰۲۴) درآمد دارند.

مهندسی کامپیوتر؛ بهترین رشته فنی برای مهاجرت به کانادا

ادامه تحصیل در رشته فناوری اطلاعات یا علوم کامپیوتر راه شما را برای استخدام سریع در بازار کار کانادا هموارتر می‌کند. این موضوع به دلیل تقاضای بالا برای کارشناسان فناوری اطلاعات، توسعه‌دهندگان وب و برنامه‌نویسان در کشور کانادا است که همین موضوع، این رشته را به یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا تبدیل می‌کند.

داشتن مدرک دانشگاهی شرط اصلی کار به‌عنوان برنامه‌نویس وب یا توسعه دهنده وب نیست، اما برخی شرکت‌ها برای داشتن مدرک تحصیلی لیسانس به بالا را لازمه استخدام تعیین کرده‌اند؛ در‌نتیجه قبل از اقدام برای ارسال رزومه کاری برای یک شرکت، قسمت مهارت‌های مورد‌نیاز برای موقعیت شغلی را به دقت مطالعه کنید. به‌طور‌متوسط ​​کارشناسان فناوری اطلاعات و متخصصان فناوری بین ۲۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار در سال ( ۲۰۲۴) درآمد خواهند داشت.

معرفی بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا

اقتصاد؛ یکی از ‌پرکاربرد‌ترین رشته‌های مورد نیاز در کانادا

فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد در کانادا شانس بالایی برای استخدام در بازار کار کانادا دارند. از ادارات دولتی، شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها، بیمه‌ها و بسیاری از مشاغل دیگر، نیاز مبرمی به اقتصاددانان ماهر برای نظارت و تثبیت عملیات مالی خود دارند. حقوق دریافتی اقتصاددان‌ها نسبتا بالا است. بر‌اساس آمارهای شغلی منتشر‌شده توسط دولت کانادا، افرادی که مدرک تحصیلی اقتصاد دارند، به‌طور‌میانگین، سالانه ۴۰۰۰۰ دلار کانادا در سال (۲۰۲۴) حقوق دریافت خواهند کرد. به‌طور‌کلی، رشته اقتصاد بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا بین فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با مدیریت پول و سرمایه‌گذاری است.

پرستاری؛ یکی از رشته‌های تحصیلی مناسب برای مهاجران به کانادا

دامنه رشته‌های مرتبط با بهداشت و پزشکی در کشور کانادا بسیار گسترده است و تقاضای بالایی برای این گروه شغلی در در کانادا وجود دارد که آن را به یکی از بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا تبدیل می‌کند. محبوب‌ترین دوره‌های مرتبط با پزشکی در کشور کانادا شامل پرستاری، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، کاردرمانی، فیزیوتراپی، بهداشت عمومی و تغذیه می‌شوند. در این میان تقاضا برای پرستاری در کشور کانادا بالا است؛ با‌این‌حال، شغل پرستاری را نمی‌توان در لیست پردرآمدترین شغل‌های کانادا قرار داد. میانگین حقوق دریافتی یک پرستار در کشور کانادا در حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادا در سال (۲۰۲۴) است.

مهم‌ترین نکات انتخاب بهترین رشته تحصیلی برای مهاجرت به کانادا

انتخاب بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا یک کار کاملا چالش‌برانگیز است و نیاز به تحقیقات بسیاری دارد. در نظر گرفتن مواردی مانند اطلاع از لیست بهترین رشته برای مهاجرت به کانادا، واجد شرایط بودن برای موقعیت شغلی مورد‌نظر، تعداد فرصت‌های شغلی در آن رشته، متوسط ​​حقوق و الزام داشتن مدارک تحصیلی از مهم‌ترین نکاتی است که باید قبل از ارسال رزومه کاری یا اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کانادا مدنظر قرار داده و به‌خوبی بررسی کنید. با در نظر گرفتن موارد ذکر‌شده، تصمیم آگاهانه‌تری در مورد اهداف تحصیلی و شغلی خود خواهید گرفت.

یکی دیگر از موارد مهم برای مهاجرت تحصیلی و کاری به کشور کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی است. اگر به‌ دلیلی مانند بسته بودن امکان ثبت‌نام آزمون آیلتس در ایران یا هزینه بالای آزمون تافل تاکنون نتوانسته‌اید مدرک زبان اخذ کنید، پیشنهاد ما به شما شرکت در آزمون دولینگو و اخذ مدرک آن است. اگر نمی‌دانید دولینگو چیست ، کافی‌است به سایت ویزا موندیال سر بزنید و با یک جستجوی ساده درباره این آزمون اطلاعات مفیدی کسب کنید. بدیهی است‌ قبل از شرکت در این آزمون باید از مورد‌قبول بودن دولینگو توسط دانشگاه یا شرکت مورد‌نظرتان اطمینان حاصل کنید.

برای اخذ ویزای تحصیلی یا کاری کانادا از موسسه‌های مهاجرتی کمک بگیرید

انتخاب رشته تحصیلی و درخواست برای ویزای کاری امری مهم است و نیاز به صبر و دقت بالا دارد. اگر تاکنون برای چند دانشگاه اپلای کرده‌اید و موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا نشدید، یا فرصت کافی برای پیدا‌کردن دانشگاه مناسب برای تحصیل و گرفتن ارتباط با آن برای طی کرد مراحل ثبت نام و اپلای و ویزای تحصیلی را ندارید، بهتر است از یک موسسه خدمات تحصیلی معتبر کمک بگیرید. ویزا موندیال یکی از موسسات معتبری است که با داشتن چندین نمونه موفق، گزینه خوبی برای گرفتن مشاوره برای مهاجرت تحصیلی و کمک در اخذ اپلای و ویزای تحصیلی کانادا محسوب می‌شود. برای این کار کافی است با این موسسه تماس حاصل کنید تا کارشناسان مجرب این موسسه، شما را برای انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا و گزینش دانشگاه محل تحصیل و اخذ ویزای کانادا راهنمایی کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیسی واسه طرفداران پیروزی